Hur går det för era 07:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or?

*KL*
Slänger in en lite busfilm som maken lyckades fånga idag;)...Raketen-07 med Tornado-04

Åh det e Pix ju :banana: hur e det me honom? så fin han e...

Mvh jessica o prince.

Pix mår bra och är en väldigt trevlig kille. Han lär sig nya saker fort och är lätt att handskas med. Vi brukar gå ut i skogen både ensamma eller tillsammans med min kompis och hennes häst och Pix sköter sig och är inte det minsta rädd för någonting inte ens för de bilar vi har mött den korta biten man måste gå på vägen. Vi har travat över lite bommar i hagen för vi har ingen paddock här, men det finns en i närheten som jag ska låna till helgen om snön har försvunnit då.

Prince ser fin ut och han verkar trivas :)

Mvh Lina o Pix

Åh va roligt o höra att d går bra :D
Prince e nog ungefär som pix. inte mycke som berör honom heller.
han har varit framåt på allt vi gjort:lastat,löshoppat,hovslagaren,uppbindning i gången,promenader o.s.v.
Men det enda han inte gilla det va vattenpiltan i början.men den går han rakt in i nu..han e inte så svårövertalad.
E Pix oxå lugn? prince e så lugn så ja blir mörkrädd,han har aldrig stressat upp sig eller blåst upp sig för nåt. filbunke alltid.
:angel: men d kommer väl sen :D

Lycka till o hälsa Pix från Prince o mig.

Min 07:a, Pix. Född 10 maj

14867_1205668224.jpg

11361_1205962575.jpg

82687_1203452632.jpg

:love::love::love:

Pix är också otroligt lugn i alla lägen. Det är väll nya människor som han kan vara lite misstänksam mot i början, men det håller vi på att jobba med och det går bättre o bättre, hovslagaren blev han kompis med direkt då hon kliade honom på manken innan hon började med hovarna och det älskar han :D

Hälsa Prince också :)

Härliga små pållar du har!

Ja...dom är härliga. Gör inte så mycket med min 07:a än så länge...mest bara myshantering. Han är så lätt i allt, köper det jag vill att han ska köpa, inga protester...bara han får sina mysstunder så är han nöjd. En rent älskvärd unge, helt enkelt. Här är en till film på oss från igår. Maken har precis börjat förstå sig på mobilkameran så nu får den jobba hårt. Allt är redigerat i mobilen;)

...och vän av ordning kommer troligen rysa alldeles väldigt av att jag står och pussar en unghingst:eek:...;)

allround häst är det bästa man kan ha som plan med sin lilla tycker jag, för då har man ju en öppen attityd och man märker ju snabbt vad alla tycker är kul!
bild?

Jag pussar också min unghingst på mulen, fast jag håller om den med händerna så han inte kan bita mig. Han har börjat visa tendenser till att vilja nafsa nämligen. Har nypit mig tre gånger. Han gör nog inte om det...:devil:

Men pussas kan vi inte låta bli. Lanzelot har varit pussig ända sedan födseln.

Förresten...

Lanzelot 11 månader och 5 dagar är 150 cm hög... Han växer så det knakar.

Jag pussar också min unghingst på mulen, fast jag håller om den med händerna så han inte kan bita mig. Han har börjat visa tendenser till att vilja nafsa nämligen. Har nypit mig tre gånger. Han gör nog inte om det...:devil:

Men pussas kan vi inte låta bli. Lanzelot har varit pussig ända sedan födseln.
Raketen använder gärna munnen...men aldrig för att bitas. Han vill dock leda sig själv, bära hinkarna själv, stoppa grimman i munnen om han hinner o.s.v.:rofl:
Förresten...

Lanzelot 11 månader och 5 dagar är 150 cm hög... Han växer så det knakar.

Jisses:eek:...Raketen är blott kring 130 cm...

allround häst är det bästa man kan ha som plan med sin lilla tycker jag, för då har man ju en öppen attityd och man märker ju snabbt vad alla tycker är kul!
bild?
Här är hon på promenad med min 90-åriga mamma.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation
  • Katthår

Hästrelaterat

Tillbaka