Och som sagt är jag inte ute efter förändring av situationen, utan hur jag kan behålla motivationen givet den situation som är. Min fråga är inte hur jag ska nå mina mål, utan hur jag ska ändra mina mål givet att jag inte kan uppnå någon förbättring.
Att äga en tävlingshäst som ska prestera innebär ett visst ansvar, ett ansvar jag inte har tid att ta, eller råd att betala någon annan att ta för min räkning. Alltså har jag ingen egen häst. Jag själv tycker det är en usel idé för någon med mina förutsättningar att skaffa en egen häst, och min familj håller med mig. Jag kan ju inte köpa en häst jag inte vill ha eller har möjlighet att ta hand om huvudsakligen för att folk på Bukefalos har sagt åt mig att göra det, det vore stolligt och oansvarigt.
Då så får du sänka dina ambitioner, och försöka glädjas åt att du lyckades med en perfekt sväng t.ex. - även om hästen fick 8 fel. Se glädjen i de små små framstegen och acceptera att du inte kommer att nå dit du egentligen vill.
Det återstår ju liksom inget annat, om det inte är möjligt att ändra på någonting alls.