Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

Sv: Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

jag ska hämta ut min licens imorgon igen.. har haft den på vila för att jag har varit i italien. ni som har lite kolla... får man ha min hjälm i monte lopp??? lägger in en bild starx....*vänta*

jag han bara med att ta kort på johnny cash för han låg i ledning... sen kom jag ihåg att det var ballerina som red..... jag ska kolla igenom bildarkivet här... men så gott jag vet har jag ett par på johnny cash sen en på global horizon.....

Aha, ok... va synd. Alltid kul att se kort på sig själv ;) Om inte annat så ser man vad man behöver jobba på vad det gäller ridpositionen :p

få rman ha denna västen och denna hjälmen? eller ska man behöva köpa nytt??
http://groups.msn.com/montesaker

Svårt att se på bilden vilken typ av väst det är men från och med 2007 togs kravet om klass 3 väst bort. Numera räcker det med att västen är CE-märkt.
Angående hjälm så skall det vara en av STC godkänd hjälm, vilket innebär trav- eller galopphjälm. Detta har jag ringt och frågat om på STC tidigare. Däremot används "vanlig ridhjälm" rätt flitigt i montén ändå. Ska denna paragraf i TR tolkas fullt ut så innebär det även att man inte ens får motionsrida i skogen på travbanorna med ridhjälm....
Din hjälm såg ju ut att vara av galoppmodell, så den bör nog vara ok.

eller vilket spår hade du?
om du hade gul dress och väldigt korta så har jag en ... fast den är inte så bra... men den kanske duger:)

eller vilket spår hade du?
om du hade gul dress och väldigt korta så har jag en ... fast den är inte så bra... men den kanske duger:)

:bump:Jaaa! Spår 1, gul dress o korta läder - that´s me & Yanks!!! :banana: Tack på förhand!

har du någon hotmail som jag kan skicka till? det brukar bli bäst så....
skriv din hotmail i ett mejl som du kan skicka till min mejl som är på min profil sida....

VETTU... jag kommer till färjestad på måndag... har med mig kameran då :rofl::idea: en av skolan hästar skulle vara med i monte loppet så jag tänkte kolla... ( poker heter han ):devil:

skriv din hotmail i ett mejl som du kan skicka till min mejl som är på min profil sida....

VETTU... jag kommer till färjestad på måndag... har med mig kameran då :rofl::idea: en av skolan hästar skulle vara med i monte loppet så jag tänkte kolla... ( poker heter han ):devil:
PMar... :D

Jaha!! :) Va kul! Du får hålla en tumme för mig o Yanks då iaf. ;)

GRATTIS MONTÈ TILL SEGERN PÅ FÄRJESTAD...

MYCKET SNYGGT RIDET.... HELT KLOCKREN HÄST DU RED...:banana::banana:

jag tog ett par bilder... Dom blev till och med bra :D Mejlar över dom senare...

GRATTIS:bow::bow:

GRATTIS MONTÈ TILL SEGERN PÅ FÄRJESTAD...

MYCKET SNYGGT RIDET.... HELT KLOCKREN HÄST DU RED...:banana::banana:

jag tog ett par bilder... Dom blev till och med bra :D Mejlar över dom senare...

GRATTIS:bow::bow:

Men lägg ut bilderna HÄÄÄÄÄR...

VI vill ju se!!! :d:bump::bump:

men jag vet ju inte hur man gör ?

förklara så lägger jag ut dom direkt :devil:

Lite angående det här med utrustning: Tyglarna följer tömmarna; alltså är karbin- och pistol-hakar inte tillåtna. När det gäller hjälm och väst så räcker det nu med CE-märkning i monté, alltså är de flesta ridhjälmar godkända enligt STC. Att bedömningen skiljer sig mellan banorna får väl skyllas på den mänskliga faktorn.

Angående hjälm så skall det vara en av STC godkänd hjälm, vilket innebär trav- eller galopphjälm. Detta har jag ringt och frågat om på STC tidigare.

Jag har varit i kontakt med Roland Nordin på STC, ordagrant lyder hans svar;

"Hjälm och säkerhetsväst skall vara CE-märkt. Det är det enda krav som finns oavsett trav eller monté."

Daterat; 7 augusti 2007

Att bedömningen skiljer sig mellan banorna får väl skyllas på den mänskliga faktorn.

Är det inte därför vi har ett regelverk så att alla (aktiva som funktionärer) vet vad som gäller?? :confused:

Rimmar dåligt om banorna inte följer TR utan "hittar på" egna regler... Det är svårt som aktiv att veta vad som gäller - ska jag behöva ta med mig en hel uppsjö hjälmar bara för att jag inte vet vilka regler banan har?

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 369
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 691
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 973
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka