Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Tömkörde med bett för första gången. Hon tog det med ro som med allt annat som jag hittar på med henne :love:

Stödfodrar ni era som fortfarande går ute? Jag ger 2 kg lucern och 1 ½ kg havrefri musli. Jag har beställt hö men det kommer inte förrens i slutet på nästa vecka.
Lite bilder också:
0017.jpg

Fler bilder: http://www.millan.no-ip.info/miragon_0909

Skoj!

Här har betet växt bra hela säsongen och nu fått ett extra starkt ryck, så än så länge stödfodras Lotta och tanterna inte. De har gräs så det räcker och behöver inte annat. :)

Jag har en hage som fortfarande har bra med gräs, mitt dilemma är att Miragons mamma är TJOCK och behöver egentligen bantas och Miragon behöver mycket mat. Den hagen som har mycket gräs har mycket klöver i sig och jag är rädd för att det kan finnas inslag av alsikeklöver så nu vågar jag inte släppa dem på det betet.

Enya hade nog lite proteinbrist när hon kom så hon stödfodras, hon får ½ kg krafft groov och ½kg lucern:) Hon får komma in i boxen och äta, stå inne ca 2h och äta lite hö också!

Dessutom har hon varit hos hovslagaren för första gången och skötte sig med bravur! Min duktiga lilla tjej:love:

Hur har det gått med uppsittningen? Jag väntar med spänning på lite nya bilder på din häst. Du är för dålig på att ta kort :p

Vad fin hon är :)

Min får ½kg hippo alfa om dan. Han är ganska tjock men jag vill inte att han faller ur och det märks att betet börjar bli lite sämre här.

Hej! Ja jag vet, ska väl ta lite nya kort på tisdag är tanken! :D Tänkte få ett när hon har sitt nya träns och så, vi ska på promenad då!

Nej vi har inte suttit upp ännu, regnade så idag! :mad: Vi har spikat det till nästa helg istället, då kan mamma o pappa vara med o fota också! :laugh: Ska bli så roligt, har längtat i flera veckor nu! :love:

Igår longerade jag henne naken och hon går så fint, en hel del bus i galoppen men det är bara roligt att se att hon är glad! :p:p

Har även fått hem hennes nya "lyckopannband" (svart med en fyrklöver i mässing i mitten :d ) som jag ska ha o varva med tiaran på "byta pannbandtränset", ska se till att hon får testat detta någon dag också! :laugh:

O när det gäller maten så får hon 1kg Krafft müsli Grön och linfröolja när vi jobbat! Lägger till betfor först när vi stallat in.

Haha har du inga regnkläder?? :p

Hur länge har ni alla tänkt att ha era hästar ute om nätterna?

Ahmen varken jag eller Amazing gillar regn! ;):devil:

De skall max gå september ut! (Lite till att fixa med boxarna) Amazing går med täcke nu så att hon inte skall frysa och kunna sova bra! :)

Det var meningen att melroose skulle gå på betet september ut( med stödfodring ) men damen har rymt och fastnat i tråden, resultatet blev ett stort sår på hö. bakben som verkar ta lång tid att läka. Och hon får nu gå i en mindre sjukhage om dagarna istället.

Stödfodrar ni era som fortfarande går ute?

Vi skall börja stödfodra denna vecka med 1 kg hö/häst. Har riktigt kanonhö i år, men skall köpa lite Krafft Groov SPC för säkerhets skull. Men jag tror det blir mest lite skrammel utöver högivan. :laugh:

Tanken var att pålle skulle flytta in på stall 1 oktober. Får se hur det blir nu när jag har bruten hand. Stödfodras sen ett par veckor tillbaks, och är rund och fin....

Senast ändrad:

*kl*

Var på hingstpremiering med Gandalf i helgen. Han skötte sig exemplariskt och matte var SÅÅ stolt. Att han dessutom blev årgångsetta, Bästa Hingst och Res BIS gjorde mig inte mindre stolt! Vilken helg!

En liten bild eller två :)

29431876.jpg

29431869.jpg

Bonusbild

29431868.jpg

Fler bilder

PIXBOX

Senast ändrad:

Helt underbart!!! :banana:Massor av grattis, han är supersnygg:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
623
Senast: Lyan
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 791
Senast: Badger
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 618
Senast: MiniLi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 583
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar