Hur går de för era 06.or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går de för era 06.or

Vad är det för häst du har nu igen? Minns jag rätt om jag tror att det är welsh cob? Lite mer helkroppsbilder vill jag se :D

Jag har också hunnit sätta mig på min 06a lite.. Här är en länk till en film på youtube där jag sätter mig på henne i boxen.. Totalt oberörd, filmen är inte från första gången men hon reagerade på samma sätt då.. Tittade på mig lite och fortsatte äta :)

http://www.youtube.com/watch?v=7_Z5yni7Xz0

Jag har också hunnit sätta mig på min 06a lite.. Här är en länk till en film på youtube där jag sätter mig på henne i boxen.. Totalt oberörd, filmen är inte från första gången men hon reagerade på samma sätt då.. Tittade på mig lite och fortsatte äta :)

http://www.youtube.com/watch?v=7_Z5yni7Xz0

Åh vad härligt:love:, har bara hängt på min kille än.. det gick bra.. får nog öva lite mer:p

kl

har hängt på halvblodsstoet funkade fint
tränsvant korsningsvalacken
båda löshoppade 1,10

Löshoppat min kille idag, han blir nog ingen storhoppare dock, han löshoppade 1meter idag och hoppar mjukt och fint med bra teknik, när vi sedan höjde ett hål till så blev de stopp, han var nog lite trött. Men man ser ju att han kan, men man skall skynda sakta.

Men Oj, va han har vacker trav :) han blir nog en riktigt fin dressyr polle, dock ville ju jag ha en hoppkanon, men vill han inte hoppa så får jag väl inrikta mig på dressyr, för de är ju faktist lika roligt de också.

Har även longerat honom och sådär och de fungerar super bra. Träns och sadel är han van vid och älskar att ut och gå, har även hängt på honom lite, och de bryr han sig inte alls om. Han är såå cool min lilla kille..

1a Juni blir de betes släpp :)

Lite nya bilder på bebisen ! :)
I1088800W718H539V20080508T191140Z.jpeg

I1088856W718H539V20080508T191536Z.jpeg

I1091410W718H539V20080509T195314Z.jpeg

Det var ju synd att den var inställd men inte så mycket att göra åt det. Då blir det ingen stress på lördag iaf :)

*kl*

Uppdaterar lite om min lille 2-åring, även om det kanske inte hänt så mycket på sistone. Har gått på bete i ca 1 månad , och börjat se ut som en riktig häst nu, blivit lite rundare och musklat till sig en hel del. Har med honom som handhäst ibland när jag rider ut på stoet, men tyvärr inte lika ofta som jag hade velat efterssom det är svårt när man rider på trafikerade vägar som man måste göra när man vill komma nånvart här... Har börjat hänga lite på honom och det funkar bra, och hade även på sadel idag:banana: Men man blir lite fundersam när han bara är 2 år och stora pållans x-vida sadel är på tok för smal:crazy: Hade ju hoppats att kunna ha den vid inridningen för att prova ut sadel först när han var riden ett tag och musklat till sig lite, men vi får väl se... I kväll ska vi tömköra litegranna, och se om han kommer ihåg, var ett tag sedan vi gjorde det...

Får aldrig några bra bilder, denna är den senaste:angel:
Cubenkliarsig.jpg

Nä hon är vekare nu. Men löshoppningen är mellan utställningen i rockelstad och nu.

*kl*

Min 06:a har börjat växa ordentligt nu sedan hon kom ut på bete. Hon har säkert vuxit 5 cm på 3 veckor :crazy: detta innebär att hennes gångarter har försvunnit och hon travar på som en gammal get typ :angel:

Men snygg har hon blivit och alla kommenterar hur söt hon är. Hon ser ut som en docka :)

Och min har typ slutat växa, men gångarterna utvecklats avsevärt... Kul att se honom röra på sig, men han är ju för liiiten. Försökte mäta häromdagen utan riktig mätkäpp, och tror att 152 cm är en kvalificerad gissning. Vill ha honom till 160 såsmåningom, så vi får väl se. Just nu växer han bara på bredden:D...

Mätte min kille häromdagen och han har KRYMPT!!! Kan det månne vara magen som tynger ned honom:confused:......

Jag hängde på min 06:a igår. Gick hur bra som helst, han stod still och tyckte det var helt okej.

Åh, va roligt. En tråd för mig och min ungdom. Elliot heter han, född januari 06 han mäter just nu 143cm. Han är lite tömkörd, mycket promenerad samt hängd och sutten på. Just nu är han på välförtjänt semester. bild:

41045_1211287104.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 821
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 432
Senast: mackan
·
Ridning Vet inte om jag skall lägga den här tråden under Ridning eller Foder eller om den kan ligga här? Moderator är självklart fri att flytta...
2
Svar
21
· Visningar
2 834
Senast: MaritH
·
Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 457

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka