Sv: Hur går det för era 07r? Del 4!!
Vad duktig hon är! Det verkar inte behövas mycket till övertalning för att hon ska hoppa.
Ljulius: Grattis! Blir det några små Gandalf i framtiden tro?
Lanzelot har börjat förstå poängen med bett och tyglar men det går väääldigt långsamt i svängarna... Får rida barbacka (mycket bekväm rygg) just nu men sadelprovare ska komma om ett par veckor. Vill gärna gå till ridhuset och löshoppa och filma. Det får nog bli nästa veckas projekt.
Höjden står envist kvar på 162/163. Han växer på bredden just nu, en sak i taget vet ni.
Igår släppte mamma killarna på stallplanen i hopp om att de skulle äta upp gräset som växer där. Icke, det fanns ju en ensilagebal där med en presenning över. Resultatet blev fler hål i nämnda presenning samt ett litet litet hål i balen. Alldeles lagom stort för två små hästnosar.
Vi har stödfodrat med hö hitills men nu vill det till att trycka i dom så mycket ensliage som går innan balen är helt förstörd. Vi hade inte tänkt att öppna det än på ett tag....
Det verkar som om Lanzelot får ha egen hage i vinter. Storasyster gjorde misstaget att släppa das bitch i en stenig hage hos Villes matte med dennas andra hästar. Det tog PuckoElla fyra dagar att trampa av sej en sko och en del av hoven, få sparksår bak samt bli väldigt halt fram. Jag har inte förhört mej om de andra hästarna lever... Ekvationen är: Ella+annan häst=blod. Med tanke på hur elak hon var mot sin lille bror i höstas så har jag bestämmt att de INTE får gå tillsammans. De får var sin hage brevid varandra istället. Jag studerar och är fattig och har därför inte råd med att ha en vetrinär boende i stallet.
Lille Ville har för övrigt fått kulorna knippsade. Lanzelot tittade skräckslaget på.