Hur går det för era 07:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or?

det räcker man har bilddagboken uppe o sen högerklickar o öppnar bilden..
Funkar för mig iaf..:)

Men du har ett fönster med bilddagboken uppe?
För det funkar ju inte att kopiera texten och öppna...

Tror jag är inne på nåt...gick in på allmänna profiler och där dyker det upp lite bilder... MEN, jag vill inte hålla på att krångla, så vill man att alla ska se bilderna är det nog bäst att lägga ut dom i tråden eller åtminstone med en länk...

Jisses:eek:...Raketen är blott kring 130 cm...

Om man räknar på att hästen vid ett års ålder har vuxit 90% av sin höjd så lär Lanzelot stanna på 166-168 cm. Ganska normalt för att vara ett halvblod. Lillasyster som äger honom, (hon bor på annan ort och jag sköter Lanzelot), är själv lång, 180 cm, så det lär bli lagom.

Jag rider omkring på Lanzelots storasyster Ella som bara blev 156 cm...

Det låter betryggande för min häst då...vill inte ha honom över 160 cm:cool:...ska mäta honom exakt när han blir 1 år (31/5) och beräkna då;)

71129_1204395134.jpg

Här är min lilla flicka 11 månader :love::love::love: Vet inte exakt hur hög hon är nu men hon är beräknad till 170cm+ :D

Det låter betryggande för min häst då...vill inte ha honom över 160 cm:cool:...ska mäta honom exakt när han blir 1 år (31/5) och beräkna då;)

Våran Ella var väl 143 cm på ettårsdagen och enligt 90%-regeln så skulle hon stanna på 157. Jag hoppas att hon växer en cm till så hon blir det.

Och nu verkar det vara klart att Lanzelot får två kompisar i sommar. En hbl e:Sandakan och en wc. Alla lika gamla. Det kommer att bli en kalasrolig sommar för dem! Mycket lek o bus.

Lanzelot håller på att bli galen på tanterna som inte vill leka som han vill. De håller på att bli galna på honom.

*kl*

Jag har hittat en ny lösdrift till Ariel, så hon kan galoppera lååånga sträckor och klättra över stock och sten. Dessutom finns det sådana ridmöjligheter på stället, att jag inte kommer behöva flytta någonsin! :banana:

Nu lär jag väl flytta ändå, om inte förr så när jag köpt egen gård. Men det känns skönt att liksom "hitta hem" redan. :)

Vad kul det låter!

Härligt när man kan hitta ett ställe där det känns bra att ha hästen.

*knapplån*

Igår verka jag Namir, det går bara bättre och bättre. Men de är ganska tråkigt att stå stilla så länge.
I början av nästa vecka flyttar hans bästa kompis :( så då får han stå ut med gamlingarna till början av mig då han får 3-4nya kompisar son är lika gamla som han! :)

Nyaste bilden på han:

Idag mätte jag Pix han var 135 cm fram

Vi travar över våra hemmagjorda bommar som knappt syns på bilden för snön
19390624.jpg

Vi står och myser
19390839.jpg

19401425.jpg

ser ut som om att du fick till ett bra ställe för din lilla fjording! lycka till nu o uppdatering med bilder är ju alltid lika trevligt!
mvh Lotta

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka