Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Söting!
Ja, dom har en förmåga att växa på bredden
Men hur stor är din?? Ser inte så stor ut på bilden där du leder honom. Men ack så söt!
Vilka av er har kastrerat era??
Jag hade tänkt att vänta ett tag till, min är ju inte ett dugg hingstig så jag känner ingen brådska men det kan väl iofs slå slint i huvudet en vacker dag.
En häst som är 150 cm vid ett års ålder blir 166 cm som färdigväxt om det här med 90%-regeln stämmer.
Lanzelot var 152 cm på sin ettårsdag tror jag. Beräknas bli 168 cm.
Men som sagt, det där får man ta med en nypa salt. Vissa hästar växer fort tidigt andra drar igång vid två-treårsåldern.
Mina är halvblod med en hel del fullblod i.
Vad är det för liten du har skaffat dig då?
Du kanske har sagt det tidigare men det kommer jag inte ihåg i såna fall
Välkommen iaf
då jag betäcker naturligt första gången med en hingst o sen har jag lite fryst som väntar året därpå, för den e dyr,
"Har förut hört in från sommarbetet som 1 åring + 7 cm bara. Då blir han inte stor. Får verkligen inte hoppas det."
Tycker jag låter helkonstigt, den slutliga höjden på hästen måste ju bero på det. En häst som är 107cm som vuxen är nog knappast 100cm som åring...
Då tror jag mer på 90% vid 1 el 1,5års ålder som jag hört. Är det någon som testat något av "tattar måtten" på era?