Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Vad fin hon är i kroppen. :)

Haha, tack... Det är lite roligt för hon har åtminstone 50-60 kg övervikt, men det syns ju inte på bild! :eek: Hon är ruskigt fet nu, men tror du någon tror mig när jag visar den där bilden och säger det? :rofl:

Och egentligen är det väl vanligast på hingstar (valacker)? Har för mig min vet sa det iaf, men det finns såklart ston också som har det.

Oj, det har jag inte hört! Mitt sto hade ju också två stycken, men de togs bort illa kvickt ifjol. Vad jag förstått så kan de bli väldigt stora på fjordhästar och jag ville inte riskera att behöva operera på klinik bara för att jag ville vänta ett år.

Däremot så har ju hingstar/valacker ofta betar, medan ston sällan har det. Mitt första sto hade det dock, små söta betar. :love:

Tog bort vargtänderna på min valack innan betet. ville ta bort dom innan dom blev allt för stora tänkte jag,(frieser brukar få rejäla vargtänder) men ack, ack! såg små ut-kändes små , men tog lååång tid för vetrinär och tandläkare att få ut-dom var långa, fick ut dom hela:)
Man kunde ha tagit dom mycket tidigare sa vet:o
Skönt att det är gjort i alla fall:)

Har ännu inte sett röken av vargtänder hos Lanzelot. Hoppas att de håller sej borta.

Idag har det hänt grejor minsann!!
Slösurfade och råkade trilla in på en försäljningssajt och titta! Någon i min stad vill sälja en sadel med vid bom, visseligen 17" men det kan gå att få ned rumpan i den stl. :D

Den passade både mej och Lanzelot!:banana::banana: Lite lite vid ännu men det är inget som stör. Annars finns det paddar. Sadeln är lite sliten och skavd, men är hel och kommer att bli en bra inridnings-/uterittssadel.
Priset är nog det bästa av allt...1500pix. Det kändes bra för plånboken.

För att fira detta plockades klippmaskinen fram. Lanzelot är nu rakad på halsen. Klippmaskinen var LÄSKIG. :eek: Fjollhäst! :mad: Först när syrran ställde sej och kliade och klappade gick det bra, fick tom klippa på ganascherna.

Nyklippt och fin. Ignorera hacket på bogen-det var minst farligt att börja där..
Osorterat084.jpg

Lanzelot är en känslig själ som behöver mycket stöd och uppmuntran från sin ägare, när han får det går han med på vad som helst. Han är med andra ord inte bara en fjolla, han är korkad också..:devil:

Glömde...

Lanzelot har vuxit en halv cm och mäter nu 163cm i mkh. Samma som sin mamma. Minst två cm till så är jag nöjd...Vill inte behöva använda rullskridskor..:p:D

*kl*

Idag har jag hängt på Enya för första gången:laugh: Skulle gå promenad med träns och benskydd på (första gången med nåt på benen) och fick sällskap av hyresvärden. Först tränade vi på att gå över diken, Enya hoppade längdhopp men följde efter mycket tvekan med över. Tog det väldigt lugnt och lät henne fundera. Andra, tredje och fjärde gången hoppade hon direkt!

Sen gick vi hemåt igen och när vi kom in på gården slängde J upp mig hängandes över och så ledde han henne hemåt! Första försöket resulterade i jämfotahopp så att jag kanade av men andra försöket gick jättebra. Hängde först när hon stod still och blev klappad och sen gick vi ett par steg innan vi stannade och jag gled av. Älskade lilla skrutthäst:love:

*kl*

Idag har vi galopperat för första gången :banana:, han var lika snäll som vanligt. Men trött... Tanken var att han skulle ridas nästa vecka också men jag tror att jag nöjer mig med en gång till sen slipper han ryttare till efter rådgivande den 18 november. Vi avslutade med en skrittrunda på lina ut med sällskap och han var lika duktig där! Jag är verkligen väldigt glad för min snälla och förståndiga häst :love:

Guuud va härligt! Är så imponerad över honom! (och er :D) Hoppas verkligen att ni går hela vägen till godkänd avelshingst med honom! :love:

Jag ska sitta på Amazing till helgen igen, är hon lika lugn som förra (första ggn) blir det nog lite självständig skritt i hagen också! :love:;) Mitt mål är en galopp innan vintervilan i Dec! :)

Här går det undan för alla:)

Själv tycker jag att min raggsocka ser ut som en skidbacke just nu så vi tar det lite lugnt, men nån liten tur kanske vi gör innan han får helvila!

*KL*
Ja visst är det skönt när de är så okomplicerade! Lexus är med det, nästan så man väntar på ett bakslag när allt bara flyter på o är så enkelt! Vi har med ridit ut själva utan följehäst, ridit en sväng över stock o sten, travat på rakt spår o i lina, tränat start o stopp o inget har varit besvärligt. Löshoppat med o utan sällskap o detsamma med promenader här o där. Men modern var iofs lika enkel när hon var liten :) Har inte galopperat än o det beror snarare på tidsbrist från min sida tyvärr, men jag har svårt att tro att det blir några problem *peppar peppar* han har en otrolig kroppskontroll o balans, så att så länge jag inte ställer till det så ska d nog funka med ;) Ska försöka få till det nästa vecka när man är lite mer ledig när andra människor är i stallet med som kan hjälpa till eller iaf närvara!

Men Ljulle då!!!:p Bläddra bakåt så har jag lagt ut bilder här med:D

Iof så gick de ganska omärkt förbi men de finns där, ihop med filmerna som jag la ut i fjordtråden:)

KL!

Alla ni som har 2007:or. Har ni era hästar täckade nu eller går de utan täcken?

Har ni era hästar täckade nu eller går de utan täcken?

Nä, Ariel går på lösdrift så hon behöver utveckla sin vinterpäls i lugn och ro. När hon var igång så fick hon ha fleecetäcke en stund innan och efter träning, men det var det enda.

Definitivt utan täcke. Däremot kanske jag blir tvungen att klippa lite på halsen om han svettas lika mkt som han gjorde i fjol med sin björnpäls.... :D

KL

Eftersom min utrustning inte har kommit ner hit ännu, så häder inte så mkt:p Men hon är mer van att gå ledd i grimma och grimskaft:banana::D Och jag håller armen över ryggen och småhoppar vid sidan för att vänja henne vid den rörelsen, hon gillar det inte!! I början ville hon bita mig:eek: Hon går som sagt på lösdrift och allt pyssel är när hon är lös ut... Inte de bästa förutsättningarna, men det får duga..
DSC01222.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
614
Senast: Lyan
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 741
Senast: Badger
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 536
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag vänder mig till Bukefalos, då det är det största forum/grupp jag känner till, där en majoritet är kvinnor och många dessutom aktiva...
Svar
12
· Visningar
1 344
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama