Sv: Hur går det för era -05'or #8
Det stämde på Avalon också
Det stämde på Avalon också
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*knapplånar mig själv*
Har precis börjat sätta igång Frasse nu efter flertalet krämpor a lá hovar.
Har nu dykt på ett problem som jag inte kan minnas att jag hade tidigare och undrar om ni kloka har några ideer.
Jag har valt att fokusera på övergångar skritt-trav-skritt den senaste tiden och vill gärna behålla en lätt kontakt både före och efter övergångarna. Att själva övergången blir si-så-där ibland är jag inte så bekymrad över, MEN som det är nu vill han absolut inte ta någon kontakt alls så länge det handlar om skritt.
Han känns spänd, ovillig och 'trippig' (travar iväg) så fort jag försöker ta kontakt eller bibehåller kontakten från traven.
På långa tyglar kliver han dock på fint framåt. I traven har jag en fantastiskt lätt och fin kontakt med honom och han känns avslappnad och tillfreds med det.
Finns det några tips på vad jag kan testa för att på så sett checka av om jag själv gör något helgalet?
Tips på övningar för att 'lura' honom att ta kontakt och koppla av utan att stressa upp sig?
Om han drar upp huvudet när du kortar tyglarna och springer iväg när du lägger till skänkeln går han inte fram för skänkeln på rätt sätt. Har du en yttersida och innersida även om du rider rakt fram? bromsa honom och lätta direkt när han svarar- flytta sidvärtes. var noga med att lätta (klappa på halsen med innerhanden )som belöning direkt när han gör rätt. Går han genom kroppen när du lägger till skänkeln och du då lättar med handen och fångar upp så får du fin kontakt. Han får inte springa iväg - men du får inte bli statisk i tyglarna. kanske överdrivet skrivet - saker du redan vet- ber om ursäkt då
Jag är sååå avundsjuk på er alla som får RIDA!!
Nämen Där är ju Kosmos
Oj oj oj, vad fin han har blivit! Och stor! Hur hög är han? Jag såg honom när han var en liten skit ju