Hur går det för era 07:or? (forts)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

Vi har kastrerat Ture i fredags när det har läkt ska vi börja att köra in honom
19486924.jpg

Själv håller jag precis på att börja tömköra min dam, två gånger har vi testat hittils. Det gick bra men hon var inte riktigt med på noterna i början. Tänkte att jag skulle roa mej med tömkörningen tills hon är riktigt med på noterna och gör det hon ska, i skritt = stanna, skritta igång, svänga, krånglar inte och försöker vända. När hon kan det tänkte jag att hon får vila helt i ca 1 månad.

Grattis! Så kul med en egen! Men hur kom det sig att det inte blev en guling? *nyfiken*

När är Vilja född då, om hon är född sent? Ariel är ju inte ens 1,5 år än. :crazy:

*KL*

När man läser i "Hur hög är din 07:a"-tråden på avel så inser jag att jag har en hyffsat stor ettåring. Det är inte många hbl som är 156 cm i samma ålder.

För min egen del så tycker jag att 160 cm på vuxen häst räcker både gott och väl. Men nu är det ju min låååååååååånga lillasyster som äger Lanzelot så vi är glada om han blir hög.

Jag letade stor fjording eller nsv, kände att jag ville ha en rejäl häst (kikade tom lite efter ardenner). Denna donnan fastnade jag för efter en mms bild och sen när jag såg henne i verkligheten smälte jag direkt.

Hon är född i mitten på augusti, kommer inte ihåg exakt datum nu :o

Ja, är det kärlek så är det... :love:

Oj, mitten av augusti, då är hon ju en månad yngre än Ariel. Det hör inte till vanligheterna. :D

Amazing blir 20 månader nu den 11 ! :D Bara fyra månader kvar till April och 2 års kalas med andra ord! :love:

Lanzelot får ha tvåårskalas den 20 april nästa år. Det tror jag vår fjolla skulle uppskatta.

Här är lite bilder på pussgurkan:

DSC00289.jpg

Välkammad:
DSC00280.jpg

Visst ser han ut som en liten tjej!

På lördag ska vi löshoppa min tjej:) Blir väl inte så mycket hoppning:D mest spring över bommar... kul när det går framåt med våra 07:or!!! Måste byta täck nu också då hon vuxit ur sitt 125 täcke(hela rumpan syns).

Åååh, jag vill också löshoppa. *avis* Kan ingen bara "råka" bygga ett ridhus i närheten av Ariels lösdrift. :angel:

Kl

Jag har helt missat att min lille herre också har blivit 1 ½år detta blev han i slutet av november :)

Nu går han mest och skräpar i hagen då jag har fullt upp med en massa andra hästar som ska hållas igång. Men efter nyår ska jag försöka komma igång och börja tömköra ordentligt (dvs nån dag i veckan kanske, om jag har tid:angel: )

här är det också tömkörnings-start, allt hänger dock på väder och underlag. Än så länge har vi hunnit med två gånger och efter en liten förvirring i början så har det gått riktigt bra :)

Apollo är född 7 maj så det är ett tag kvar tills 2-årsdagen :)

*knapplån*

Här segar det sig med tömkörningsstarten, men jag kommer igång snart igen...hoppas jag. :D

Lotta hade en typ av miljöträning idag. Hämtade henne i hagen och tog henne från det JÄTTEGODA trädet och tvingade henne att lämna flocken för att sen, utanför hagen, sätta på henne en kostig mössa och sen träna på att stå still... Hon gjorde några försök att galoppera när vi gick i hagen, men lyssnade bra på mina korrigeringar. Hon var rastlös när hon skulle stå still, men lyssnade bra även då. Och mössan struntade hon fullständigt i. :bow:

frtitt.jpg

Sambon håller i Lotta när vi försökte ta julbilden för i år. Solen försvann dock så klart just då...men det blev en del bra bilder också. Detta är bara en smygtitt. :)

Jattefin hast, det ar inte ofta jag skrattar sahar "tidigt"!

En fraga till alla: hur tidigt bor man borja loshoppa? Min tjej ar tva i januari, funderar pa om vi kanske ska borja sa smatt?
Hon ar ute pa losdrift for tillfallet...

*fnissar* Och Ariel blir 1 ½ år först i januari... Men som tur är har jag ju ingen brådska med henne heller. :)

Namir är också sent född, 5augusti, så han blir inte 1½förrän i februari :p
Men vad gör de har ju ingen bråska jag heller :)

Jag "löshoppa" Namir första gången när han va 2månader kanske, men de va mer på skoj, han fick springa med mamma över lite bommar, hindret va max 30cm! Och han tycket de va skit skoj. Har inte löshoppat sen i våras nu. Men vi prata om att löshoppa alla ettåringar han går med nu snart bara de blir bättre väder.

Gör de på skoj dom första gångerna, med små hinder/bommar. dom flesta hästarna tycker de är kul!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 523
Senast: Lilahnee
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II