Hur går det för era -05'or #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era -05'or #9

Åh nej vad tråkigt att höra!!!
Hoppas proverna kommer tillbaka med positiva resultat!!!

Pepp och tröstkramar!

oh no! Håller tummar, tår o hovar att det är något "lättbehandlat".

Lilla Mirre går från klarhet till klarhet. Han blir alltmer poppis här hemma! Han är coolingen själv så länge dottern är med, sen när jag tömkör så blir det rejäl fart under de små hovarna! Roligt! Linn kan nu rida "själv" - dvs jag leder hästen o hon sitter själv, förr har jag hållt henne i armen. Sååå stolt liten hästtjej! :love: Skulle försöka trava idag men Mirre tyckte att det verkade jobbigt så han bara ökade på skritten lite - Linn trodde att han sprang så det blev ju en bra deal ;)
Ang tänderna så har vet kollat och raspat liiite. Den spräckta tanden var "ingen fara" eftersom han inte är besvärad alls, inga inflammationer eller liknande så hon tyckte att jag skulle hålla koll eftersom ifall hon drar den så är infektionsrisken större plus att den övre tanden då inte har någon tand under sig att nötas mot.

Men AthenaAvalon - where are you?? Läste något förskräckligt på FB om vanvård av Avalons mamma Athena?!?!? Tänkte att jag skulle få läsa här om vad som hänt.... *kramas*

Nu har domen kommit, Brixie har 2 olika slags bakterier och ska behandlas med penicillin i en vecka och är inte ljuden på lungorna bort då så måste hon kortisonbehandlas också. Hoppas nu det räcker med penicillin och hon blir en frisk frisk häst :bow:

*kl*

Red äntligen igen igår efter Tibbe fått nya skor + haft ET ute 2 ggr :D Skrittade i ca 15 min på banan bara. Men tränade lite på öka och korta skritten, halter, rygga och trekvarts bakdelsvändningar. Tror ni att det skadar eller är ok ? Vi rider ju inte på volter iaf.
Ska försöka komma igång med att sätta igång Tibbe nu.
Flyttar honom till annat stall nästa vecka som jag tar mig till via buss. Tar mig knappt till stallet där han står nu. Börjar dock plugga nästa vecka och blir troligen att jag pendlar (2½ timmar enkel resa) Så blir tufft att hinna allt men är bara under 4 månader iaf :p

Nja skadar kan jag väl inte säga, men rid hellre ut i skritt på plant underlag. Samman tid. Är mycket bättre.
Här händer inte mycket, tränar för min tränare ca 1gång/vecka.

Han ni märkt något på era 5 åringar? Min han har liksom vuxit till sig och mognat, är inte alls så fjantig vi ex uteritter, "bråkar" inte på banan utan göra som man säger åt honom, ja han har helt enkelt blivit vuxen!! Eller vad tror ni? Har era mognat? Eller de kanske alltid har varit "mogna"

*räcker upp en hand* Jag känner igen mig. Kimbi har mognat något otroligt under våren och sommaren. I början av året var hon livrädd för hinder och nya platser. På en Pay and Jump stod hon mest på bakbenen, bockade och sprang runt i passage. Vi gav upp efter andra hindret.

Under våren blev hon säkrare och säkrare och nu hoppar hon vad som helst, var som helst i stort sett. Hon är inte alls lika rädd på nya platser och blir inte lika stressad. Känner samma som du, min häst har faktiskt blivit en häst. Det känns som hon accepterat den här världen; att hinder kan se olika ut, att det finns stenar i skogen osv. Känns som en helt annan häst mot i vintras, och då på ett bra sätt : )

Min gjorde mig så himla stolt igår. Vi kunde nämligen duscha, med slang för första gången. Han stog till och med och sov, har hållit på att traggla med hink + svamp i typ 2 år, fick panik när vattnet rann efter bakbenen. :D Så ja det känns som att han blivit jättemycket mer mogen, köper läget mycket bättre. Fast min är fortfarande skeptisk mot personer han inte känner, typ dom som delar ut rosetter på tävling (väldigt farliga människor)... ;) Men det kommer nog att gå till sig det oxå med lite lugn träning.
Han fick man ju knappt röra huvudet på när han kom, grimman hade växt fast på honom och när man skulle tränsa fick man plocka isär hela tränset och bygga ihop det på huvudet. Det är helt borta nu och man kan gosa, borsta och allt med huvudet. *skönt* Men jag kan ju meddela att han slitit sönder ett antal grimmor under de här åren......

Kram på er!

Lät som vanvård!! Stackars Ove.. Men han är ju i god händer nu!!
Se till att få rosetter ofta så ska du se att det går över!! ;)

Hoppas det är plats for en 05 till....köpte en igår efter Robin Z...Jag som aldrig skulle ha en sådan.....då han är så vanlig......har provat en del hästar men inget som det sa sådär klick ..och så gjorde hon det igår....som det kan bli !!
Kanske någon annan har en Robin Z 05...?
Ja bild är väl inget att sätta in för alla Robin z är ju bruna med lite vit i ihuvudet och lite på bakbenen.

Robin Z hästar är underbara! Lite stora och klumpiga kanske men hoppa kan dom =) iallafall min!
Valencia gick så jäkla bra på hoppträningen sist ;) Vi hoppade bana och min lilla köttbulle klarade det galant.

Robin Z hästar är underbara! Lite stora och klumpiga kanske men hoppa kan dom =) iallafall min!
Valencia gick så jäkla bra på hoppträningen sist ;) Vi hoppade bana och min lilla köttbulle klarade det galant.

Kul att du trivs med Din......Jag hoppas och jag ska göra det hon är dock ingen köttbulle då det är mycket fullblod i henne...men Robin Z hovar har hon
hela är de men platta ...

Välkommen! :banana: Jag gillar RobinZ skarpt så fram med bilder! :D

Han var faktiskt inte det minsta vanvårdad. Han blev bara lite åsidosatt. ;-) Men det är ju iaf ett tydligt tecken på att med tålamod och lugn kan man lära om :-) Hihi, ja. Hitills har hans resultat varit bra för tränandet. ;-)

Åh. Jag ska skriva tenta imorgon och jag är så stört nervös. :-S Vad gör man. Känns som att man blir helt blockerad när man blir såhär.

Kram på er

enkelt, man åker till stallet och tar ett träningspass med någon som drillar en stenhårt! då får du tänka på annat och så kommer du bli trött så du sover gott och är utvilad imorgon :)

Kul att du trivs med Din......Jag hoppas och jag ska göra det hon är dock ingen köttbulle då det är mycket fullblod i henne...men Robin Z hovar har hon
hela är de men platta ...

Min har tunna bottnar tyvär. Min har också mycket fullblod i sig men han ärvde allt från Robin z och blev en kopia ;) Vill gärna se en bild på din iallafall!
http://galleri.skrotpilot.se/#5.3 här kan du se min Bruno =)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 477
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
6 462
Senast: iNHALE
·
Träning Hej, jag är 18 år och just nu tvivlar jag så mycket på mig själv och min ridning . Mitt självförtroende är inte alls bra just nu och ser...
Svar
12
· Visningar
1 846
Senast: Bonica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama