Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad gör ni med era 07or nu?
Jag har precis återupptagit Ariels träning efter novembervilan. Hon skall få gå på promenader med selen på varvat med longeringsövningar där jag betonar röstkommandona mer än jag gjort tidigare. Bitvis kommer jag även att tömköra, men det blir inget avancerat. Jag hoppas kunna köra in henne till sommaren, kanske även våga mig på att linhoppa.
Läste för övrigt igenom mina första anteckningar om Ariel igår, det var roligt att bli påmind om hur mycket som ändå förändrats. Första tiden försökte vi träna på saker som att lämna flocken, våga sig igenom grinden, inte bli rädd när jag tar i öronen eller arg när jag vill lyfta hovarna eller rengöra juvret...
Idag har hon inga som helst problem att lämna flocken, hon bryr sig inte ett skvatt om grinden, jag får greja med öronen (och juvret) hur mycket som helst och fötterna lyfter hon nästan av sig själv. Det borde ju betyda att det jag kämpar med nu kommer gå alldeles utmärkt om ett år.
Hur ser planeringen ut för era hästar?
Det är bra att planera Har du bestämt hingst också om det blir så?