Hur går det för era 07:or? (forts)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

Min är på väg ur sin cobgrimma nu,och täcken ,hon behöver ha 145 om de ska täcka rumpan(lite stora i bogen är de dock)Ska se om jag kan mäta henen till helgen och ta lite nya kort men tror att hon stått lite still i tillväxten nu.

I hur stor flock går era små liv? Min går i en varieradflock med 5 medlemar...men nu när hon flyttar kommer hon bara gå med en.

Senast ändrad:

min best aramis som tidigare har visats bilder på har nu grimma x full. täcke har han inte än.
arre2.jpg

I hur stor flock går era små liv? .
Min arabåring , Eladiya, som precis blivit 18 månader, går tillsammans med en jämnårig halvsyster, Bithynia, sin mamma och ett 25-åigt sto, också hon arab.
Eladiya och Bithynia delar box, det går bra. När det är blött och blåser har de täcken på, ingen av unghästarna har satt någon vidare vinterpäls ännu, men jag minns att den kom sent förra året också.
Flickorna är jämnstora, eller kanske små, mäter 137 i manken och någon cm mer baktill.Jättesöta och trevliga att ha att göra med!:)

För tillfället går Gandalf med en valack f 04 och en hingstunge (ridponny) f 08. Om två veckor kommer en fjordhingstunge f 08 oxå.

4 tycker jag är rätt lagom, de är ju inne på nätterna och sover och ute hela dagarna och busar ( i en meter snö..........).
Optimalt hade det ju varit en till 07a men man kan inte få allt...

Min lille har 5 andra kompisar att leka med i varierande åldrar:)

Tycker det är bra att doim är ganska många då han kan gå från häst till häst och leka av sig!

Så himla snygg färg på din häst!

Lotta går i en flock på 5 hästar; Lotta, en shettis, en travarvalack på 17 år, en travarmärr på 16 år och ett halvblod på 5 år.
Stoet och travarmärren är tryggheten i flocken, alla 3 killarna går att busa med. :D

Lanzelot går just nu med storasyster. Han får lagom med spö i jämna doser och lär sig alla jävla dumheter som hon kan komma på. Inatt var de t ex ute. Mamma fick inte in dem. De skenade runt och hade jättekul. Klockan ett i natt gav hon upp och lät dem vara kvar ute. Garanterat PuckoElla som drog igång det hela. Dummelot är alldeles för korkad för att komma på något sådant själv. Mammahästen gav sin luringgen enbart till sin dotter.
Nåja, de har ju en jättebra hage med bra skydd i så det går ingen nöd på dem. Och Lanzelot fryser inte i första taget.

I hur stor flock går era små liv?

Namir går med fyra andra 07:or hingstar allihopa, en treåring och så en äldre Islandshäst som tar hand om dom små liven. Fast jag tror inte han är högst i rang, det är nog Namir eller Callero (07:a). Men det funkar bra.

Namir har COB grimma och kommer nog kunna ha det ett tag till, han är ju inte så stor! I täcke har han 125, fast han ska inte ha täcke i vinter. Men hade ett när han va skadad.

Ska ta och mäta han en dag nu snart, måste bara komma ihåg att ta med mätkäppen.

Vi har nu äntligen släppt ihop våra (min och kompisens) hästar, så nu ser flocken ut så här Ninja-07, Zamba-92, Lolli-92 (Ninjas mor), och Mitzou-08(Ninjas lillebror). Lillbrorsan och Ninja är jätteglada att ha nån att busa med då tanterna inte är fullt så intresserade, de njuter istället av att få vara för sig själva lite:laugh:.
Inka

kl

Min pålle har växt!!! Nu är han hela 153cm:) Så jag tycker allt att han borde lyckas ta sig över den magiska gränsen på 160 innan han växt klart!

*kl*
Apollo går för tillfället ensam i sin hage, dock han har en lite äldre hingst på andra sidan staketet. De busade så hårt att de skadade varandra så vi beslöt att dela på dem. Den andre hingsten är trots allt nästan 40 cm högre över manken...

Så här fint är det i våra hagar nu... vart tog snön vägen?? *morr* I morrn ska gjorden på och jag ska fortsätta med tömkörningen... det blir spännande :)

apollo1.jpg

*kl*

Nu har jag satt igång Ariel efter vintervilan. Hurra vad kul! :banana: Det verkade Ariel tycka också, för hon busade lite när vi sprang. Inte så att hon blev svår på något sätt, utan hon kråmade sig och kastade med huvudet. Vi tog oss en promenad och jag testade även lite tömkörning (med tyglar). Frågan är om jag inte skall våga mig på att sätta på tömmar på söndag och tömköra på riktigt. Hon är sååå cool, hade selen på idag utan att hon reagerade. :love:

Nu ser jag fram emot den 14:e, då hon skall mätas. Jag hoppas hon har vuxit, så matte slipper noja över fodret.

För övrigt kan jag meddela att Ariel fortfarande har ponnystorlek på grimman, men jag fick i alla fall spänna ut sidepullen ett hål idag. :p

Jag har också gått och skaffat mig en 1.5 åring. :)

*kl lite halvt*
Tänkte presentera mig i tråden. Heter Alexandra, 19 år och har nu köpt min första alldeles egna häst.
Det är ett nsv brukssto e:Heirums Nils ue: Faxus. Vilja är en social men bestämd dam, tanken är att vi ska köra och rida Akademiskt. Jag tror och hoppas att hon kommer passa utmärkt för den uppgiften.

Tidigare är hon inte så väldigt mkt hanterad så nu börjar vi träning med att promenera och vardagshantering (vara uppbunden, stå stilla, lyfta fötter mm). Tanken är att fram i vår ska vi börja med tömkörning, hon är född sent och vi har inte brottom.

Och så en liten bild på oss:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 523
Senast: Lilahnee
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka