Sv: Hur går det för era 05r edition 4
kl.
Någon som känner till någon duktig rodeoryttare?
Är ju inte inne i härligaste perioden med Cesar nu. Han gör uppror. Och protesterar vilt när det är någonting som inte passar herrn.
Idag så gjorde han som vanligt, han började bocka som vanligt, men jag fick upp huvudet och stopp på honom, sedan sköt han rygg ännu värre och flög iväg, rätt upp i luften och började bocka, och jag satt kvar 4 av dom bockningarna, sedan flög jag som en vante, trotts att jag lyckades få upp huvuet på honom där mitt i hans bockserie (detta var bockningarna efter att jag fått stopp på honom) så drog han bara ner huvudet igen, och fortsatte så jag flög som sagt som en vante. Landade rätt på ryggen, och tappade luften, det var inte det skönaste, Ridhusunderlaget är ju inte direkt mjukt att landa på.
Hur som helst, hämtade andan, och började om igen, tog en långsida, och gick med honom, halt, backa, gå, halt, gå, halt, backa osv. Och sedan var det bara att hoppa upp igen. Så fick vi gå tillbaka några steg, så vi travade längst fyrkantsspåret och hängde på en annan häst.
Och då skärpte han sej i alla fall.
Grejjen med då han exploderade, var då jag precis skulle börja trava honom, och det var på långsidan, men han ville stanna, så jag smackade på lite, och då exploderade det.
Jag är helt mörbultad just nu, har ont i ryggen och svanskotan, och foten och benet, från min förra flygtur
Jag är fortfarande lika sur på mej själv att jag inte satt kvar, det hjälper inte vad dom andra säger, att det är helt omöjligt att sitta kvar, när han gör sådär, för det är inte direkt några småskutt han gör, och han skjuter rygg som en jag vet inte vad, och det hjälper inte att dom säger att det var otroligt att jag satt kvar så länge som jag gjorde, och dom flesta skulle åkt av efter hans andra bockning som han gjorde innan jag fick stopp på honom, Men han fick fortfarande av mej, och det är inte okej.
Hur har ni som haft samma problem gjort med era rackare?
Just nu är det så, att jag ger mej fasen på att sitta kvar, när han börjar, och jag försöker få upp huvudet på honom. Men det går ju inte, skulle jag bara driva framåt och och inte försöka ta upp huvudet, så skulle han ändå bara oxå fortsätta. Hur som helst, när jag har åkt av, så hämtar jag andan, laddar om från noll, går med honom, och gör halter, och backar honom och så. Och sedan hoppar jag upp igen. Skulle aldrig lägga ner ett ridpass såklart bara för att jag åker av, utan nu måste jag vara benhård, och Konsekvent.
Tänker nu rida honom några dagar, och endast trava längst fyrkantsspåret, och hänga på bakom en annan lugn häst, så att vi bara kommer ur det här bockandet.
Men har ni några små tips som kan vara bra i detta läget?