Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Tack:laugh:

Här är kort på en nyduschad liten ynklig Enya, hon gillade inte alls när vattnet rann ner från kroppen så det plaskade på golvet:p Men stod snällt stilla så att hon kunde få bli ren och fin! Dock så frå jag tvätta om man och svans för de blev inte helt rena.

Någon som har bra tips på hur man får en vit svans vit igen?

Första gången med täcke på dessutom:)

Det kliar ju på näsan matte!:D

Idag satt jag upp på Amazing för första ggn!!! :banana::banana:
Hon var såååå duktig, vi började med att hänga igen och sen satt vi upp! Hon funderade och kollade väldigt mycket, men stod lugnt och fint, sen tog vi en liten sväng i hagen också, det gick toppen!! Jag är stolt som bara den och kan inte sluta le, har väntat på detta i 2 år, finner inga ord! :love::love::love:

Nu är det bara manen som skall klippas också! :p

Bildbomb!

48376_1254074847.jpg

60063_1254075073.jpg

Senast ändrad:

Vad duktig hon är! Det verkar inte behövas mycket till övertalning för att hon ska hoppa.:D

Ljulius: Grattis! Blir det några små Gandalf i framtiden tro?

Lanzelot har börjat förstå poängen med bett och tyglar men det går väääldigt långsamt i svängarna... Får rida barbacka (mycket bekväm rygg) just nu men sadelprovare ska komma om ett par veckor. Vill gärna gå till ridhuset och löshoppa och filma. Det får nog bli nästa veckas projekt.
Höjden står envist kvar på 162/163. Han växer på bredden just nu, en sak i taget vet ni.;)

Igår släppte mamma killarna på stallplanen i hopp om att de skulle äta upp gräset som växer där. Icke, det fanns ju en ensilagebal där med en presenning över. Resultatet blev fler hål i nämnda presenning samt ett litet litet hål i balen. Alldeles lagom stort för två små hästnosar. :mad:
Vi har stödfodrat med hö hitills men nu vill det till att trycka i dom så mycket ensliage som går innan balen är helt förstörd. Vi hade inte tänkt att öppna det än på ett tag....

Det verkar som om Lanzelot får ha egen hage i vinter. Storasyster gjorde misstaget att släppa das bitch i en stenig hage hos Villes matte med dennas andra hästar. Det tog PuckoElla fyra dagar att trampa av sej en sko och en del av hoven, få sparksår bak samt bli väldigt halt fram. Jag har inte förhört mej om de andra hästarna lever... Ekvationen är: Ella+annan häst=blod. Med tanke på hur elak hon var mot sin lille bror i höstas så har jag bestämmt att de INTE får gå tillsammans. De får var sin hage brevid varandra istället. Jag studerar och är fattig och har därför inte råd med att ha en vetrinär boende i stallet.

Lille Ville har för övrigt fått kulorna knippsade. Lanzelot tittade skräckslaget på. :devil:

Åhh vad härligt:love:

Den känslan när man för första gången sitter på sin hästs rygg är oslagbar. Kan bara säja att jag är avis!!:D

Hahaha! Ja det var underbart! :D:d

Bismark: Ja det var en riktigt härlig känsla! (är) :love:

Senast ändrad:

Va roligt för dig att äntligen ha fått sitta upp:) Visst är det en härlig känsla:D

Hur hög är hon nu? Dom ser fortfarande så små ut! Och min är minst av alla:grin:

Det verkar som om Lanzelot får ha egen hage i vinter. Storasyster gjorde misstaget att släppa das bitch i en stenig hage hos Villes matte med dennas andra hästar. Det tog PuckoElla fyra dagar att trampa av sej en sko och en del av hoven, få sparksår bak samt bli väldigt halt fram. Jag har inte förhört mej om de andra hästarna lever... Ekvationen är: Ella+annan häst=blod. Med tanke på hur elak hon var mot sin lille bror i höstas så har jag bestämmt att de INTE får gå tillsammans. De får var sin hage brevid varandra istället. Jag studerar och är fattig och har därför inte råd med att ha en vetrinär boende i stallet.

Nja, så illa är det inte. Skillnaden är ju att vi har större och slätare hagar. Ella gör sig illa på stubbar och stenar där hon har varit nu. Och Lanzelot är mesigare än damerna hon gått med. Han flyttar sig snabbare kan jag säga. Under den tid hon o Lanzelot har gått ihop så har hon hittills inte skadat honom. Det är skillnad att släppa ihop flera ston på mindre yta. Och med min gangsterhäst då.

Ella låter som min ponnytant:) En riktig Diva.. dock har hon faktiskt blivit snällare med åren.

Ja det var riktigt roligt!! :love::d

Hmm.. Har inte mätt henne på ett tag, sist (i början av sommaren) låg hon på 160cm fram och närmre 165 bak, så det är väl nånstans därimellan skulle jag tro! :D:D

Stannar hon på 170cm+ är jag nöjd och det är vad vi har "tattarmätt" henne till också! (Ca 172cm+)

(Jag är 175cm)

Får hoppas att hon blir närmare 170 då:)

På tisdag är det dags för löshoppning igen och det ska bli roligt. Min lille har ju inte gjort mycket alls den senaste veckan, eller han blev ju tömkörd en gång men annars har han gått och skrotat i hagen. Men nu i veckan ska han stallas in och jag hoppas att jag blir frisk så ska vi försöka att tömköra lite mer och kanske ta någon liten ridtur framigenom:)

Hur mycket har ni tänkt att sitta på era nu innan vintervilan?

Några ggr varje månad så att vi håller planen så mycket som möjligt utan att stressa, vill inte riskera att trötta/tråka ut henne nu när hon var så himla positiv och framåt idag! :laugh:

Men det blir totalvila från sadel och ryttare hela dec/jan iaf! :) Då blir det bara löshoppning och en del promenader! :)

Jag "rider" på Lanzelot ca: 1g/vecka, tänkt att göra det till slutet av nov iaf. Känner mej redo att skritta ut nu, får se när det blir. Ska jobba nästa vecka=trött matte men pengar på hästkontot.
Planen är att ha travat upsuttet ett par gånger innan vilan. Jag hoppas på att snabbt hitta en sadel som passar.
Funderar på att försöka tömköra, en duktig bekant finns som kan hjälpa mej.
Lotten tar röstkommandon ganska bra nu.

Grönsåpa är det bästa som fionns när du vill få strumpor, skimlar eller ljusa manar/svansar rena :D
(eller diskmedel el. linimentschampoo) men ur miljö- och hälsoperspektiv ör det nog allra bäst med grönsåpa :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
623
Senast: Lyan
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 787
Senast: Badger
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 558
Senast: MiniLi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 125
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar