Sv: Hur går jag vidare? Byte i språnget.
Delvis KL
Jag tillhör numera de bortskämda med ridhus och tränare varje vecka i stort sett, även om det kommer tappade skor mm emellan som gör avbräck.
Förr hade jag inget och bodde på en gård där en duktig dressyrryttare bott förrut. När en av hennes "tävlingskolleger" kom ut till oss som tränare sa hon: Tänk att xx höll till här, att hon kunde träna
(sa hon som hade ridhus) Jag blev rätt sur för jag ansåg att vi kunde mycket väl träna, alltid fanns nånstans att rida. Men numera inser jag skillnaden
Det är enorm skillnad.( Fast visst åkte vi till ridhuset också)
Ändå får jag inte till det
Har inte ens en ursäkt då.
Jag red i det som är lite lyx för mej nu som ofta rider i mörker, på åkrarna i snön i snöstorm och vi njöt båda två
Full fart på hästen, (trots allt är hon galopphäst
) och stora vita vidder, hon blev så lycklig.
Fyra byten blev riktigt bra, men lika många gånger lyssnade hon inte alls, fullkomligt ignorerade, och ville bara framåt.
Ändå tycker jag nog snön hjälper till lite i det här skedet vi är, om hon bara kommer över den värsta glädjen över att återse gärdena (har inte gått att ta sig igenom skogen på ett tag pga stormfällda träd), för snön tvingar till lite mindre kvicka rörelser och noggrannhet. Om nån fattar