Sv: Hur går det för era -05'or #7
Håller med anni.. kolla blodvärdena. Min skrutt var också seg och 'ovillig' en period. Det visade sig att hans värden inte alls var bra. Tydliga tecken på att han hade haft en infektion av något slag.
Det enda jag märkte var hans slöhet och en något förhöjd temp. Omkring 38.0-38.2 hela tiden.
Nu är han nere i normal-temp igen och värdena helt perfekta!
Låter lite mystiskt att han då ska vara så seg? Kanske ett blodprov skulle sitta på sin plats? Bara för att utesluta ev infektioner osv. En vän har en unghäst som kändes loj - inte alls extremt men bara lite allmänt i ridningen, åt som vanligt o var som vanligt, av en ren slump tog de blodprov o det visade sig att han hade dålig syresättning o infektion.
Matolja har jag själv inte märkt nån skillnad i energi hos hästen mer än att hullet o pälsen blir bättre, har inte känt någon skillnad i framåtbjudning. Men det är ju billigt o lätt att testa mer havre?
Håller med anni.. kolla blodvärdena. Min skrutt var också seg och 'ovillig' en period. Det visade sig att hans värden inte alls var bra. Tydliga tecken på att han hade haft en infektion av något slag.
Det enda jag märkte var hans slöhet och en något förhöjd temp. Omkring 38.0-38.2 hela tiden.
Nu är han nere i normal-temp igen och värdena helt perfekta!