Sv: Hur går det för era 07r? Del 4!!
JÄTTEFIN
Nu har det hänt, jag har gjort det, är jag den första......????
I går fick jag för mig att jag skulle prova att rida själv utan någon som håller i ( JAG VET ATT DET VAR DUMT, DET HAR JAG FÅTT ÄTA UPP AV BLA MIN SAMBO ) vilket vi aldrig gjort tidigare och till en början gick det jättebra !
Han lyssnade fint och var med på noterna tills han blev RUSKIGT PIGG !!!
Han blev så pigg och glad och började prata och tyckte att det var jätteroligt att bli riden men till slut tyckte han att det blev lite för väl roligt...
Han började småtrava, tog ner huvudet och ruskade som dom så busigt brukar göra och sedan var det igång, allting hände så snabbt så jag hann inte reagera...
Han bockade som värsta rodeohästen och nog för att han är westernhäst men detta var ju lite väl...
Han bockade i 3 varv innan jag for av och landade framför honom med resultatet av att han sprang över mig...
När jag låg där och såg honom komma ett varv till så tänkte jag att snälla låt det inte göra lika ont den här gången men då såg han att mamma låg där och undvek mig genom att veja åt sidan så jag slapp bli överkörd en gång till
När jag väl kom upp på fötterna så var det ju bara att ta tjuren vid hornen och hoppa upp igen och det gick jättebra !
Summan av allting blev en mosad arm ( som tur är så tror jag att det bara är mjukdelsskador ) som jag inte kan böja plus att den är såå missfärgad, jag är blå / svart över hela kroppen och kan inte vrida huvudet / nacken åt vänster.
Dom som såg det hända sa att han klev på bla armen så det är väl inte så konstigt att man har ont...
Konstigt nog så blev jag inte så skärrad och chockad som jag trodde jag skulle bli utan det värsta var nog för dom som så det hända, dom var chockade.
Nu ska jag i alla fall kurera mig och sedan är det nya tag igen
Det var nog inte sista gången man for av...
Mvh Black