Hur går det för era 05:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 05:or?

Ja, man får väl försöka få över dem på sin sida istället:angel:

Fyy vad hemskt, jag vet precis vad du går igenom, då min -04 e-Camiell Flamingo Z fick gas kolik och sedan utvecklades det troligtvis till tarmvred, han gick bort för ett par månaders sedan och det var helt fruktansvärt :cry:

Man har ju gjort upp så mycket planer och förhoppningar, och min hade jg afött upp själv så man hade varit med sedan dag ett.

Men hårt att säga men jag säger som alla här sa till mig, man måste gå vidare och fortsätta med andra underbara häst individer. :love:

Jag har två nya småttingar hemma en -05 och en -06

Men Jag förstår absolut hur hemskt det måste kännas nu.

Oj vad stor.... men snygg!! Hur stor kommer han att bli tror du? Ni verkar ju ha så stora hästar allihop. Jag trodde att min skulle bli rätt stor när han var mindre men efter att ha hängt med i den här tråden så tror jag inte det längre.

Vet inte exakt hur stor han är nu men han börjar närma sig 160 cm i alla fall. Hur mkt till växer de??

Min är bara drygt 150... så jag hoppas verkligen att de växer lite till :crazy:

Halvblod e.Briar-Krevad, bild finns några inlägg högre upp :)

Ja det är spännande det här med storleken... Jag har ingen aning om hur stor Mc kommer att bli längre.

Din Briar-avkomma är himla söt i alla fall!

Måste till stallet och mäta Mc ordentligt i kväll. Sen ska jag nog ut och tömköra lite oxså, jag håller på att köra in honom. Vill kunna altenera träning + att jag vill kunna köra med mina barn. Mc är väldigt duktig... Vi går långsamt fram så att han ska hinna med uppe i huvudet.

Min -05 är också 160 nu och jag tycker det är ganska lagom, han kommer iaf att växa ett par centimeter till.
>>Inspirador:s häst, är väldigt stor för sin ålder och ser väldigt färdig ut i sin kropp för sin ålder. Jag skulle vara oroad om min -05 var så stor vid denna ålder, men snygg är den ju.... (?)

Väldigt snygg häst :)
Min 04 var 170 förra året vid den här tiden, tyckte att hon var stor... Ska du visa den som treåring?

Min är bara drygt 150... så jag hoppas verkligen att de växer lite till :crazy:

min är också liten... 154 enl säljarna i oktober, 151 av mig med riktig mätsticka igår. De måste väl ha mätt över rumpan :devil:

så jag håller tummarna att hon hamnar över 160, gärna runt 165 men då hoppas jag nog för mycket. Mamman var 166 och pappan hittar jag inte uppgiften om hans höjd hur jag än letar :confused:

Just nu står hon inne och är så fruktansvärt hovöm att hon inte öht vill gå i hagen. Får hoppas att det lägger sig inom några dagar, annars är det väl förmodligen en hovböld pg.

min är också liten... 154 enl säljarna i oktober, 151 av mig med riktig mätsticka igår. De måste väl ha mätt över rumpan :devil:

så jag håller tummarna att hon hamnar över 160, gärna runt 165 men då hoppas jag nog för mycket. Mamman var 166 och pappan hittar jag inte uppgiften om hans höjd hur jag än letar :confused:

Just nu står hon inne och är så fruktansvärt hovöm att hon inte öht vill gå i hagen. Får hoppas att det lägger sig inom några dagar, annars är det väl förmodligen en hovböld pg.

Fantastiskt med hästar som KRYMPER :D Hon kanske föddes som 165 för att sedan sluta på 120 :angel:

Min är också rejält överbyggd, säkert 5 cm...

Jag har dock hopp om tillväxt då mamman är 161 och pappan är 172, så över 160 bara måååååååååste hon bli ;)

Stackars liten om det är en hovböld :( hoppas det ger med sig!

Min -04 var också närmare 170, men han var väldigt gänglig i kroppen och hade mycket att växa i, han var alltså inte alls lika färdig som Inspirador:s häst.
Han var också vinglig länge,det var inte förrens alldels innan han gick bort nu i vintras som han började komma sig i kroppen och hitta sin egen balans när jag jobbade honom. Hade ju även börjar rida på honom på fyrkantsspåret och han kunde hålla balansen rätt så bra. :love:

Fantastiskt med hästar som KRYMPER :D Hon kanske föddes som 165 för att sedan sluta på 120 :angel:

hoppas inte, det skulle inte riktigt passa in i min plan ;)

jaa, lilla hästen, det är inte lätt. Enl. vet på telefon så var förmodligen ömheten från att det har varit lerigt så länge då blir hovarna blir mjuka, sedan när det fryser på och blir superknaggligt så gör det ont i fossingarna. Att hon dessutom verkades precis innan det frös på gör ju inte det hela bättre. Som sagt, jag håller tummarna för att ingenting har gått sönder därinne.

Jag får begå det stora brottet att KLIPPA hans man för bara jag nämner ordet rycka i hans närvaro så kommer det en mkt förnärmad blick och beslutsam min - ICKE att det ska ryckas någon man här inte!

Tror du våra bäbisar är släkt? Min fröken tittar på mig länge efter ett ryckningsprojekt. Underläppen bestämt trycks ihop med överläppen, och huvudet höjt, blängandes på mig bara jag visar mig. Sist använde jag trimmern:D

KL.
Jag ska ut och mäta min Fröken i kväll. Hon är nog ca 143cm. Jag hoppas att hon hinner stanna före 148cm strecket. Jag vill absolut inte ha en liten häst, hellre en stor ponny.

Både Mc Laren och tashinajess och jag tillhör ju Mittsvenska!
Dvs Mellersta Norrlands Hästavelsförening.

Så vi kanske kan ses på ett 3-årstest om 1 år och 3 månader?!
Det vore väl coolt!

Finns det fler i tråden som bor i samma område?

Min nyblivna 2-åring (noga räknat 1 år och snart 8 månader) har fått mycket mer motor nu sista månaden och knatar på lite välf riskt när vi går promenader. Hon är härligt cool med saker som hon utsätts för i t ex stall eller hage men tycker fortfarande livet är lite läskigt när man är ensam i okända marker (dvs på promenader).

Vi fortsätter träna på våra vanliga 10-15 minuters aktiviteter ensamma 2-3 gånger i veckan så tror jag nog ängsligheten ger med sig!
Trots att hon blir lite ängslig är det en snäll och samarbetsvillig dam som försöker göra som matte säger även om det känns lite fjärilar i magen. Däremot är väl inte koncentrationen tillräcklig för några långa jobb än så länge! ;)

Hon har också lärt sig att stå kvar i boxen fast dörren är öppen!
DET är verkligen en riktig tankenöt, det är ju sååååå kul att fingra på allting i stallet och att ha dörren öppen är en riktig frestelse!
Men hon är så duktig så, visst råkar en fot gå ut ibland och halsen är lååååååång för att komma åt så mycket grejer som möjligt UTAN att sätta hoven utanför tröskeln för det har matte sagt att man inte ska.

Vad skoj med fler Mittsvenska hästar.... Man kan ju lätt känna sig lite ensam här uppe. Det är väl klart att vi satar på 3 års testet!? Huvudsaken är ju inte hur det går utan det är ju roligt att bara vara med.... Man lär ju sig massor.

Mätte Mc igår efter alla "höjdinlägg", han är ca 1,56 nu. Sen är ju frågan hur mkt till han har tänkt växa? 1,63-1,65 vore lagom.

Tashinajess: Trist med din 04:a:(.... Du får komma igen med 05:an!

Jag är också en mittsvenska med en 1,5 åring som är e. Richfield - Vivaldi. Har är lättlastad, lätt ledd i grimma, & går promenader i träns & sadel. Har löshoppat typ 3 ggr.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 976
Senast: Mia_R
·
Träning Hey alla kunniga! Har köpt mig min första alldeles egna häst nyligen som treåring (-16) och funderar nu lite på framtidsplaner. Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: MiniLi
·
Utrustning Detta är alltså av nyfikenhet och intresse, och då jag har Buke till hands så kunde jag inte låta bli att ställa frågan här. Jag tittade...
Svar
17
· Visningar
2 155
Senast: Asko
·
  • Låst
Träning Eftersom att den andra tråden blev så lång och låst så startar jag en ny och förhoppningsvis är jag lite mer delaktig i denna :angel...
58 59 60
Svar
1 188
· Visningar
74 450
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar