Hur funkar det?

Mimsan_

Trådstartare
Fick förra året en skada i höger hand. Enligt läkare "inga direkta skelettskador" men kunde ev bli nervskador och skulle återkomma när det gått mer än 1 år. Skulle använda handen ungefär som vanligt och det har jag gjort.

Anser att jag "tränat" den som en vanlig hand och försökt använda den, funkat lite bättre i perioder men har sen dess haft värk från och till i handen, tappar saker utan att vilja det eller hur jag ska förklara, vågar tex inte bära en kopp te med den handen för det känns som om handen "ger upp" och bara släpper fast jag försöker hålla i. Jag är högerhänt och detta påverkar mig i mitt jobb och framför allt min vardag. Hur går jag vidare med detta till försäkringsbolaget?

Har bokat in läkartid, vet inte om läkaren kan se något nu i handen men det påverkar som sagt min vardag så mycket och jag vet inte riktigt hur jag ska göra då jag aldrig varit i en sån här situation förut. Någon som kan vägleda eller varit med om samma sak?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 053
Senast: Sassy
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 961
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Vad har ni för erfarenhet? Jag har äntligen vågat ringa och boka läkartid för att diskutera PMS-besvär. Sedan minsta föddes för snart 3...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 951
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 094
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp