det behöver det inte vara, nej.Frågan är väl lite, om man tycker att man blir bättre, men de facto gör samma resultat på tävling - är inte framstegen ren inbillning då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
det behöver det inte vara, nej.Frågan är väl lite, om man tycker att man blir bättre, men de facto gör samma resultat på tävling - är inte framstegen ren inbillning då?
Så med rätt inställning från min sida så har jag råd med en bil till och tid med en egen häst? Med rätt inställning från min sida så fattar nuvarande tävlingshäst att alla hästar hoppar 90 cm felfritt oavsett avstånd, och slutar riva räcken med frambenen när vi kommer nära?
Jag kan ju inte genomföra ogenomförbara förslag för att någon på nätet tycker att det går, oavsett vad som är praktiskt möjligt.
Med en förändringsvillig inställning så har du större chanser att kunna förändra något.
Med intställningen "det går inte" till alla förslag är sannolikheten till förändring minimal.
Återigen så var ju dessutom inte min fråga: vad ska jag ändra i det jag gör så att jag når det mål jag har? Utan "hur ska jag hitta ett nytt mål när det mål jag har visat sig ouppnåeligt för någon i min situation?"Jag har inte sagt "det går inte" till alla förslag. Men de förslag som inte går, så har jag förklarat varför de inte går. Många av förslagen har också varit sådant jag redan gör. Men visst, jag hade kunnat strunta i att svara också. Eller bara skriva tack för din omtanke, och sen för mig själv tänkt att det är ett helt omöjligt förslag, av anledning x och y, eller att jag redan provat det och vet att det inte är lösningen.
det behöver det inte vara, nej.
Återigen så var ju dessutom inte min fråga: vad ska jag ändra i det jag gör så att jag når det mål jag har? Utan "hur ska jag hitta ett nytt mål när det mål jag har visat sig ouppnåeligt för någon i min situation?"
Och sen blir du och andra irriterade på att jag inte vill ändra min situation - det var ju inte situationen jag ville ha råd om, det var hur man motiverar sig och hittar nya mål, givet att situationen är som den är.
Är inte hela poängen med tävling att man får en måttstock på de framsteg man gjort genom träningen?
Är inte hela poängen med tävling att man får en måttstock på de framsteg man gjort genom träningen?
Njae...Är inte hela poängen med tävling att man får en måttstock på de framsteg man gjort genom träningen?
I dagsläget, om du inte kan ändra på något, så är nog det enda att göra att försöka få till en bättre känsla och bli glad när hästen har ett nerslag mindre än vanligt t.ex., vara nöjd med dig själv om du vet att du red perfekta svängar - även om det blev totalt 12 fel osv. För hästen du rider kommer ju inte magiskt att bli bättre än den är vid det här laget, såvida den inte hoppar mycket bättre med andra ryttare?
Personligen hade jag slutat på ridskolan, gett upp medryttarhästen och köpt en egen häst och stallat upp den på helskötsel så att allt du behöver göra är att rida. Där de alltså även tar hand om hovslagarbesök, enklare sår, där du kan betala extra för motion av hästen etc. Det blir dyrt, men du lär ju redan betala en rejäl summa för ridskolan och medryttarhästen,så jag tror inte att skillnaden blir jättestor. Fem dagar i veckan räcker alldeles utmärkt för att träna och tävla en häst på de höjderna du pratar om. Egentligen hopptränar man ju inte mer än en-två gånger i veckan. Resten är markarbete och rida ut - och det senare kan du ha medryttare till... Man måste inte träna som om det vore en OS satsning, det brukar gå alldeles utmärkt att klättra i klasserna ändå! Men man måste ha rätt häst, det är liksom rätt viktigt....
Jag stod, i utkanten av Stockholm, på fullskötsel för 2500 kr/månad i slutet av 90-talet. Man kunde köpa till motion i form av walker och longering (ej ridning). Det var rätt populärt och många hästar som stod så. (Jag gjorde det pga jättekonstiga arbetstider). Har svårt se det skulle vara utrotat, du kan stå så även häruppe, men det kostar såklart.
Vilket konvalesventstall som helst kan ju erbjuda det t ex. Om det blir dyrare än du har nu @Mabuse är ju omöjligt säga, men troligen ja. Dock så du kan inte få förändring om allt ska vara lika som nu är jag rädd..
Och som sagt är jag inte ute efter förändring av situationen, utan hur jag kan behålla motivationen givet den situation som är. Min fråga är inte hur jag ska nå mina mål, utan hur jag ska ändra mina mål givet att jag inte kan uppnå någon förbättring.
Att äga en tävlingshäst som ska prestera innebär ett visst ansvar, ett ansvar jag inte har tid att ta, eller råd att betala någon annan att ta för min räkning. Alltså har jag ingen egen häst. Jag själv tycker det är en usel idé för någon med mina förutsättningar att skaffa en egen häst, och min familj håller med mig. Jag kan ju inte köpa en häst jag inte vill ha eller har möjlighet att ta hand om huvudsakligen för att folk på Bukefalos har sagt åt mig att göra det, det vore stolligt och oansvarigt.
Nej billigt blir det ju inte, men det är ju där medryttare kommer in i bilden.
Jag tänker mig en anläggning som t.ex. Hogsta. Finns det verkligen inte fler sådana ställen i Stockholm?
Jag är lite nyfiken på vilken ridskola du rider på. Jag har en väninna som rider i tävlingsgrupp på ridskola i Stockholm, men dressyr, och hon verkar inte alls ha samma krav på sig att jobba ideellt etc som du har. Hon kan även byta häst vid behov, kan hyra hästen utöver lektionerna, och måste inte tävla varje helg/tillfälle.
I övrigt så tror jag att ett av de största problemen är att du haft samma ridlärare i 20 år. Det tror jag inte är bra.