Sv: Hur går det för era -05'or #7
Jag visade Cesar på kvalitén på strömsholm i lördags. Och han skötte sej alldeles utmärkt och kändes superfin. Hoppade hela banan, alla bedömningar utan problem, och var väldigt positiv och sammarbetsvillig, och var väldigt lätt att reglera både fram och tillbaka.
Hans poäng blev
Gångarter - 6, 6, 7 (omdömen: taktmässiga och jämna gångarter, ngt. kort skritt och trav, fin rytmisk galopp med mycket power och bra bakbensaktivitet)
Exteriör - 8, 8, 8 (omdöme: ngt långsträkt, trevlig sportmodell)
Hoppning - 7, 7 (omdömen: bra teknik fram och bak, hoppar inte riktigt upp sej med buken. Rytmisk och balanserad, positiv och samarbetsvillig, litar på sin ryttare och är orädd)
Var lite besviken på hopp poängen, då jag tycker att han var värd åtminstone en 8:a på ridbarheten när han var så fin och positiv (dom sa inget negativt om den heller, utan hade endast fina lovord) Men har nu varit inne på hemsidan och kollat i resultatlistorna, och där hamnade han ändå ganska högt upp. Men han var 1 tiondels poäng från att bli klass I, så det var lite surt.
Nu efter kvalitén har han fått vila i 3 dagar (endast gått promenader med honom) och igår red jag ut, och det var minst sagt överskottsenergi så det räckte och blev över. han blev lite sur när han inte fick göra som han ville, och steppade en hel del och far runt, skulle trava en runda, och fick då gå före sällskapet då han bara naffsade henne på rumpan hela tiden, och då ville han galoppera, men jag tog ner honom till trav igen hela tiden, så till slut surnade han till och drog ner huvudet och gjorde ett bocksprång och tvärstannade i landningen (det var något nytt
) Men, men det blev ett ganska fartfyllt och intressant ridpass igår, men jag satt kvar hela tiden, så det var ju lugnt, haha. Hoppas att han fick ur sej den mesta energin igår, och är lite lugnare idag
"lilla" gubben som har gått och blivit 1.70 i manken