Hur gick detta till?

Sv: Hur gick detta till?

Det var nog inte några problem för rottweilertiken att lägga sig ned så taxhannen kom åt :angel:

Kärleken är blind !

Visst är kärleken blind.
Jag har en bekant som har en korsning schäfer (pappa) och papillon (mamma). En väldigt söt hund faktiskt.

Min granne hade en korning tax/långhårig collie en gång. Han var så gott som lika stor som en vanlig collie men med korta ben, hade mycket problem med rygg o dyl. (nähä?) Men himla go. Det som var ännu lustigare var att han var det enda kullsyskonet som var collie tax. Resten var tax och mellanpudel!:eek:

Min kooiker på 11 kilo försökte ... hrm... befrukta sin "lekkamrat" som väger typ 2 tidigare idag. Hon var väldigt på, men han har inte riktigt fattat hur det går till (Tack och lov!!?:crazy:)så han stod lite åt fel håll... :angel::rofl:
Det känns helknasigt att en tik ens kan föda valpar om hanen är fyra ggr så stor som henne. Men kroppen har väl någon lösning på detta problem..

Men lägger sig tikar ner så?:eek:

Hade jag inte en aning om ärligt talat:D

kl

Usch jag mår riktigt dåligt av sånt där. Inte bara korsningen, utan skillnaden storleksmässigt och kroppsligt.
Att en rottistik kan klämma ut lite valpar med en touch av tax är ju lättare än att en papillon ska förlösa en schäfermix.

Och hur mkt problem får inte valparna med en sådan udda kombination kroppsstomme!?

Huga.

Pappas sambos vän hade en rottweiler/tax för många år sedan.
I det fallet hade rottistiken lyft upp hanen med framtassarna på något vänster :crazy:
Hunden blev tydligen en mycket bra jakthund som användes i jakt till hög ålder. Hunden såg tydligen ut som en förvuxen tax.

Galet, hoppas inte hundarna får stora tunga kroppar på små ben, diskbråck och höftproblem..

Vad sägs om Spike då? :love: :rofl:

Spike_chair.jpg

Förlåt min uppriktighet, men det där måste vara den fulaste hunden jag någonsin sett.
Men förvisso med charmen i behåll, så pluspoäng för det.

Det var nog inte några problem för rottweilertiken att lägga sig ned så taxhannen kom åt

Tror samma sak, kompisens minishettis betäckte hennes fullblodsto dessutom, där gissar vi att stoet lagt sig ner, tror hundarna måste gjort samma sak.

kl

Usch jag mår riktigt dåligt av sånt där. Inte bara korsningen, utan skillnaden storleksmässigt och kroppsligt.
Att en rottistik kan klämma ut lite valpar med en touch av tax är ju lättare än att en papillon ska förlösa en schäfermix.

Och hur mkt problem får inte valparna med en sådan udda kombination kroppsstomme!?

Huga.

Själva förlossningen ska tydligen inte alls vara något problem då kroppen "ser till" att avkomman är proportionerlig när den föds. Mamman kan alltså inte skadas. Babyn blir ju inte större om en dvärgkvinna föder en normal mans barn.

Själva förlossningen ska tydligen inte alls vara något problem då kroppen "ser till" att avkomman är proportionerlig när den föds. Mamman kan alltså inte skadas. Babyn blir ju inte större om en dvärgkvinna föder en normal mans barn.

va??? fungerar det verkligen sådär?? Finns ju hur mycket människor som helst som har för stora barn så de inte kan föda...
Och babyn blir inte större, men om kvinnan är mindre så är ju babyn större i proportion??

va??? fungerar det verkligen sådär?? Finns ju hur mycket människor som helst som har för stora barn så de inte kan föda...
Och babyn blir inte större, men om kvinnan är mindre så är ju babyn större i proportion??

Att barn är större än kvinnan kan föda är ett ganska vanligt problem iaf inte västerländerna. Det har att göra med att kvinnor ofta tänker "ah nu är jag gravid, då kan jag äta för två" . Barn som föds här väger nästan ett kilo mer eller två än i vissa andra länder...vilket är en nackdel! Jag vet tom om babys som har fötts feta!:eek:
Sorligt men sant! Sen finns det ju såklart förvuxna babys och så, men normalt ska det inte göra det!

Ja okej, jag vet i allafall ett par som inte kunnat föda eftersom barnen varit för stora. Det ena 4,6kg och mamman är väl ca 155cm lång och väldigt späd..

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 799
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 633
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 135
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 238
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V