Hur funkar djurförbud?

Mim

Trådstartare
Om man får reda på att en person som har djurförbud har skaffat nya djur, i detta fall katter och hundar, hur och var anmäler man det? Och hur lång tid tar det innan djuren "tas om hand"?

Jag trodde att det "bara" var att ringa polisen men enligt en person som var med i diskussionen så är det en annan väg man ska gå men vilken väg kom aldrig fram.

Jag kom då att tänka på att Buke säkert har svaret och vet hur man ska vända sej. ;)
Så hjälp mej förmedla rätt information till de som behöver veta hur dom ska agera.

Okej, och när man anmält dit? Tar dom tag i det direkt och hämtar djuren eller tar det en "utredning till" för att komma till ett beslut om det?

Beroende på vilka resurser de har och hur många ärenden som ligger före i "kön" så brukar de nog åka ur och kolla läget med egna ögon, jag skulle gissa att beslut om omhändertagande av djuren tas efter det.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 177
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 467
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 560
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 884
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden