Mabuse
Trådstartare
Kl
Jag tycker TS redogjort ett par sidor tillbaka hur hon utifrån tankarna som erbjudits i tråden bla, har tänkt försöka gå vidare för att hitta motivation och fokus gällande träning och utveckling?
(Svarar från mobilen och ser inte numret på inlägget som hänvisning tyvärr).
Tycker svar efter det inlägget mest blir rundgång ?
Kan även förstå @Mabuse till viss del när tips om att skaffa egen häst men leja bort den på helinack med andra lejda folk som rider och tränar osv , duggar in.
Jag håller med många i det att TS redan lägger ofantlig tid på sin ridning som redovisad - 5 kvällar/vecka plus mycket tävlingshelger osv är jag förundrad över funkar med så små barn man vill och måste hinna med när man utöver det jobbar heltid . Känner typ ingen som får ihop så mycket fritid till häst utifrån det .
Men som sagt - känns som rejäl rundgång i tråden efter att jag tycker TS faktiskt svarat som avrundning och redovisat tankegångar att "lösa" dennes läge .
Bara för att förtydliga: fem ggr/vecka är tävlingarna inkluderat. Och jag rider inte fem kvällar i veckan heller, jag rider i regel på morgonen innan jobbet. Fem kvällar i veckan vore helt omöjligt, pga barnen.
Jag undrar lite hur många i tråden som propsar på att jag ska skaffa en egen häst som har två småbarn och jobbar heltid i ett jobb där man reser en del? Realismen i det förslaget är verkligen tveksam, men det kanske kan vara svårt att sätta sig in i om man själv inte är i närheten av en sån situation.