Hur går det för era -05'or #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era -05'or #7

jo, han står som korsning av halvblods typ ;)

Har visat på staketet i hagen att han ska bli hoppehäst, jag som trodde jag köpte en dressyrare :o

Jag har alltid sagt, inget halvblod, ingen fux ingen valack/hingst. Och så skulle jag igentligen
inte ha någon alls, men om det nu blev så, skulle den vara lite äldre, lättriden, lätthanterad
lätt lastad och allt vad man kan tänka sig! Ut och köra en L:a direkt!
Hmm, så konstigt det kan bli när man blir kääär!! :love:

Jag tyckte väl jag kände igen det.
Jag har tränat där innan för Petra.

Hur "hårt" rider ni era 4åringar

Relativt hårt för att vara 4 år men givetvis med ordentlig vila osv så att hon hinner återhämta sig.

Och

Vad har ni för mål med dom innan 2010 är slut?

Vill ha startat med ok resultat i 90 hoppning och helst någon dressyr men det är inte lika viktigt. Och att vi ska ha KUL :D

kl*

Imorgon är det dags för träning igen :D Jag ska försöka tvinga med någon filmare :p

Måste få skryta lite över min fina prinsessa som hoppade 9-9 på kvalitén idag och fick hoppdiplom. Så om 2 veckor bär det av ner till Riks-finalen i Falkenberg:D
1-19.jpg

Jättefin! Tycker hästen går lite bättre när du rider lätt. Den får lite mer självbärighet på något sätt. Min är likadan.

Han är så stoooor!! :D Roligt att se er! :) skulle faktiskt kunna tänka mig att han kommer hoppa lite bättre på lite höjder då han tvingas använda sin kropp litegrann, nu ser han ut att tycka att det är lite småfjantigt och struntar i att HOPPA med sina ben utan galopp-saxar med bak ibland ;)

Katharina_Dacke - ok! Tack, nu ingav du mig lite hopp! :D På Avelssidan säger alla att Lamour kommer bli en riktigt liten häst då de "räknar" på att en 6 månaders som är 130 slutar på knappt 160.

Ni är så fina så! :) Men jag håller med AthenaAvalon om att det ser bättre ut när du rider lätt, han blir liksom liiiiite segare och liiite lojare i steget när du sitter ned. Men så är det väl för de flesta 4åringar ;)

*kl*

Visade upp mig & Romance i Enköping igår.

Känner mig supernöjd, utan kval, men supernöjd! Fick denna gång bra kritik och bara jag tuffade till mig lite så trodde domarna att det kunde bli riktigt bra.

Jag är superförkyld så uppladdningen till denna tävling har varit obefintlig så därför känner jag mig ännu mer nöjd att vi skötte oss så bra! :)
När vi åkte därifrån hade 40 av 62 hästar visats och då låg jag på en 14-15e plats tror jag.

Bjuder på två bilder från kvalet:
en1.JPG

en2.JPG

Nu är det färdigtävlat för oss för 2009 iaf.
Kram från oss! :)

Han är så stoooor!! :D Roligt att se er! :) skulle faktiskt kunna tänka mig att han kommer hoppa lite bättre på lite höjder då han tvingas använda sin kropp litegrann, nu ser han ut att tycka att det är lite småfjantigt och struntar i att HOPPA med sina ben utan galopp-saxar med bak ibland ;)

Katharina_Dacke - ok! Tack, nu ingav du mig lite hopp! :D På Avelssidan säger alla att Lamour kommer bli en riktigt liten häst då de "räknar" på att en 6 månaders som är 130 slutar på knappt 160.

Då blir jag lite orolig... min arabbebbis är 4 månader lite drygt, och för en månad sen så var han 123 hög... känns som att "risken" är rätt stor att han hinner komma över 130 när han är 6 månader...

Ok om han blir 160, men högre vill jag inte ha honom!!

jo, han står som korsning av halvblods typ ;)

Har visat på staketet i hagen att han ska bli hoppehäst, jag som trodde jag köpte en dressyrare :o

Jag har alltid sagt, inget halvblod, ingen fux ingen valack/hingst. Och så skulle jag igentligen
inte ha någon alls, men om det nu blev så, skulle den vara lite äldre, lättriden, lätthanterad
lätt lastad och allt vad man kan tänka sig! Ut och köra en L:a direkt!
Hmm, så konstigt det kan bli när man blir kääär!! :love:

som mig då, jag som alltid har udda raser, jag kund eiof tänka mig ett halvblod denna gång, men absolut inte en 3 åring på 170 i mkh. och absolut inte helbrun utan tecken. Ibland går det som det går med såna saker ;-) min 3 åring som oxå ska bli dressyrhäst har redan hoppat över paddocken när vi tömkört. Verkar som han väljer sin karriär han med...

Haha, ja du kan tro det är mycket att hålla ihop! Men jag blev glatt överraskad över hur vändbar han var ändå och att han orkade hålla galoppen emellan hindren så pass bra. Ska inte frestas att höja hindren åt honom, däremot vara noga med markbom innan så han hoppar av lite tidigare. Han river ju alltid med frambenen, aldrig med bak. Vad tyckte du om min sits och inverkan etc? Försöker att hjälpa honom med balansen med skänkeln men samtidigt inte störa honom för mycket. Ska rida liiite mer framåt nästa gång tror jag. Känns mycket snabbare på riktigt än det ser ut på film :)

skönt att höra att man inte är ensam!!

Dock är storleken något rätt på nya hästen, ca 155, ska mäta honom imorgon om jag kommer ihåg.
Ska bli skööönt att rida en häst som passar storleksmässigt, har nog aldrig hänt! :o

Ni ser jättefina ut. Men det ser ut som om du sitter långt bak i sadeln?? eller är det sadeln som är lite liten?? är iof svårt att se på video.

Är så avis på alla som kommit så långt... vi har ju fått föl här och tagit det lugnt.

På Avelssidan säger alla att Lamour kommer bli en riktigt liten häst då de "räknar" på att en 6 månaders som är 130 slutar på knappt 160.

Det där tror jag inte en sekund på. Alla växer så olika. Det finns ju ett mått man kan göra men då måste dom vara minst 1 år. Du får ha tålamod och vänta tills dess :D

hmmm, ja jag såg oxå att jag hamnar lite långt bak:o, skumt, för det känns inte så (men bra att filma så man ser såna grejer) Sadeln är inte liten, däremot sitter stiglädren fast lite längre bak än på "normala" sadlar, kanske är det det som påverkar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Tänkte fråga om någon här inne har varit med om något "övernaturligt", något som ni inte riktigt kan förklara hur ni än vänder och...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
24 941
Senast: Asko
·
Hästhantering Har en häst här hemma som vi har kämpat med nu hela hösten & vintern. Då han kom till oss så var han rädd för allt: höpåsar, snabba...
Svar
11
· Visningar
1 672
Senast: ameo
·
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
31 044
Senast: mackan
·
J
Träning Jag köpte en ny häst i september -11, han är jättemysig och världens snällaste att hålla på med. Han är en 9årig halvblodsvalack. Han är...
Svar
13
· Visningar
10 245
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kall lägenhet
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Skötsel av utedass

Hund, Katt, Andra Djur