Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

*kl*

Nu har jag ridit på Ariel för sista gången i år. Hon var verkligen superduktig! :love: Mamma följde med som stöd och vi travade hela fyra pass. Sista passet avslutades med en riktigt fin, balanserad övergång till skritt. :love: Jag är så glad att det gick bra, nu blir det vintervila till efter jul. :laugh:

Idag va jag ute i hagen med kameran o fota lite..Min häst va alldeles galen :D dom andra hästarna tyckte han va skitjobbig :angel:
På onsdag är det dags för 3e uppsittningen. Blir väl 5 stycken o sen blir det vila fram till våren :laugh:

Lite bilder från idag
Han lyckades inte ens få med sig det 6 åriga fullblodet..haha
044.jpg

Lite nyfiken
049-2.jpg

052-1.jpg

Idag har vi varit och löshoppat hos min gamla tränare. Prinsen skötte sig super fastän att han hoppade i förrgår också. Blev lite tajt eftersom man får anpassa sig efter andra. Tog det dock lungt idag, det var mest miljöträning att åka till ett nytt ställe.
OCH DOM HADE LÄSKIGA HINDER!!!!!
Fille har faktiskt ALDRIG sett en grind!!!:p
Håller på att ladda upp en film men lägger upp ett par kort så länge

Fille84.jpg

Fillehopp4.jpg

Fillehopp6.jpg

Fillehopp7.jpg

Bäst att ha marginal så att den inte biter en i fötterna!!!
Haha, ser ut som värsta gryma hoppet men egentligen är det lite kråkhopp för han bara tittar på grinden, sen flöt det på bättre :D

I går hade vi veterinären ute. Först blev det vanlig vaccinering och första sprutan mot botulism. Sen blev det genomgång av tänder. Hon hade fint mun, men 2 st vargtänder. Så båda dessa togs bort. Såg små ut när man tittade i munnen men hade ordentliga rötter. När hon ändå var sederad passade jag på att klippa hår i öronen och göra en grundlig tvätt av svans och ben. Så nu blir det vila för damen ett tag.

En av vargtänderna.

Japp! Det var det läskigaste han någonsin sett!!!!!:D
Tog ett tag innan han vågade hoppa det med lite rytm, men som sagt, det var en miljöträning för honom. Nytt ställe, massa saker i ridhuset och en ny sorts hinder för honom.

Tror detta är alla sprången vi hoppade så det var ju bara en "snabbis" och slutade när det gick bra:laugh:

USCH vilken stor!

När jag tog bort vargtänderna på min fjording var de pyttesmå. Skönt att ha fått bort dem! :laugh:

Men det var bara de lilla bruna som man såg. Men roten var riktigt stor....
Skönt att ha det gjort.

Ja, den var rejäl den!!
Tog Filles vargtänder i våras innan han började gå med bett.
Han var inte såå stora men han hade 3(!!!) st :eek:, vetrinären var tvungen att fota för det hade hon aldrig sett!!!

*kl*

Här kommer bildbomb på min Enya!

Blir klappad, myyysigt!

Med sin 24-åriga nordiskompis

Jämför sista bilden med denna som är tagen för 3v sen. Tycker ni det är nån skillnad?

Idag har jag dammdammdamm hängt på Iberica på riktigt! Longerade, sen skulle jag göra min sedvanliga hängning och med sadel på blev inte steget så långt att lägga sig över i sadeln. Hon stod prick still och väntade på sitt godis =), mammas duttiga häst!! :love:

Känns lite fjantigt när det är så många som rider, vad kul för er! Och löshoppningen, jag är så avundsjuk men snart är det dax för min oxå!:D

*knapplån*

Ni som hittat vargtänder; skönt att ni fått ut dem! Lotta har inte visat ett enda tecken på att få dem och det känns inget när jag är taskig o tvingar in fingrarna i munnen på henne och petar. Men vi får väl se. Nån gång kommer de väl.
(Jag jobbar ju ändå bettlöst, så jag är inte orolig för att störa så, men det vore skönt att ha det överstökat.)

Känns lite fjantigt när det är så många som rider, vad kul för er! Och löshoppningen, jag är så avundsjuk men snart är det dax för min oxå!:D

Det är väl inte fjantigt! :eek: Varje enskild hästs första uppsittning är precis lika spännande oavsett vad de andra i stallet gör. :p Himla härligt att det gick så bra! :banana:

Men vi får väl se. Nån gång kommer de väl.
(Jag jobbar ju ändå bettlöst, så jag är inte orolig för att störa så, men det vore skönt att ha det överstökat.)

Nä, det är ungefär 50 % av alla hästar som får vargtänder. Ingen utav mina tidigare hästar hade vargtänder, så du kanske klarar dig helt. :D

Min snälla mamma tog en bild på Ariel innan kameran dog. En av de få uppställda bilder jag har på henne där det inte är jag som håller i kameran. :angel: Tyvärr är hon bortvänd, men det är åtminstone ett kort! :p

29680513.jpg

Nä, det är ungefär 50 % av alla hästar som får vargtänder. Ingen utav mina tidigare hästar hade vargtänder, så du kanske klarar dig helt. :D

Och egentligen är det väl vanligast på hingstar (valacker)? Har för mig min vet sa det iaf, men det finns såklart ston också som har det.

Ja min är ju sto och hade 2 st. Hon verkade i alla fall oberörd i går och glupskade i sig mat som vanligt. Vet faktiskt inte hur vanligt det är med vargtänder. Skönt att ha den biten avklarad nu i alla fall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
614
Senast: Lyan
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 741
Senast: Badger
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 536
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag vänder mig till Bukefalos, då det är det största forum/grupp jag känner till, där en majoritet är kvinnor och många dessutom aktiva...
Svar
12
· Visningar
1 344
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama