Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Tack! :laugh:

Han är ganska rejäl ja, men höjden är inget att skryta om tyvärr ;) Jag har för mig han var 144 cm när jag mätte sist för ett par månader sedan och han har inte vuxit något tror jag för jag mätte min andra unghingst nyligen till 148 och det är en bra bit mellan dem. :angel:

Jag själv är 168 cm :p

KL

Idag har Pluttas varit riktigt duktig. Först tog vi en liten promenad och sen longerade jag lite innan jag satt upp. Sen longerade mamma mig i skritt. Idag fattade han start och stopp riktigt bra. Nu var det ju en månad sen som jag satt på honom nästan men han tog det med ro. Sen red jag själv till stallet.
29608024.jpg

29608045.jpg

Tack! Alltid lika kul att höra att någon också tycker han är fin ;)

Etima
Luxus har alltid haft superbalans ända sen han föddes, det hjälper... :D

Fashionistan
Förra veckan kändes det inte som vi hade kommit så långt, men bara att börjar rida själv gör att man verkligen är på gång. Målet har varit att skritta, trava och galoppera innan oktober var slut och nu känns det faktiskt realistiskt! Vi har också tagit det väldigt lungt med de första momenten även om Luxus har varit jättesnäll. Jag tror att om man slarvar där får man bakläxa senare och det vill man inte... :crazy:

Oj vilken läcker häst du har.Vad stadig han ser ut att vara.En annan har inte alls kommit så långt ,har bara hängt på henne en gång.

Ser toppen ut! :D:D

Tänkte jag skulle sitta upp o skritta igen till helgen! Längtar så tills man kan ge sig ut över stock och sten! :love::love: Amazing verkar ha en underbar galopp och ett bra scoop i hoppningen som vi ska ta tag i nu! :d:laugh:

Ja, det kommer bli kul när man kan rida ut på riktigt:)

Ska du vara med på löshoppningen i morgon?

Hej!
Jag är spekulant på denna -07a, läser en tråd med avund och går och funderar mest hela dagarna om jag har råd/tid med en liten pålla, och om hon är rätt..
Här är hon iallafall, och jag vill ha feedback på rörelser och utseende (pojkvän och hund fick offra livet för att få lite igång lite action), trots halvtaskiga filmer.
http://www.youtube.com/watch?v=fmVB3Whj3as
http://www.youtube.com/watch?v=9H2sH7suYIA
http://www.youtube.com/watch?v=mOJ0pbEY8OQ
Jag är kär, men försöker vara förnuftig och försöka välja vad jag vill prioritera vad gäller ekonomi och tid..

Idag har jag ridit på min prins för andra gången! Han var så super duktig, det är bara till att hoppa upp:)
Första gången skrittade jag bara runt här hemma på gårdsplanen (lördags) och idag red jag och syrran på sin häst ut en liten sväng om:love:
En liten runda på ca 5 minuter och han skötte sig hur bra som hellst. Har bra balans under ryttare också och inte vinglig eller spapplig, skrittar på som vanligt:)

Ska ladda upp ett kort från mobilen sen

Det var en fin häst!

...men...
- det TAR tid, även med en 07:a, för även om man inte rider nån timme om dagen så är det så mycket annat man kan, bör och behöver göra. (Och det ÄR helt underbart, hela tiden, även när det går åt fel håll, för då känns det som går åt rätt håll SÅÅÅ underbart!)
- det KOSTAR pengar; utrustning, foder, försäkringar, resor, hovslagare, träning o s v.

...så fundera du. För, oavsett ålder på hästen, så tar det ju mycket resurser från en att ha häst. (Och det ger massor tillbaka!)

Är så himla stolt över Ariel. :love: Idag var en kompis med mig ut till stallet, så jag passade förstås på att rida. Skrittade och travade i mörker och blåst, men Ariel var hur ivrig och glad som helst. Hon är lite överladdad precis när man börjat rida (1-2 minuter), så jag funderar på om det kan vara klokt att longera lite innan jag sitter upp i fortsättningen. Så gjorde jag med min förra unghäst med bra resultat. Det är ju inte någon fara, hon lyssnar ju på mig, men det kan ju vara skönt för henne att få hoppa av sig lite först. :p

I helgen blir det en liten ridtur med min mamma som publik, sedan får det vara för i år. Det blir långledigt ända till efter jul så får hon smälta alla nya intryck som varit. :laugh:

KL

Så nu har vi varit iväg på löshoppning ikväll. Han skötte sig bra men var lite matt och hoppade tyvärr inte som han gjorde förra gången. Sista språnget var dock bra tycker jag:)
Hade med oss kameran idag men det är min mor som har filmat och hon är väl inte så bra på det men det får duga:) Det är bara två språng i filmen, resten är typ på sanden i manegen:p

Jag hoppas att det funkar för jag är inte så teknisk!
http://www.youtube.com/user/RiccoRB#p/a/u/0/Av7-L_RT0R4

Han ser verkligen snäll och trevlig ut:)

Hur stor är han nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
614
Senast: Lyan
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 741
Senast: Badger
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 536
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag vänder mig till Bukefalos, då det är det största forum/grupp jag känner till, där en majoritet är kvinnor och många dessutom aktiva...
Svar
12
· Visningar
1 344
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama