Sv: Hur går det för era 05r?
Min -05, har varit snäll och lätt hanterlig hela tiden, men är just nu inte inne i någon jätte växt period, utan håller på att bli riktigt snygg i kroppen, med detta har det självklart kommit en massa energi och han är just nu full av bus och trots.
Försöker bita på allt och alla, (trots att han blev skuren tidigt) Han har mycket hingstfasoner för sig slår med frambenen och är mkt bulig.
Han är nästan lite för tuff så min mamma som brukar hjälpa mig lite, tycker att han för tillfället är lite i värsta laget och hon har stor hästrutin....
Antagligen är han bara i trotsålderna och kommer lugna sig till sommaren när han går på bete, men just nu försöker han ta över i all hantering. Gillar att stå på benen och försöka gå över en
, man måste vara mkt tydlig med honom.
Men jag har efter lite mer efterforskning fått veta att Helwan som han har som morfar, var svår och att han lämnat många svåra hästar och även att Camaro M kan lämna hästar med humör, men detta om Camaro M är ny information för mig och jag vet inte hur det stämmer.
Men jag hoppas verkligen att min lilla, stora Häst bara är i trotsåldern och kommer lugna sig när han kommer ut i sommar.
Han går trots allt ute mycket nu hela dagarna och har en kompis att busa med så går dom på fri tillgång.
Vet någon något mer om Helwan och Camaro M pma gärna till mig
Helwan blev ju skuren rätt tidigt och jag har hört olika anledningar till det plus att jag sett att han stannat mycket för Peter E när han red honom, skulle vara intressant att veta mera