Hur går det för era 07:or? (forts)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

Nej, vad tråkigt! :(

Ja, unghästar är ju dessvärre ofta experter på att göra illa sig,.....

Han är bra igen :)

Vet inte riktigt vad det var som hände men han fick stå inne en dag och sen var det bra. Men för att vara på den säkra sidan får han gå ensam i en liten hage i några dagar:)

Verkligen, jag har ingen lust att ha mer sjuka hästar nu:p
Tog den lille vildingen på en kort promenad nu ikväll och humöret är det iaf inget fel på:)

Hur går det för alla er andra, håller era småttingar sig friska och glada??

Här händer inte ett jota.

Har dock haft storasysters sadel på Fjantelot. Han är ju lite sprättig av sig så han kan gott behöva vänja sig vid att det skramlar och har sig. Jag smyger inte på sadeln direkt.

Ev. ska han få sin syster tillfälligt utbytt mot en liten Hartwell. Kompisens hingstföl som behöver nån mer jämngammal att tampas med. Och som han inte kan sätta på.:cool:
Så det kommer nog bli fart värre vad det lider.

Ariel har bärrandsröta och så har hon fått dra två vargtänder, men det är ju inget att orda om egentligen. Jag är glad så länge hon håller sig frisk. :)

Om 3 veckor ska jag hämta hem min lilla tjej :). Vi har äntligen fått en ledig plats i vårt stall!!! Åh det ska bli så kul att ha henne nära. Längtar...

Men annars håller hon sig frisk...men hon är inte så aktiv heller antar att hon växer och orkar inte springa en massa rundor.

Vad är det för liten du har skaffat dig då?

Du kanske har sagt det tidigare men det kommer jag inte ihåg i såna fall:angel:

Välkommen iaf :laugh:

Jag vågar inte säga nånting för så hittar jag väl honom i tre delar i hagen :eek:

Annars är det rätt lungt på pojk-fronten nu. Han växer så det riktigt knakar om honom, ligger mkt ner och verkar lite allmänt slö så han får ha tills han visar att han vill ut och jobba igen,mys och gos kan man ju ha ändå! :D

Skönt att höra att han är bra,peppar pappar än har min lilla tjej hållt sej skadefri.

Ehm... har vi grädde i hösilaget iår tro? Mätte Lanzelot idag. Han får fritt med hösilage plus lite havrekross och mineraler. Och han växer utan att tunna av.

Visst ska jag vara glad för det men är en smula förvånad för så som vi kämpat med att få honom i hull i sommar.

Nu är han iallafall nästan 157 cm i fram och 158,5 i bak, ungefär. För två veckor sedan var inte bakdelen högre än framdelen. Framdelen var 155 cm knappt. Jag tycker att han är jäääääääääääättestooooooooooooor! I jämförelse med fyraåriga storasyster på 157 cm.:cool:

Kan du skicka lite av ditt hösilage hit??;)

Skulle behöva lite "väx-på-höjden-preparat" Hullet kan jag iofs inte klaga på då han är alldeles lagom:laugh:

Senast ändrad:

Namir är äntligen bra! Så nu har vi börjat med lite promenader igen, hade mamma med igår så hon tog några bilder :laugh:
Namir växer bara på ett håll känns de som och där är på breden :grin: Men de gör dom andra som han går med också.

Namir till vänster:

På promenad:

Jag har en 07a efter Kennedy-Dardel som jag i dagsläget inte gjort så mkt med pga tidsbrist då jag har en till häst hemma som rids. Han är dock välhanterad och lite longerad. Otroligt snäll att hålla på med trots att han är hingst än. Jag bävar för att han kommer bli liten då han är ca 150 idag, har bara mätt med tumstock. Vad tror ni? Blir han en liten rackare?? Jag är ju 176 cm själv så han MÅSTE växa!!
Han var klass 1 på både fölvisning och ettårs premiering i somras så det är skoj.
SKickar länk till ett par bilder:)
http://www.facebook.com/photo.php?pid=900825&l=65b2a&id=540346632
http://www.facebook.com/photo.php?pid=658270&l=ec947&id=540346632
http://www.facebook.com/photo.php?pid=560339&l=9fba6&id=540346632

För att svara på detta, jag har oxå alltid täcke på min åring. Kära nån, de e ju kallt;)

Det kan ju vara lite olika hur de växer. Han ser ju inte liten ut på fölvisningsbilden.

Är han sin mammas första föl? De kan bli lite mindre än de andra fölen. Lanzelots storasyster är ju lika stor som honom fast hon är tre år äldre.:cool: Lyckligtvis är ju jag inte så lång.

Annars så säger de att den höjd hästen har när den är 1 år är 90% av den vuxna höjden.

Nä på den bilden ser han faktiskt stor ut men tror själva kortvinkeln lurar en:)
Han är inte första fölet, vet inte exakt hur många men nånstans mellan 2-5e fölet:) Tur han inte är av den superädla typen så då kanske de funkar ändå med en häst på ca 163. Men jag älskar ju Stoora hästar..
Ja, jag har läst nåt om det där.. Men då förväntas han bli alltså??? Hur stor? Liten??
Du vet, jag å matematik är inte kompisar;)

Oj, det var en liten kuse.. Är det oxå hbl eller? Jag skulle gråta om min var så liten vid den åldern..

Senast ändrad av en moderator:

Söting!

Ja, dom har en förmåga att växa på bredden:)
Men hur stor är din?? Ser inte så stor ut på bilden där du leder honom. Men ack så söt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 523
Senast: Lilahnee
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka