Hur går det för era 07:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or?

cambodia
A-K.Eng

tack, känns som det behövs, idag fick hon stå ute o lufta benet 1 timme då jag tumlade de nytvättade paddarna, o vad gör hon?!
jo hon sa okej inget skydd på vi springer igenom staketet till Izaar o skrapar upp hela det skadade benet, en bra idé!
så hur ska vet. nu kunna se/känna nån svullnad nu när det e skorpor överallt! f*n! okej de kan ju ultarljuda, men då måste de ju raka benet o de vart ju inga små skorpor när de torkade...ujja ujja

men imorgon ringer jag o bokar tid iaf!
sen får vi se
btw så har mina tummar blivit blåa snart....era oxå?

cambodia
A-K.Eng

tack, känns som det behövs, idag fick hon stå ute o lufta benet 1 timme då jag tumlade de nytvättade paddarna, o vad gör hon?!
jo hon sa okej inget skydd på vi springer igenom staketet till Izaar o skrapar upp hela det skadade benet, en bra idé!
så hur ska vet. nu kunna se/känna nån svullnad nu när det e skorpor överallt! f*n! okej de kan ju ultarljuda, men då måste de ju raka benet o de vart ju inga små skorpor när de torkade...ujja ujja

men imorgon ringer jag o bokar tid iaf!
sen får vi se
btw så har mina tummar blivit blåa snart....era oxå?

Räkna med mina ;)

kl

Igår löshoppa jag min lille tsm med en islänning, de va mer bus än hoppning, eller ska jag kalla de parhoppning. Men tanken var att dom skulle få busa lite och ha kul. Så det blev några små hinder bara, visst har han bra teknik :D

Nästa hoppmästare ;) Ska låta min lilla hoppa så snart jag får hem henne :) Eller a "hoppa" va väl att ta i :P

Min Miragon (Rubignon-Amiral) blir 11 månader nu. Hon har flyttat hemifrån för ett par månader sedan och går med två jämnåriga tjejkompisar.

I helgen var jag och borstade lite på henne (det börjar komma fram en häst under all "ull") och ledde henne lite i hagen samt flyttade bakdelen och backade.

Några bilder:
0003.jpg

0004.jpg

0002.jpg

Min Miragon (Rubignon-Amiral) blir 11 månader nu. Hon har flyttat hemifrån för ett par månader sedan och går med två jämnåriga tjejkompisar.

I helgen var jag och borstade lite på henne (det börjar komma fram en häst under all "ull") och ledde henne lite i hagen samt flyttade bakdelen och backade.

Några bilder:
0003.jpg

0004.jpg

0002.jpg

Sicken sötnos :)

det var en söt en!

nu är tiden bokad för Syrai på Ultuna nu på onsdag klockan 13.00
hoppas de hittar orsaken till svullnaden o att det inte är allvarligt...börjar bli orolig nu...

*KL*

En färsk bild på mitt lilla monster som börjar bli lite kaxig :devil:
tycker ja inte han ska va för manligheten har inte trillat ner än :angel:

lastträna i helgen o han gick in duktigt o vi stängde o knäppte fast o han stod lungt.sen va d ut igen.
annars är det bara dom vanliga rutinerna vi gör nu..står i gången o borstas o lyfter fötter o tvättar benen o så går vi promenader nån gång i veckan..o han verkar nöjd :D

100_1988.jpg

*KL*

En färsk bild på mitt lilla monster som börjar bli lite kaxig :devil:
tycker ja inte han ska va för manligheten har inte trillat ner än :angel:

lastträna i helgen o han gick in duktigt o vi stängde o knäppte fast o han stod lungt.sen va d ut igen.
annars är det bara dom vanliga rutinerna vi gör nu..står i gången o borstas o lyfter fötter o tvättar benen o så går vi promenader nån gång i veckan..o han verkar nöjd :D

100_1988.jpg

Manligheten har inte trillat ner ! Den va bra ;););)

nu har vi varit inne på kliniken!
det gav inte mycket, bortsett från sår, typ.
efter order att ha haft henne lindad till vi kom dit följts så syntes inte någon svullnad (själv fallet, varför lyssna på ägeren?)
men metacam gavs och skall ätas i 2 veckor för denna svullnad samt den svullnad hon fått på sträcksenan pga den långa tidens bandagering (4 veckor) och skall nu itne så banadagerad
sedan var det ju så att min lilla donna inte direkt var den lugna i boxen, hon var mer än en gång uppe högt däruppe med både hal och hovar o försökte klättra ut, o när hon inte gjorde det så sparkade hon ARGT i väggen, men stod jag med ena armen i boxen så var det bara lite vandring, men stod jag utanför så vart det liv igen, så under det braket så fick hon ett djupare sår på skadade kotan som satt lite oroväckande nära leden så bandage på det benet ändå, dock bara tills det blitt en skorpa på det benet o pga det så ska hon även äta hippotrim i 5 dagar
och sedan talade han om att om svullnaden kommer tillbaka (som den gör efter ett par timmar utan bandage) så skall vi ringa igen...kul...åka tillbaka igen nästa vecka?

hoppas att såren blir bra så dom kan titta ordentligt på benet! Tråkigt när man inte får något bra svar. Håller tummarna att svullnaden är borta.

*KL*

Jag träffade min lilla fröken för första gången igår! :love:
Hon är en mycket världsvan liten dam som knallade av lastbilen, rakt in i stallet, gnäggade på de andra hästarna och dök sedan in i sin box och började äta i mycket stora tuggor! Trots att matte skulle gulla, prova grimma och fotografera.

Foton kommer!

jo lite kasst är det, betalar ju liksom 500 för att bara komma in där, då kunde jag väl fått medicinien hemma istället då jag änåd har haft ut vet. 3 ggr hemma...

Det är en liten tyska, Mecklenburgare e. Wind Dancer-Bernstern
Söt som socker, men det tycker väl alla mammor om sina barn ;) :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Svensk politik nr 3
  • Halvautomatiska vapen?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat