Sv: Hur går jag vidare? Byte i språnget.
fortsättning:
Jaha, ja hästen var mkt pigg och glad idag. Jag inser att hon nu gilllar att byta galopp, men blir lite väl entusiastisk. Vet inte vad jag gör för fel
Jag känner igen lite som mimus skriver om känsligheten också. Det är lätt att det blir fel då, det ska vara så exakt och lagom, och lagom för hur hästen är just då, jättesvårt.
Började efter några varv i galoppen, första bytet blev nog lite sent och hon bytte nog ett språng efter bak. Men sen visste hon vad vi skulle göra. Andra (åt svåra hållet
) var
Helt igenom perfekt,(kändes det som) ett sånt jag inte trodde fanns på min karta ännu, lugnt, stadigt i balans. Bara så fantastiskt. Önskar jag haft nån som filmade för jag hade velat se det "utifrån" om känslan stämmer.
Men SEN blev hon ivrig, kastade sej in i bytet flera gånger, tror det blev rent men hon väntade så ivrigt att det blev explosion
och iväg. En eller två katastrofala pga att jag rörde överlivet för mycket och hon kom i obalans
Känner mej urklantig
Några sen ok, men hon blev het och ivrig, och då är det mycket svårare.
(Ett ur förvänd galopp a la Kyra på volt).
Fick efter en stund återgå till trav men då var hon så inne i detta att hon misstolkade minsta signal som galoppfattning (särskilt när jag ville ha sluta ). Det tog några varv att komma tillbaka och arbeta i traven.
En bieffekt är att jag har fått riktigt suveränt bra fattningar i båda varven idag, det är faktiskt ett jätteplus. Hon kan om hon är lite på hugget som nu, fara iväg lite i de första fattningarna, eller takta och skutta jämfota lite, men nu verkar hon ladda mer för bytena än själva fattningarna
Men nu vet jag inte om jag ska dämpa entusiasmen en aning eftersom jag märker att hon hade en tendens att vilja ladda så att hon far iväg efter bytet. Hon är otroligt känslig och samtidigt stark och viljestark så jag måste hitta nivån just nu, var jag ska lägga mej. Eftersom hon är superambitiös samtidigt vill jag inte heller göra henne osäker eller förstöra arbetsglädjen.