Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

Sv: Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

Ahhh, härligt när det kommer uppsittningar i ett härligt flow! :D Du har ju dessutom två riktigt fina hästar på hand. Jätteskoj verkligen! Det är bara att njuta av stunden. Jag håller tummarna för dig! :bump:

jaa, man kunde önska att det flöt på så man fick rida massor! Det ÄR JU SÅÅÅÅÅ KUL :)
Du rider väl ganska mkt?

Mill Lazer (Solänget onsdag, lunch V4) laddades framåt från sjunde bakom bilen, kom ner i rygg på ledaren i första sväng. Tempot var så lågt som 1.17 på första varvet ändå kunde ledaren ingenting över upploppet så min fick sitta där han satt med allt kvar. Han höll på styra framförvarade kusk ur vagnen över mål. Kuskens kommentar - vinner med 40 m om fritt....
Vi tar dem nästa gång istället då. :d

Love Tango (Skellefteå igår, monté) heltossig under uppsamlingen bakom bilen så vi släpade lite och fick en tappstart. Ledaren öppnade på 10,5... Fick sedan lite positionsproblem under vägen då det galopperades här och var under slutrundan men vi var 4:a i mål. Hon var ju sjuk i senaste starten och har fått ta det lugnt efteråt så jag tycker nog det var maximal utdelning.

Othello De Retz (Skellefteå igår, "nolloppet") körde till ledning innan första sväng. Fick omgående press och första 500 på 1.17. Den utvändigt pressade vidare och de varvade på 17,5. Min blev onödigt het av detta...
I sista sväng var han trött men kämpade väl och höll ledningen tills 50 kvar. Trea i mål en tiondel efter vinnaen på 1.18,6. Den somhöll uppe tempot utvändigt gav upp helt i upplopskurvan. Onödigt....
Mest glad är jag dock över att han återigen klarade starten..:)

Face by Face, Umåker i fredags
Spår 4, Hamnade andra utvändigt och låg kvar där till ungefär 500 kvar då dom började stöta bakifrån. Var var gott gåendes när huvan rycktes i slutet av sista sväng och hästen bröt ut kraftigt flera spår (trodde hon skulle springa ut) och tappade mkt, tog sedan i bra på upploppet men blev oplacerad.

Nyllet fick ett perfekt lopp annars och var inte slutkörd efter loppet. Jag vet inte varför hon bröt ut, hon har inte gjort så tidigare.
Kusken körde henne bra och tog sig tid att lyssna hur hon bör köras.
Hon var lugn och fin för dagen.

Oki och hennes sambo(kusken) var mkt trevliga:)

"Kusken" grämer sig än...."Varför skulle jag dra luvan, kunde ju ha väntat tills inne på upploppet...?" Hon såg ju ut att ha varit långt framme om hon hållt sitt spår. Samma sak hände förresten mig i somras, jag skulle rycka huvan i sista sväng och hästen sprang rakt ut. Tappade nog segern där. Liksom din, jag tror hon vunnit annars.
Han hälsar iaf att han gärna kör henne igen ifall du behöver kusk...:)

Galliho fick tredje ut från sitt tillägg på Umåker i fredags. Klev på framåt 1250 kvar och fick överta ledningen varvet från mål. Ryckte undan inne på upploppet och vann "okörd" med 5 längder på 1.16,9.

Underbart att se honom tillbaka på banan med samma löpglädje som förut! :love:

jaa, man kunde önska att det flöt på så man fick rida massor! Det ÄR JU SÅÅÅÅÅ KUL :)
Du rider väl ganska mkt?

Jo, jämför man med förra året så är det en rejäl ökning. :) Men, det finns ju andra som rider mer, jag önskar jag hade uppsittningar iaf 2 gånger i veckan, man ska aldrig sätta sig nöjd vettu! ;)

Jo, jämför man med förra året så är det en rejäl ökning. :) Men, det finns ju andra som rider mer, jag önskar jag hade uppsittningar iaf 2 gånger i veckan, man ska aldrig sätta sig nöjd vettu! ;)

vad gör du när du inte tävlar då? vad jobbar du med?

vad gör du när du inte tävlar då? vad jobbar du med?

Jag är kontorsråtta! :D Hade någon sagt att jag skulle bli det för några år sen hade jag skrattat högt. Men, men... Nåväl, på torsdag är det kval + lopp. Kvala Partaya, det blir intressant, bra grundkapacitet. Och i loppet La Valette, svårt att säga var han står i form nu, möter ett tufft gäng dessutom, bl.a. Simb M. och Segra Då, samt Oh So Good som jag red senast, mycket kapabel. Skoj ska det bli!

La Valette hade en ingen bra dag, ville ingenting. Inte mycket att göra när man vet att driver man för mkt så stannar han helt. Vi var först utanför pengar. :mad: I kvalet red jag Partaya. Värmningen innehöll passgång, galopp, en del ställande hit och dit, samt en smula trav... :angel: Jaja, in och ändra balans med alternativet att stryka. Ut och göra sitt bästa.. det blev en riktig utmaning. Efter att ha hållt henne på bettet och balanserat henne till det yttersta så lyckades jag få runt henne felfri på en fin kvaltid! :bump: Det var som en seger!

Love Tango hade ju ett iskallt utgångsläge med 12:e spår bakom bilen på 1640 m. Backades sist från start och gick med i angrepp i tredjespår 7-800 m kvar. Hon kämpade väl hela vägen in men det räckte inte till pengar. Hon sänkte dock sitt rekord och jag är fullt nöjd med henne.
Red in Kvarnbrännas Pålle till en femteplats i montéloppet för kallblod. Han skulle helst gå i ryggar och givetvis blev det en massa positionsbekymmer. Hade säkert kunnat vara tvåa-trea med ett bättre lopp. Han var ändå duktig som gick 29,7 i sin montédebut.
Mill Lazer kom igenom bra från 11:e spår och hamnade i dödens mitt i första sväng. Blev avlöst och fick så småningom tredje ut. Sitter kvar när det attackeras bakifrån 800 kvar samtidigt som den utvändigt ledaren kallnar. Sist i fältet 4-500 m kvar men spurtar enormt när han väl får fritt och hinner fram till tredjeplatsen. Han gjorde en mycket bra prestation!

Oh So Good och jag var idag 2:a på Halmstad:bump: 2140a 15,9 - Fullt godkänt och inte långt ifrån seger. Nu är jag över 100´kr i år :d, känns overkligt ju!

Måste bara höra med er alla om det var någon som var på plats och fotade? :) Hittar inga bilder på några av de "vanliga" bildbaserna. :confused:

Grattis!! :)

Tyvärr är Halmstad lite väl långt söderut för min del så jag var inte på plats. :(

På lördag kommer jag dock att befinna mig på Färjestad, med kameran i högsta hugg, plåtar ALLT på fyra ben som rör sig på ovalen! :D

Nu är jag över 100´kr i år :d, känns overkligt ju!

Nu är jag också över 100tusen i år. :banana: Närmare bestämt 112 100 kr på 10 starter. :)

Vann igår på Bergsåker. Mittlinjen montéfinal för kallblod.. med Jahnita såklart... :)

mittlinjenmonte.png

Nu är jag också över 100tusen i år. :banana: Närmare bestämt 112 100 kr på 10 starter. :)

Vann igår på Bergsåker. Mittlinjen montéfinal för kallblod.. med Jahnita såklart... :)

mittlinjenmonte.png

Jag var på plats och såg dig ! :D Grymt ! Diggar dig och Jahnita stenhårt ! Har en hel del bilder med :angel: Du kanske såg mig ? :smirk: Återkommer med bilder senare idag ... Kanske :)

Grattis föresten ! :D:D

Red Grateful Woman i montéloppet för varmblod på Bergsåker igår. Vi kom aldrig in i matchen riktigt från 40 m tillägg. Hon gick riktigt bra sista långsidan och jag chansade invändigt men speeden ebbade ut och vi blev av med sistaslanten precis på linjen.

Jag var på plats och såg dig ! :D Grymt ! Diggar dig och Jahnita stenhårt ! Har en hel del bilder med :angel: Du kanske såg mig ? :smirk: Återkommer med bilder senare idag ... Kanske :)

Grattis föresten ! :D:D

Tjejen med kameran? :) kanske såg dig.. att du inte hälsade då?
Har du nån bra bild så får du gärna skicka till mig? :idea:

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 369
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 691
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 973
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka