Sv: Hur går det för era 05r?
Så, nu har vi varit ute och övat lite longering och provat tränset!
Det gick ganska bra idag, han har börjat förstå att han ska gå i en cirkel runt mig och inte stanna och titta på mig eller gå in till mitten och gosa
Jag provade även tömkörningsgjorden för andra gången, idag var det bara rodeo i ett tiotal sekunder innan han lugnade sig, han tycker fortfarande att det är läskigt med något runt magen. Nu kan han bli ledd, lyfta hovar, bli tagen på över hela kroppen, har börjat prova på longering, har provat på att ha en tömkörningsgjord och har haft träns på sig 4-5 gånger. Jag tycker att det räcker för sommaren då han bara är 1 1/2 och har tänkt att inte göra något mer förräns till hösten då vi ska börja nosa lite på tömkörningen. Hur tycker ni det låter?
Tränset passade ganska bra, käkremmen är lite för lång, men den växer han förhoppnings i såsmåningom. Kanske lite väl mycket blingbling på en pojke
, jag är mer för diskreta stilrena träns med dolda spännen, men lädret var jättefint och färgen passar honom så bra... Provade även pållans tredelade fullcheek för att kolla om han gillade tredelat, och jag tyckte att han tuggade mindre på bettet idag... Ska nog köpa ett tredelat imorgon i rätt längd...
Här kommer några bilder, var jättesvårt att både longera och fota så bilderna blev kanske inte de bästa:
Skritt
Trav
Tränset
Färdigjobbad och lite trött