Hur går de för era 06.or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går de för era 06.or

Han är på bete i Tingsstaden vid Sånga säby. Så jag har bytt över sommaren.
Perfekt miljöträning, tre läskiga grisar, en ko och många getter finns på gården.För att inte tala om att åka transport. (vilket matte tyckte var hundra gånger läskigare än ponnyn) Den breda ardennerbaken bakom min ädla springare tillhör faktiskt Yvonne E, hon köpte en "liten" Freja förra våren.

Va fin din har blivit förresten, hur stor är hon nu?
Känns bra att ha någon att jämföra med. Alla Ms unghästar har ju växt om Elle med rekordfart, tom lillasyster som föddes förra året är högre..:mad:

*KL*

Ella är nu tränsad ett gäng gånger, longerad samt tagen på ensamma promenader.
Allt flyter på bra.

Hon är van med skydd och lindor.
Står snällt på gången och inga probs med någon hantering.
Har löshoppats och har åkt horsekombi.
Verkas utan problem.

Min plan är att hinna vänja henne vid sadel samt longera med sadel innan betet.

Ella är nu ca 164 cm.

20640142.jpg

:rofl:

Han MÅSTE ha en ponnypappa!

Har inte mätt, måste väl göra det någon dag antar jag... Får miljöträna någon gång i sommar genom att åka ut till Er och gå en promenad tillsammans eller något?

Hur kommer det sig att det blev en Freja?

Min lillpojke mäter nu 162cm. Han släpptes på bete i måndags hos min mamma tillsammans med en ettårhingst och en gammelfarbror på 25år (islänningar) Funkar utmäsrkt förutom att det går JÄTTELÄSKIGA :eek::eek: kossor i hagen breve.
Ska åka o hämta nya trailern i morgon så vi kan ta upp lastträningen igen. Och sedan bär det av till hästtandläkaren på tisdag. Hoppas allt går vägen!!

Såhär gjorde jag idag.. Tog med mig en pall ut i hagen, klev upp och satt och kliade henne i manen och på rumpan och hon bara stod och njöt.. Lite åka fick jag också, hon blev nyfiken på fotografen och var tvungen att lufsa dit och hälsa.. :) Inte det minsta protest.. Grimskaftet var mest där för "ifall att" men det hängde slappt hela tiden. :love:

inridning1.jpg

inridning2.jpg

inridning3.jpg

inridning4.jpg

Nedu, stor är han inte. Men relativt behändig, känns skönt att inte ha en bjässe när han sätter fel sida till.
Klart du ska komma ut och gå prommis, det är nog bra för båda våra.
Nja, jag vet inte riktigt hur det blev en Freja. Y har väl alltid velat ha en ardenner och så fick "Halmfolkes" sto ett föl, som Y och H nappade på. En alldeles beårande liten sak. Lika gammal som våra men LÄTT dubbla vikten.. :)

Hihi.

Ska baxa in min i släpet natt och dra på utställning igen, i Hanaskede :D (Det är ASLÅNGT).

Jag blev nog lite skadad när jag fick avliva Neffi tror jag.

När jobbet har stabiliserat sig så kommer jag förbi med räkan!

Hanaskede, där är mamman till min 06:a född!
nollsexan själv har nu förpassats till grön hage, men se det blir ingen semester för det inte. NH-kurser och inkörning står på programmet i sommar.
Få se om jag får med bilden.
1_1_1217518_1024__0_FF55scP_0_0.jpg

Oj den blev ju större än hemma. Men visst är det en fin bild.

Senast ändrad:

Idag blev det såhär:

Typ: God rastyp - 8
HHBK: Vackert huvud, , ngt långt huvud, kort hals med svag överlinje, djup bål, ngt lång rygg, brett kors - 7
Ben: Benad för sin storlek, relativt korrekt - 8
Skritt: Naturligt vägvinnande - 8
Trav: Markbunden, svagt påskjut - 7

Totalt 38p och 2/2.

Ronny Johansson.

Och hon såg ut såhär:

08052501.jpg

Har filmer också men måste korta ner dem först, får bli ngn annan dag. Är ganska trött :crazy:

*kl*

Gissa vad jag gjorde idag? Jag satt på min pålle för första gången:banana: Skulle egentligen bara öva på att hänga på honom, men rätt som det var satt jag där på ryggen:D Han verkade mest lite förvånad över tyngden, men stod snällt stilla... Skönt att få ett kvitto på att det jobba man lagt ner ger resultat:laugh:

Älskar min lille Kub:love:
PICT2532.jpg

grattis vad kul

här kommer lite färska bilder på min gubbe:love:

nyficken

busa i hagen är så kul

ja, han har vuxit en del på höjden nu i vår....:D
bara han inte går över 165:crazy:

*kl*

Oj vad alla jobbar på med sina hästar!
Jag får nästan lite ångest, Chili har mest fått ha semester nu i april och maj.
Har inte haft någon inspiration och har känt att det är bättre att hon får vara ifred och bara göra sådant hon gjort innan än att jag börjar med någonting nytt och vi stöter på komplikationer.
Nu är dock träningssuget tillbaka igen och det märks på fröken att pausen i träningen bara gjort gott. Hon är arbetsvillig och hela tiden nyfiken och lyhörd på vad vi ska hitta på! :)

Har tömkört henne för första gången (med ledare) och det gick fint!
Idag longerade jag några få varv och kollade av så att röstkommmandona för halt, skritt och trav fortfarande sitter, vilket de gör.

Och så ställde jag mig på en sockerbit och hängde över henne fullt ut för första gången. Lilltjejen undrade ju förstås vad matte höll på med och ville gärna nosa och kolla på benen och skorna men hon var helt lugn och verkade tillfreds med situationen :love:
Hon har även fått sitt första helkroppsbad, inte så populärt ;)
Hon trampade lite i spolspiltan men hittar inte på några dumheter eller blir uppstressad utan hon visar mer att hon är måttligt road och irriterad på den där jäkla vattenstrålen som förföljer henne överallt!:D

Lite bildbombning också
Ufo.jpg

Chilimaj4.jpg

Chilimaj2.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 765
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 362
Senast: mackan
·
Ridning Vet inte om jag skall lägga den här tråden under Ridning eller Foder eller om den kan ligga här? Moderator är självklart fri att flytta...
2
Svar
21
· Visningar
2 807
Senast: MaritH
·
Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka