Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

KL

Kopierar från annan tråd:o Men denna verkar vara mer aktuell för oss:D

Denna dam e. Aerline H - As de Thurin -Ramiro´s son, är född med ett hjärtfel. Eftersom hon var föl när det upptäcktes kunde ingen prognos ges, så hon har gått på lösdrift i Italien sen hon var ca 7 månader. Såhär ser hon ut idag och vet. konstaterade idag att hjärtat håller helt klart för att bli en hopphäst:banana:
Hon är född sent, 22 juni, så jag ska börja arbeta smått med tömkörning, fixa till överlinjen:D, så fort jag får ner mina grejjer...:grin:

DSC01119.jpg

DSC01122.jpg

Italien, det låter skönt för er.

Hälsning Maja

mm:laugh: fast hösten börjar hitta hit nu oxå.

KL

Idag har jag och Plutten skrittat en liten bit ute. Han var jätteduktig och väldigt pigg. Har en dålig mobilbild från denna premiärtur ute i naturen:)

29391257.jpg

Vad trevligt det ser ut. Och du hade någon som ledde klokt nog.

När jag skrittar Bionix så skrittar han på så raskt och vill inte vända efter några minuter som ju jag vill. Men sist då hade jag lagt till bett och då var det inte lika raskt. Hela hästen koncentrerade sig istället på sin mun. Tror jag avvaktar med bett tills vet har fått ta en titt i hans mun.

Nu skall dock hästarna få vara ifred från mig i en vecka, då jag skall resa bort. Bara äta och växa.

Hälsning Maja

Ja, min snälla mor följde med eftersom han inte är sutten på så många gånger. Min verkar trivas bra med bettet men han ska ändå få åka på en koll i samband med vaccinationen:) Min ska få vila i en vecka nu också, får eventuellt komma in och få lite mat och en omgång med borsten!

I går hade vi lite träning på att stå i box. Fick stå inne i 2 timmar när kompisarna skoddes. Stod lugnt och mumsade hö trots mkt folk och barn runt om. Passade på att klippa av manen och lyckades borsta ut en svans full av dreadlocks.
Inne i boxen.

Manen klippt...

Nyfrisad pannlugg...

Borstad och klippt svans...

Han är så rund och fin, ser så färdig ut. Inte som min gängliga tvååring är :P

Ja, min snälla mor följde med eftersom han inte är sutten på så många gånger. Min verkar trivas bra med bettet men han ska ändå få åka på en koll i samband med vaccinationen:) Min ska få vila i en vecka nu också, får eventuellt komma in och få lite mat och en omgång med borsten!

Jag tror att jag är gamlingen här. Jag är en mor.

Hälsning Maja

KL

Hoppar in här med bilder på min 2007:a
Är idag maxad C, borde bli 144.
På bilderna var det första gången min dotter, vars ponny det är, satt på honom. Vi börjar inte rida alls förrän nästa vår men sitta gör hon en gång i veckan.

Idag när vi lekte i paddocken la Albin sig för att sova. Det blev lite mycket stoj kanske :-)

alicia+rider.bmp

albin+paddocken.bmp

albin+en+till+bild.bmp

*kl*

Video på min Luxus som longeras för sjunde gången, linar ca fem minuter åt gången mest för lydnad och lite flås. Han är tömkörd mycket i skritt och löshoppad innan han gick ut på sommarbetet. Har hängt på honom tre gånger så uppsittning är planerad till nästa vecka. Han är är jätteduktig men vill att han ska få gott om tid på sig att fundera på vad vi gör med honom... ;)

http://www.youtube.com/watch?v=sjmgYBfYj_k

me too,
har 2 på jorden och en liten i himlen.

Så många mammor med här. Har en underbar arbetskamrat som alltid säger så med, att hon har fyra barn och en av dem, hennes älskade flicka dog för många år sedan nu.

Hälsning Maja

*kl*

Video på min Luxus som longeras för sjunde gången, linar ca fem minuter åt gången mest för lydnad och lite flås. Han är tömkörd mycket i skritt och löshoppad innan han gick ut på sommarbetet. Har hängt på honom tre gånger så uppsittning är planerad till nästa vecka. Han är är jätteduktig men vill att han ska få gott om tid på sig att fundera på vad vi gör med honom... ;)

http://www.youtube.com/watch?v=sjmgYBfYj_k
r

Hälsning Maja

Jag tror att jag är gamlingen här. Jag är en mor.

Hälsning Maja

Ja jag är rena ungdomen med mina 24 år:D Mammor är bra att ha:) Hon är guld värd nu när det ska börjas rida in, hon har ju ridit in massor med hästar i sina dar och det är alltid bra att ha nån att be om råd. Sen så äger vi en annan häst ihop:)

Så en stor eloge till min mamma som alltid ställer upp när det behövs :bow::bow::bow::love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
626
Senast: Lyan
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 795
Senast: Badger
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 622
Senast: MiniLi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 621
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar