Hur går de för era 06.or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går de för era 06.or

Tack för peppdansen! Den verkar hjälpa för damen hade nästan ingen svullnad kvar och såret ser helt ok ut och läker jättefint:laugh:

*kl*

Vi var och löshoppade min 2-åring idag och j*vla vad hon kan hoppa :D

Vi har ju löshoppat henne flera gånger och att hon har bra teknik och förmåga har vi ju sett tidigare men hon har inte riktigt haft gnistan, men idag hade verkligen polleten trillat ner och hon sög ta i hindret helt själv och taxerade som en gammal rutinerad ringräv :love:

När vi skulle låta henne vila mellan gångerna så struntade hon i det och skrittade fram till hindret och hoppade det ifrån skritt :crazy: oxern var ca 1 meter och hon hoppade dubbelt så högt som det var :eek: helt oberöd...

Och vilken galopp hon har! trots att hon är så liten ca 1.53 så räcker hon gått och väl till mellan hindrena.

Idag är hon dyr :D:love:

vad är de för stam på den ??

Min 2 åring gör ingenting, vi har ju haft en trasselvinter med skador och besök på ultuna titt som tätt.
Så ingen orkar liksom med att engagera sej längre.

Ska väl ta tag i lilleman o försöka göra nånting. han har haft träns o benskydd på sig iaf :p

Inte behöver man ha bråttom heller ;)

Min ska löshoppa igen till helgen. Ska bli kul :)

nä vi stressar absolut inte, lilla nisse verkar så nöjd med att gå o tugga på syrrans 1 åring.

Visst har du oxå en connemara eller är jag fel ute nu ?

Jag satt på min lilla idag!!!
Vi hade varit ute på minipromenad med sadel och träns. När vi kom tillbaka fick hon beta lite utanför stallet, och då hoppade jag upp. Hon brydde sig inte det minsta, vägrade lyfta nosen från gräset:D
Hon har sovit ute dom senast nätterna, det har varit så fint väder. Jag tror hon gillar det, är mycket mer harmonisk. Ska passa på och jobba henne lite extra nu när hon är lugn och snäll och innan hon går på riktigt bete.
Ett problem vi har är att hon är väldigt ömfotad. Det går bra i hagen, men hon vill inte gå på grusvägarna, så det är svårt att aktivera henne. Vill inte sätta på skor än, men räknar nästan med att få göra det i höst:crazy:

*KL*

Lille herrn här har fått löshoppa två ggr, andra ggn idag. Är lite tagen av pälsfällning, växtryck och värmen, och så bor det en liten latmask därinne med. Men när han inte bara joggar runt och larvar över hindren hoppar han riktigt fint. Bra attityd med, ska över, genom eller under ;) Prov på attityden syns på andra bilden, det gick inte så bra över hindret sen, men kolla attityden och beslutsamheten :devil: Fick beröm för sin finfina trav med, nu ska jag bara få honom att visa den på utställning med..

I övrigt gör han inte mkt, jag är dock utmärkt nöjd med hur han sköter sig när jag är iväg, och grunden är ju lagd, så jag har ingen panik. Sköter sig fint på nya ställen även om han hingstar en del, lastar honom själv på under minuten, och han kurtiserar och pratar lite med brudarna, men står annars snällt och fint på släpet sålänge matte önskar.

thumbnail.aspx

thumbnail.aspx

*kl*

Så nu har Ellabumman fått ha träns för första gången.
Inga problem alls faktiskt, lite lirk och sedan satt det som smäck.

Tog sedan en promenad längs byvägen i träns/grimma och lindor :D
Är man dressyrnörd så är man :angel:

Inga problem att lämna flocken :banana::banana: vilket kändes jättebra!

Promenerade en bit så hon fick kika på alla hemskheter som kan finnas längs en byväg. Hon kikade lite men valde att lita på mig :love:.

Avslutade med några varav på ridbanan sen fick dagens lektion räcka.

Mycket nöjd med dagen. :bow:

*kl*

Med min känns det som att det går lite trögt fast det kanske bara är jag ^^ Gick mycket fortare med ungponnyn jag hade, hon lärde sig allt med en gång nästan och så vidare.

Men min...ja, vi har varit på besök hos hovslagaren, inga problem med transportåkandet. Han har haft träns ett flertal gånger, har även börjat lirka med bettet så nu kan han halt.

Det som varit lite knepigt är det här med att spänna saker kring magen på honom, han avskyr tömkörningsgjorden så den har vi lagt åt sidan ett tag och jag har istället tränat med täckesgjord och det har gått förvånansvärt bra faktiskt, så nästa vecka ska jag nog testa tömkörningsgjorden igen och se va han säger.

Vi är ute och promenerar utan problem, dock ser jag en viss lathet^^ och lite öm i fötterna är han nog... får se hur det blir nu sommar om dom blir något hårdare eller om det blir skor i höst även om ja helst skulle vilja slippa det :cry:

Är det för tidigt att rida in honom i November? Han är född 060518. Längtar så himla mycket efter att få rida honom :P Han åker iväg på inridning då jag inte vill försöka på mig det själv ifall det går fel. Har hittat någon jag litar på och som även kan följa hästens utveckling då han är vår hovis..^^

Såhär såg den ut den här gången :) (Dvs andra gången totalt i livet, första gången för två veckor sedan).

(Men fasen vad lat hon är, påminner om Patsy som skrittade fram och sen hoppade hjälphinder och oxer på 130cm :rofl: )

08042701.jpg

*KL*

Det är jättekul att se vad alla hittar på med sina 06or. En del har ju gjort en himla massa. Vi tar det rätt lungt. Än så länge har det bara blivit den vardagliga hanteringen och så går vi promenader en till ett par ggr i veckan. Har provat träns och lagt på sadel. Sen är han täckesvan även om han inte har täcke. Och har fått benen lindade. Har tänkt tömköra snart men vi har ingen brådska. Inridning blir inte förrän nästa sommar för hans del.
Några bilder på älsklingen: :love:

20101823.jpg

20101822.jpg

kl
Idag har Rafiki blivit kastrerad. Hingstbeteende har han haft, när han dansar och bryter på sig när man går förbi stohagen till exempel. Han har däremot inte varit det minsta lilla besvärlig.
Nu är det i alla fall gjort.

KL

Löshoppade idag. Hon hoppade jättefint, kom inte fel eller var i någon bom en enda gång, så det blev bara 5 "rundor" tror jag. Hoppade 100 cm. Kul tycker hon det är, men är ändå klok och rusar inte. Duktig liten

Tyvärr blev det inte så mycket kort då jag trodde att jag var smart och tog min sambos dyra super bra kamera, men ack så fel jag hade.. minnes kortet var slut..:devil:

måste skryta litew, han gick rakt in i transporten, mend mellan väggen på plats:D

Ute ur transportern och ser kossor för första gången i livet

promenaden ner till betet har börjat, kossorna är lite läskiga..

snart framme, var lite läskigt när det var kossor på båda sidor

Sista bilden, sen var minnes kortet slut:(

kl

Min kille har bara drönat i hagen sedan förra utställningen. Nu är det ca en månad kvar till nästa så det är dags att börja jobba lite så att inte gräsmagen blir alltför stor innan det är dags. Ska förhoppningsvis tömmköra ikväll om jag får tillbaka tömmarna från kompisen som har lånat dem.

Min är nog inte kvar så länge till, ägaren har fått storhetsvansinne och vill ha 45000kr för henne.

fy vad tråkigt..:(

här kommer några bilder från idag..
han har inte börjat släppa pälsen än, han har fått en b-vit sprutaa så jag hoppas att den och det fina vädert+ gräset gör så att han fäller snart
Klickbara bilder

Åh så en bild på hans rumpa :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 765
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 362
Senast: mackan
·
Ridning Vet inte om jag skall lägga den här tråden under Ridning eller Foder eller om den kan ligga här? Moderator är självklart fri att flytta...
2
Svar
21
· Visningar
2 807
Senast: MaritH
·
Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka