Sv: Hur går det för era -05'or #9
Idag har det varit -28 grader här, så hästarna stog inne lite längre imorse, men så småning om tittade solen fram och tempraturen steg till -15 grader.
Vi hade programridning i ridhuset idag, så jag tänkte gå en runda med Cesar ute, lättare sagt än gjort. Allting började jättebra, och Cesar njöt av att få gå ute, Lyckades dock få en skidåkare bakom oss, Cesar småtravade lite, men det var lugnt, lugnade honom. Skidåkaren var en bra bit bakom så jag tänkte att vi skulle hinna svänga av på en liten väg en bit fram, så att han kunde komma förbi. Men han kom med en jäkla fart och rätt vad det var så var han uppe i Cesars bak, och Cesar flög upp i luften och ställde sej tvärs över vägen och frustade högt och blåste upp sej, skidåkaren förstod dock inte grejen, och fortsatte, var tvungen att ropa åt honom att han måste stanna så att jag kan gå förbi honom, då hästen tycker han är skitläskig (skidåkaren var påväg åt sitt håll, och jag kunde inte be honom vända, och att jag skulle stå still med Cesar, medans skidåkaren åkte förbi kändes ej som någon bra idé, så det bästa var att han stannade och jag och Cesar vände tillbaka och gick till stallet)
haha fick till svar - Vadå? ska jag stanna?!
han lät väldigt förvirrad över vad jag sa, och verkade tycka det var onödigt, men han flyttade sej i alla fall en bit åt sidan och stannade, så jag kunda ta mej förbi, haha tack och lov gick det bra och lyckades få Cesar att hoppa iväg framåt, istället för åt sidan över mej och skidåkaren när vi gick förbi honom. Men, men allting gick bra, men får nog hålla mej till ridhuset ett tag till endå, för många skidåkare ute på vägarna nu, och dom verkar inte förstå när en häst blir rädd.