Hur går det för era -05'or #8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era -05'or #8

Ja han är riktigt fin, dock inte min egen (medryttarhäst).
Han är ca 178 nu och har nog inte växt klart! Är född 2005 :)

Nu har min store luns haft en månads vila efter en ganska intensiv höst. De första turerna i snön hittade han på en ny gångart i form av bocksprång/gallop på samma gång. Inga dumheter dock, han gick spikrakt och försökte inte kasta av, men lyckan var fullkomlig!
I ridhuset, där han varit lite spookey innan, har tydligen alla monster frusit ihjäl. :)
När han riktigt spänt av så rörde han sig som en riktig dressyrkung, så pampig att jag nästan blev lite rörd! Ska nog försöka starta någon dressyrtävling också, trots att han ska bli hoppkuse, all erfarenhet är ju bra!
På återseende!

Urtjusig!! :love:

Kl
Här har också varit -30 grader men nu idag har vi bara -12 :) Har bara ridit i ridhuset med Brixie på nya stället pga kylan men i morgon bär det av ut i skogen. Hoppas hon håller sig på mattan eller snön menar jag ju :p Ska bli sååå kul att få rida ut, är så svårt och tråååkigt att rida en unghäst i ridhus, runt runt runt.......

Ha det bäst alla!:laugh:

KL

Idag har Kimbi tagit en tur på riks 1:an tillsammans med min lilla ponny. Kimbi har nämligen kommit på att när ponnyn kryper under kan ju hon hoppa över eftersom jag tjatat på henne hela hösten att hon ska bli en hoppehäst. Kimbi har dock inte kommit på detsamma som ponnyn att stanna på gården utan hon tog med sig min lillponny på en upptäcksfärd som slutade med poliseskort halvvägs hem innan mamma hann komma dit. Då hade de tydligen tröttnat att vara på rymmen så de följde snällt efter mamma hemåt utan grimma. Jäkla knäpphästar! Som tur var verkar ingen av hästarna ha en enda skråma efter deras äventyr. Nu hoppas jag att hästarna försöker hålla sig i hagen i fortsättningen så polisen kan jaga tjuvar istället för mina rymlingar.

Passar på att skicka med en tämligen suddig bild från helgen då Kimbi hade rätt gott om överskottsenergi och busade runt i hagen.

Fin ändå tycker jag!
Här kommer en till suddig pålle i nytt täcke :) Första bilden i nya stallet!

20345_242688691614_691301614_3808568_5226399_n.jpg

Idag begav vi oss ut i skogen med sällskap av en annan häst. För det första ville hon inte stå still när jag skulle sitta upp, det fick kämpas med ett tag. Men när jag väl satt där i sadeln hade hon full bjudning och skrittade på som sjutton ut i skogen. Vi travade en bit och vips ville hon galoppera, hon tyckte det va så roligt att komma ut igen (matte också). Hon skötte sig iaf super under ritten och imon tar vi samma vända igen :D:banana::bump:

Passar på och skicka mängder av styrkekramar till dig och din familj. Läste på din sida och beklagar verkligen att du har förlorat din kompis och tävlingskompanjon, samtidigt som Sverige har förlorat en lovande dressyrstjärna. :cry: Tur att du har en fin påläggskalv som bara står och väntar på att få visa framhovarna på dressyrbanorna i vår. :)

Många många styrkekramar till Magda! Otroligt tragiskt ...:( finns inga ord... De som verkligen var på G upp i klasserna, drömmarna om fracken, all träning, all tid ....

.... Men framförallt - all kärlek....

Tack för omtanken. Sorgen är verkligen helt obeskrivlig. :( Men igår kom jag iaf upp och red lite på Ove. Det känns som att jag kanske på något vis kan komma igenom detta tack vare att jag har honom, annars hade jag nog faktiskt slutat helt nu.
Jag var inte hemma när det hände, utan var i London. Pappa var den stackare som fick ta reda på allt och ta beslutet. När jag landade i Sverige fanns hela familjen där och berättade. Jag är verkligen tacksam för att jag inte fick höra det över telefonen i London, då hade jag nog inte tagit mig hem tror jag.

http://www.youtube.com/watch?v=G_p0Ga5qRyM

Kram Magda

usch - tufft för din pappa oxå :( Men som du säger, kanske bra att ha Ove som du "måste" träna och fortsätta med, då går livet vidare även om det svider i hjärtat och tårarna bränner av alla minnen osv. som dyker upp.

ofattbart.... Magge var ju nyss alldeles här. Lika förundrad blir man varje gång någon rycks bort från livet
-- att det kan gå så fort och vara så oförutsägbart.

Ta hand om dej nu!

Usch vad tråkigt att höra. Beklagar verkligen. Men nu får du kämpa vidare med Ove, även fast det troligen kommer vara motigt i början. Många tröstkramar till dig.

Tack! Kollade hemsidan direkt när jag sett att något hänt. Och fick läsa om det tragiska :(

Kan bara skicka massor med kramar och beklaga!

Vilken sorg :cry: Skickar massor med tröstkramar till er!

Tur att du har lilla Ove så kan han trösta dig lite i alla fall.

Kram

Även jag skickar massor med tröstkramar! Men det är nog tur att du har Ove. så du kan träna och hålla igång. rätt om det är hemskt så är det bäst att inte gå ner för djupt i sorgen. håller man i gång och tänker på annat så kanske det blir lite lättare, sen måste man även ge sig tid till att sörja, för det är ju en vän du har förlorat. :(
Skickar massor av styrkekramar! så otroligt ledsamt.

Massa styrkekramar till dig! Kämpa på!

Ove kommer att finnas där för dig, för det är det vänner är till för!

Ser knappt vad som står på skärmen av tårarna i ögonen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 104
Senast: Migo
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 258

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka