Hur går de för era 06.or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går de för era 06.or

Min är nog inte kvar så länge till, ägaren har fått storhetsvansinne och vill ha 45000kr för henne.

:eek::eek::eek:

Hon är ju säkert värd det och det är klart att uppfödarna ska ha betalt för sina hästar men man tycker ju att du som lagt ner jobb och pengar på hästen borde få ett betydligt bättre pris.

"Vi" köpte henne för 25000kr i september.

Sådan värdeöknin kan man kanske motivera mellan två och tre om de har gjort ett bra treårstest och blivit insutten, minst.

Just nu ska miniatyren säljas först.

Jag antar att de hon trodde skulle betala den summan har nekat :devil:

kl.
idag har nisse, min lilla skadeförföljda connemara, löshoppat för första gången.
Har gjort de med sin mor en gång förut som fölunge, då dom smet :angel:
Hans mor är en hoppgalning,smet ur hagen o sprang ner till ridbanan där löshoppningsringen var uppe för att 3 åringarna löshoppat.
Så hon sprang runt där med nisse i följe. :rofl:

Iaf så fick han hoppa idag, tog med syrrans 1 åring så dom peppade varandra. Nisse kan vara ganska lat så jag tänkte att är dom två såfår dom fart av varandra.
Som dom busade, tyckte de var superlattjo och nisse förstod väldigt fort faktiskt.
Blev inte så mkt språng utan mest bommar på backen.
Hans fina trav kom fram o de var kul o se honom så fräsh efter den skadedrabbade vintern.

Nej som det ser ut nu så blir det inga uställningar. Skulle åkt till Gränna i helgen men förutom att jag inte har lust att ställa ut annans häst så är bilen hos farbror bildoktorn med trasig växellåda.

Det är roligt nästan jämt.

Jag var envisast.

Så nu är hon MIN. Så nu har JAG en 06a :D

Ösmo kommer jag till om jag inte jobbar fast det gör jag ju inte förresten.

Vi kommer till Ösmo :D

GRATTIS, himla skönt mitt i allt elände att du inte 'förlorade' henne med!!

En bonusbild på en inte helt lycklig 06:a med UFO-utstyrsel och tortyrredskap ;)

thumbnail.aspx

GRATTIS, himla skönt mitt i allt elände att du inte 'förlorade' henne med!!

En bonusbild på en inte helt lycklig 06:a med UFO-utstyrsel och tortyrredskap ;)

Jösses:rofl::rofl: jag hittade inte hästen där under
får man fråga varför h*n ser ut så..
(bara nyfiken :p )

Jösses:rofl::rofl: jag hittade inte hästen där under
får man fråga varför h*n ser ut så..
(bara nyfiken :p )

Insektskänslig (och insekterna har kommit), därav flugtäcke. Känsliga ögon för insekter, därav luva (han tar av grimma + flyweil).

Munkorgen för att begränsa gräsätandet. (Den har han än så länge bara när de går på nya betet, de är uppe i 2½ h där)

Men snygg är han inte :devil: Munkorgen är han inte sådär jätteförtjust i än, protesterar inte men skulle givetvis hellre släppa. Täcke + huva klär han nästan på sig själv, han har väl insett att det hjälper.

Men förutom munkorgen så är de alienhästar båda två, tyvärr ofrånkomligt med insektstrycket här, dock är det väl tidigt, men två känsliga herrar och det är bara att lyssna på dem..

Men såhär ser han ut utan munkorg, och polaren lika mkt alien han.. (Bilden lutar, de är inte jämnstora, långt ifrån)

thumbnail.aspx

åh jobbigt för dom...
hoppas jag slipper det på min kille, han har bara flugband på grimman (om inte kompisen charlie har hunnit äta upp den än)

Min lillkille kan galoppera!!!!
Hade med honom som handhäst när jag red fullblodet igår och vi passade på att ta några långa sköna galopper och jisses vilken galopp lillen har:love:, trodde faktiskt inte det eftersom han är så grov och kortbent som han är. Rund och fin (hade honom löst inspänd) och ändå vägvinnande, fick faktiskt driva på fullblodingen lite! Så nu blir det nog fälttävlan för honom bara han hoppar så bra som jag utan att ha löshoppat honom är övertygad att han gör.:D

För övrigt så har han fått knata in i transporten ett par gånger när den ändå har stått upställd och det är inga problem, han stannar och säger "VILL INTE" jag håller kvar i grimskaftet och säger "DU SKA", så går han på.

Dessutom har vi dushterapi så gott som dagligen och nu kan jag spola hela hästen utan större protester, visst knatar han runt en del men han är inte rädd och föröker inte dra iväg. Duktig pålle!

I lördags åkte min kille på hingstbete. Så nu blir det några månaders välbehövlig semester från inkörningen med bus och vila!
Släppet gick otroligt lugnt till, så det var skönt!

Här kommer några bilder
7.jpg

1.jpg

2.jpg

5.jpg

6.jpg

Någon mer som släppt på bete än?

Himla fin häst du har!!! En riktig läckerbit:d
Skulle ha släppt min idag. Men hästkompisarna har inte fått svar på maskproverna än så vi får avvakta till slutet på veckan eller i värsta fall början av nästa.

Bete? faaaen ta er :p här har snön inte ens smält bort än.. :(
Min tjej ska släppas på bete under midsommarhelgen... Det brukar vara tidigare(i fjol 9e juni) men i år har hon som håller i betet ett 40-årskalas helgen före midsommar...

Har sålt märren nu, Electras mamma alltså, ska köra henne till Lycksele på torsdag, så det blir definitiv avvänjning nu för dom.. Men dom var ju ifrån varandra hela förra sommaren så det går nog bra.. :)

/ Fredrik

Det här har vi pysslat med idag!

olyfotboll056.jpg

olyfotboll058.jpg

sorry för stora bilder:o.

Mina hästar har gått ute ett par veckor nu.

*kl*

Våra släpptes på "bete" i torsdags.

Igår söndag så åkte vi till Gränna för att ställa ut. Det är långt som f*n men hemskt nyttig övning i att åka. Hade box där också så hon fick äta och sova lite och jag inte behövde stressa med att åka hem. Hade sällskap men utan körkort så tja det blev en lång dag för mig. Nu är jag dessutom på Hotel Skansen i Båstad, ÄNNU mer åkande :D

Hur som helst.

Hon fick raden 87788 men jag minns inte kritiken ordagrant, tror det var lite svag i ryggen (har matat lite dåligt så hon har tappat muskler men det lär lösa sig på betet) och så veka kotor men det förklaras av att hon kort och gott behöver verkas. Är ganska lång i tårna bak.

I övrigt positivt och så en poäng bättre trav än förra vändan :)

Hon blev 2 av 4, ettan fick 88887, dvs samma rad som Stardust fick förra gången.

Ev hinner vi med drop in i helgen, annars är nästa aktivitet löshoppning och så utställningar 6 och 7 juni för då är jag ledig :)

KL

Vi släppte hästarna i sommarhagen idag för första gången. Meningen är att de ska få vänja in sig lite, så de kanske kan börja gå hela dagarna till helgen. Jag skulle ta in dem efter en timme, men jag fick jaga hästar i 1/2 timme. Jag han muttra j**la hästar för mig själv x-antal ggr.

Hästarna hade dock helkul och jag fick se att lille killen minsann kan röra sig riktigt grannt:d Både trav och riiiktigt fin galopp, den har jag inte sett så mkt av förrän idag så det var ju trevligt:laugh:

In kom de iaf, men det krävdes hjälp av 2 personer till och att matte hämtade havrehinken, och det var med motvilja de följde med in. Vi får se hur vi löser det imorgon...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 765
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 362
Senast: mackan
·
Ridning Vet inte om jag skall lägga den här tråden under Ridning eller Foder eller om den kan ligga här? Moderator är självklart fri att flytta...
2
Svar
21
· Visningar
2 807
Senast: MaritH
·
Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka