Sv: Hur går det för era -05'or #9
Idag kan jag säga att jag har hästen med stort H, hästen som jag alltid drömt om, men så har det inte alltid varit, långt ifrån. Men man ska lita på första känslan.
Efter att ha kollat på flera hästar så åkte vi långt för att kolla på två 3 åringar. Cesar var den första som vi skulle kolla på, men det krånglade på vägen dit, och jag ville att vi skulle skita i det. Första var i annonsen jag föll inte riktigt för honom, men mamma tyckte vi skulle kolla på honom. På vägen dit fick vi inte tag på ägaren, och jag ville att vi skulle skita i det och åka till den andra hästen, men vi fick tillslut tag på ägaren (det var väldigt dålig täckning där) Och vi åkte och kollade på Cesar.
När jag kom in i stallet såg jag en liten mörkskimmel kolla fram från skötplatsen, under en tjock ponnylugg, med ett väldigt charmigt och busigt uttryck, jag blev såld på en gång, och kände på en gång, där har vi honom!
Och det blev bara bättre under provridningen.
Påväg från Cesar till den andra unghästen så fick mamma ringa och säga att vi ville ha honom.
Den 6/11 2008 hämtade vi honom. Han var hemma några dagar och fick bara gå i hagen och luffsa och vi lärde känna varandra. Efter några dagar ville jag prova sitta upp och skritta några varv. Satte foten i stigbygeln, och när jag skulle sitta upp, så tog det 2 millisekunder så satt jag på marken och såg en hästrumpa galoppera iväg, och jag tänkte - Va f*n är det vi har köpt för någonting!
Efter det fick jag många flugturer, och vi var påväg att lämna tillbaka honom, men jag ville verkligen inte, första känslan när jag såg honom var ju så stark, och han var så snäll i all hantering, det var mest osäkerhet i ridningen. Åkte tillbaka med honom och han fick vara där i 1 vecka, sedan åkte vi ner och jag fick lite tips osv. Och efter det så blev jag inte avkastad mer, vi fick jobba en hel del på förtroendet för varandra, Cesar var väldigt känslig och osäker. Men det gick framåt och han har utvecklats till en underbar häst, med en underbar personlighet. Så trots att han varit en mardröm, så ångrar jag mej inte en sekund att vi köpte honom
--------------
haha nu till dagens updatering. Idag har jag släppt ut Cesar i en lite större hage, han tyckte det var underbart. Var lite osäker i början, var det verkligen sant! Men efter ett tag upptäckte han flickorna i hagen bredvid och gick dit och flirtade med dom istället
Sträcker lite på sej
Cesar i ett nötskal - Konsten att vända sej utan att behöva trampa i den djupa snön
"What? Does this pose make my butt look big?!