Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj, vilken fråga... Pemba håller på och grejar mycket med tungan just nu, så kanske är det tänder som spökar. Ringde till hästtandläkaren utanför S-köping, som rekommenderade att kolla hästens mun vid 2,5 års ålder. dvs. nu i höst för Pembas del. En "vanlig" vet som har en klinik i närheten rekommenderade däremot att vänta tills hästen bytt klart alla tänder. Jag har nog större förtroende för hästtandläkaren, så tar nog en tur dit med P i höst.
Hur gör ni, när hästen tar "svåra" saker för givet? beröm, eller en självklarhet? Flummigt detta, men hoppas ni förstår vad jag menar.
Den andra hästen skulle inte våga nudda mig i en trängs situation, men hur gör man med unghästar? Ska man ALLTID vara två när man t.ex. lastar? kan hon tappa huvudet helt och meja ner mig, trots att hon aldrig gjort det förut? Naturligtvis går det aldrig att veta till 100 procent, men ett hum kan man ju ha. Dela gärna tankar med mig!
Hur gör ni, när hästen tar "svåra" saker för givet? beröm, eller en självklarhet? Flummigt detta, men hoppas ni förstår vad jag menar.
Fundering 2: Det är svårt att veta hur pass bra koll de har på min kropp, dvs. att inte gå på, trampa på eller tränga mig. Ibalnd tappar hon liksom huvudet, och står helt plötsligt i mitt knä, medan hon idag står helt still i transporten när det är trångt. Den andra hästen skulle inte våga nudda mig i en trängs situation, men hur gör man med unghästar? Ska man ALLTID vara två när man t.ex. lastar? kan hon tappa huvudet helt och meja ner mig, trots att hon aldrig gjort det förut?