Sv: Hur går det för era -05'or #9
kl.
Idag red jag Cesar för 3:e gången efter hans långa vila.
Igår var han hemsk! Jag longerade honom som vanligt innan, och gjorde allting enligt planerna innan, När jag satt upp och skulle skritta iväg, så flög han helt plötsligt i luften, och körde en bock piruett och därefter sköt han iväg som ur en kanon, och bockade som en galning, svängde lite vartannat vänster, vartannat höger, och gjorde små trevliga stötiga stopp i nedhoppen, jag flög självklart av efter en liten stund (helt omöjligt att sitta kvar)
Cesar travade iväg några steg och ställde sej sedan och kollade lugnt på mej, åh jag var så besviken på honom! Men jag tog och longerade honom lite igen, och provade därefter sitta upp igen och denna gången gick det bra, började trava på en gång, och travade några varv, och arbetade honom ett tag.
Idag red jag honom igen, tog och longerade honom lite längre och tömkörde även lite på fyrkantsspåret. Innan jag satt upp testade jag att stå i stigbygeln och skutta upp och ner (sitter upp från pall) för att se hur han reagerade när han fick lite vikt på sidan, därefter ställde jag mej i stigbygeln och lutade mej över halsen och hängde så ett tag, och till sist ställde jag mej i stigbygeln så pass högt att jag kunde slänga över benet. Idag var han återigen helt avslappnad och stog helt stilla och det var inga problem med uppsittning. Travade några varv och arbetade honom lite på rakt spår, efter att jag hade ridit några varv "retade" jag honom lite, för att pressa honom lite och se hur han reagerade men han tog det bra.
Förmodligen berodde gårdagens händelse på överskottsenergi, eller så testar han mej bara, kollar om han lyckas att ta över och bestämma genom att göra sådär, men nu ska jag ta och jobba honom några dagar, och få lillskiten att inse att det kan han minsann inte