Hur går det för era 05:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 05:or?

*kl*
igår hade min lilla dam täcke på sig för första gången, vilket hon inte värkade bry sig så värst mkt om :D hon är väldigt glad för godis så man kan nästan muta henne till allt :smirk: Men av någon anledning så är hon jätte rädd för dessa IKEA påsar som vi ha höt i som hon ser minst 2 ggr om dan men endå så e dom jätte farliga :crazy:

Bild på tösen me täcke :)

6802588.jpg

Jätte fina hästar har ni båda, Charmant & JohannaB! Charmats är ju ursöt, verkligen feminin. Lite svårt med din bild JohannaB men det man ser ser ju snyggt ut!

Min kille är förtillfället tjock i ena fram pga ett sår men det blir bättre för varje dag... Fattar inte hur han kan lyckas komma in med sår (ganska rejäla oxså), ja slår jag ut det så är det nog ett nytt sår minst en gång i veckan. Konstigt för det är sällan man ser dem busa utan de står mest och äter.

Han är fortfarande himla lugn och snäll. Var på löshoppning och där skötte han sig mkt bra. Skoj!!

Även mina två grabbar är rätt enerverande grabbiga just nu.
Mycket stegra sig, knuffas bita i allt, springa som fasen och så konkurrerar de om mig.
DSCN0324.jpg
De är även precis lika lortiga bäggetvå, men kul har dom:)

:D Har du samma kombination, en odräglig shettis + en odräglig welsh cob?

Den kombinationen går inte av för hackor! Mina är ungefär lika lortiga fast nu strejkar matte och har satt på täcke på den store lunsen, shettisen har en rejäl päls och är skäck till stor del vit...
I svaga stunder så har jag funderat på att klippa den lille och täcka honom men nej, han får se ut sådär i veckorna och sen blir det storrengöring på helger!

Får väl lägga in en bild på de två, ingen superbild och bara liite lortiga för det var ju i somras.
DSC00096.jpg

*kl*

liten uppdatering från oss. Vi har tömkört hela 4 ggr nu och sista gången kunde vi svänga och stanna utan medhjälpare, så det går jättebra :p Det är då man kommer på varför det är så roligt med unghästar, det går ju så fort framåt.

Har haft regntäcket på och promenerat runt stallplanen lite, hon brydde sig öht inte. Synd bara att matte (dvs. jag:crazy: ) var så dumsnål när jag köpte täcket att jag köpte att "växa i"... ser ut som en klänning. Blir ju inte bättre av att täcket är rosa också, känner mig som en tolvåring:o

6804785.jpg

suddig bild men ni fattar vad jag menar... nu kommer täcket troligtvis att passa när hon har växt klart, men vad har jag för nytta av det nu? Skulle behöva ett 135 så länge.

Hade sadel på för första gången idag och det gick så bra så hon fick gå en kort promenad med den på. Helt oberörd :love: tittade på den två gånger bara. Man blir ju stolt för mindre. Jag väntar bara på att explosionen ska komma, hittills har hon inte protesterat över något jag har föreslagit. Får försöka ta det lugnt och hoppas att hon hinner med mentalt så vi inte får några större explosioner iaf.

Snygg bild i hagen framför dyngstacken i nerförsbacke så att rumpan blir ännu högre än vad den redan är. Jag är en RIKTIGT duktig fotograf ;)
6804784.jpg

Visst är det en bra kombination. Min Shettis f 98 har uppfostrat ett Wpb sto f 02 och ett hbl sto f 04 tidigare. Han är bra för han leker väldigt mycket. Förra vintern reds han och då var han klippt i en piffig jaktklippning
naspeklipp.jpg
Nu får han lata sig i vinter för jag hinner inte jobba med honom då jag har stoet uppstallat vid ridhus över vintern.
Cobben har nu haft elastisk gjord runt magen och det är helt odramatiskt. I helgen kanske han får smaka lite på ett bett, longering får vänta då han växer just nu.

Ha, ha, jag har gjort precis samma sak med min 02a. Hennes första täcke var rosa och minst en storlek för stort. Hon är dessutom fux:eek:

man känner sig lite dum... tack och lov var ju täckena mer för ifall-att, hon ska ju gå utan, men jag tyckte det kunde vara bra att ha om det kom snöblandat regn på tvären.

:) Rosa faran! Visst är det svårt det här med täcken på unghästar, kroppen är liksom för liten på vissa håll och för stor på andra...

Jag köpte ett tjusigt regntäcke som jag var så SÄKER på skulle passa att jag slet av alla etiketter och la på det utan lakan under...smart - han blev en grön riddarhäst:banana: Men, men han växer kanske i det, snyggt är det i a f där det hänger.

Men vad snygg han var i sin jaktklippning!

Nu platsar inte vår andra shettis, 15-åriga Tummelisa, här under 05:or så därför lägger jag inte ut bild på henne men om du tänker dig långhårigt marsvin med raggsockor på så är det på pricken likt henne i sin jaktklippning!

Vi har också en inackorderad shettis som är 11 år gammal och han försöker nu hålla styr på 05:orna så gott det går. De två gamla storna verkar ha gett upp och går mest o blänger på dem på avstånd. De behöver ju annars verkligen en äldre häst som tar ner dem på jorden ibland.

:rofl:
tur att man har snygga täcken på täckeshängaren... där gör de ju nytta.

Annars får du väl helt enkelt sadla om till riddare

grön riddarhäst är nog iaf snäppet snyggare än rosa:crazy: fjollriddare

Nämen, varför blir mina "nollor" en :o hela tiden?? Har det kommit in en liten virus eller är jag bara väldigt fredagstrött?

När de blir gamla nog så kör vi en kadrilj tycker jag, med täckena på.

Bra idé.
Vi får ragga upp lite fler 05:or som kan vara med, färgglatt täcke ett krav :D

Senast ändrad av en moderator:

Väldigt söt shettis.
Du kanske också vill vara med i kadriljen med ditt rosa täcke??

att oona blir :o är för att den smileysen har ett : och ett o efter sig så den kombinationen... Man får särskriva 05: or för att det ska gå.. ;)

Jätte fina hästar har ni båda, Charmant & JohannaB! Charmats är ju ursöt, verkligen feminin. Lite svårt med din bild JohannaB men det man ser ser ju snyggt ut!

Min kille är förtillfället tjock i ena fram pga ett sår men det blir bättre för varje dag... Fattar inte hur han kan lyckas komma in med sår (ganska rejäla oxså), ja slår jag ut det så är det nog ett nytt sår minst en gång i veckan. Konstigt för det är sällan man ser dem busa utan de står mest och äter.

Han är fortfarande himla lugn och snäll. Var på löshoppning och där skötte han sig mkt bra. Skoj!!

Tusen tack ;) ja hon är feminin och surig som en tant hihi

Väldigt söt shettis.
Du kanske också vill vara med i kadriljen med ditt rosa täcke??
Absolut! Saffy, min 05a, ska få ärva det rosa jättetäcket. Det är numera omdöpt till "bög-täcket". Jag har dock inte visat det för honom ännu. Ska se om jag kan få på det i helgen så ni får se bilder.
Annars så gillar jag skitiga unghästar med lortiga mular. Leriga ska dom va och ingen ordning på rummet! Det är lika otroligt varje gång att det kan komma fram en vacker häst ur allt det kantiga, barnsliga, lortiga.

Jeeves: Kolla in Welsh Cob tråden, vi har fått medhåll nu ang hovskägget:cool:

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 976
Senast: Mia_R
·
Träning Hey alla kunniga! Har köpt mig min första alldeles egna häst nyligen som treåring (-16) och funderar nu lite på framtidsplaner. Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: MiniLi
·
Utrustning Detta är alltså av nyfikenhet och intresse, och då jag har Buke till hands så kunde jag inte låta bli att ställa frågan här. Jag tittade...
Svar
17
· Visningar
2 155
Senast: Asko
·
  • Låst
Träning Eftersom att den andra tråden blev så lång och låst så startar jag en ny och förhoppningsvis är jag lite mer delaktig i denna :angel...
58 59 60
Svar
1 188
· Visningar
74 450
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar