Hur förbereder ni er för valet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror verkligen inte på att man får någon som tänkt rösta på sd att ångra sig med att hela tiden tjata sig blå om hur dåliga och rasistiska sd är, det bästa man kan göra är att prata om allt bra andra partier är och vad dom står för. Utöver det får man nog låta andra människor få rösta som dom vill utan att man ska nervärdera dom och dumförklara deras val då vi alla har rätt att rösta precis som vi vill

Jaha, jag har pratat med tre bekanta som tänkt rösta på SD men nu säger att de nog tänkt om efter att jag "tjatat om hur dåliga och rasistiska SD är" (snarare visat vad det faktiskt är de tänker rösta på).

Jag tror ingen här tänker försöka hindra nån att rösta som de vill?
 
Jaha, jag har pratat med tre bekanta som tänkt rösta på SD men nu säger att de nog tänkt om efter att jag "tjatat om hur dåliga och rasistiska SD är" (snarare visat vad det faktiskt är de tänker rösta på).

Jag tror ingen här tänker försöka hindra nån att rösta som de vill?

Håller verkligen med!

Det är inte att tjata att i diskussioner som uppkommer med folk i vänskapskretsar, på jobbet osv, påtala hur SD’s politik ser ut, inte bara gällande invandringen utan på djupet gällande hur de ser på aborträtten, skolan (med tvångsprogram för ”stökiga barn” osv osv.

Jag har inte upplevt alls att någon tar det på ett negativt sätt när man diskuterar detta, -snarare tvärtom får många en ”aha upplevelse” .
@Sorgsen
 
Jag vet att det är många med mig som är så trött på allt tjat om sd både från politiker, press och andra människor som angagerar sig i valet. Kanske ska tillägga att ingen av dom är ens i närheten av att rösta på sd.
Jag hör väl till dem som tjatar antar jag...

Jag upphör inte att påpeka vad jag anser vara fel i deras politik. Precis som jag påtalar fel i andra partiers politik. Bara det att SD har mer fel än alla andra.

Mitt eget partis förslag och politik är det jag främst lyfter, men när SD är ute och cyklar eller visar klart odemokratiska tendenser låter jag inte det stå oemotsagt.
 
Ingen människa är född till att tvunget tillhöra ett visst socialt kollektiv. Det är knappast heller "felaktigt" att tillhöra ett annat socialt kollektiv än det nationellt svenska. Det finns etablerade och ganska samstämmiga definitioner på vad som utgör en nation inom statsvetenskapen och om en person inte längre uppfyller kriterierna så är det klart att personen inte längre tillhör det sociala kollektivet.

Mångkultur är i princip synonymt med att ha många nationer inom en stat. Vare sig man är för eller emot mångkultur kommer man snudda vid nationer som politisk utgångspunkt. Likaså i länder med officiella nationella minoriteter såsom i Sverige. Alla ståndpunkter kan liksom inte vara extremt kontroversiella. Jag tror kontroversen består i att nation inte är ett vardagligt begrepp, folk förstår inte riktigt vad det innebär, och tolkar det gärna så illvilligt som möjligt då SD är avsändaren.
Fast nej, du svarar inte på frågan. Och kanske inte kan vad vet jag. Jag har inga problem med att prata om nation. Jag tror alla pratar om nation, vi har ju till och med en nationalsång ;) Jag menar att VEM avgör om du får tillhöra den eller ej. Att jag, som född svensk plötsligt en dag inte tillhör nationen/inte kan vara svensk för att jag har varit illojal, har satt en annan identitet på mig eller förändrat min kultur. Då kan jag upphöra att vara svensk. Och jag vill veta hur SD tänkt att detta praktiskt ska gå till för då måste ju någon ta ett beslut att jag har varit illojal och förlorar att vara svensk.
 
Jag hör väl till dem som tjatar antar jag...

Jag upphör inte att påpeka vad jag anser vara fel i deras politik. Precis som jag påtalar fel i andra partiers politik. Bara det att SD har mer fel än alla andra.

Mitt eget partis förslag och politik är det jag främst lyfter, men när SD är ute och cyklar eller visar klart odemokratiska tendenser låter jag inte det stå oemotsagt.

Jag ogillar skarpt att du som Centerpartist gnäller oupphörligt över andra partier. Ska du kampanja så gör det på gator och torg. Inte här.
 
Börjar med att förtydliga jag är inte anhängare eller ens tänkt tanken på rösta på sd, men jag är riktigt less på hatet som många spyr ur sig om sd eller dom som tänkt rösta på sd. Jag tror verkligen inte på att man får någon som tänkt rösta på sd att ångra sig med att hela tiden tjata sig blå om hur dåliga och rasistiska sd är, det bästa man kan göra är att prata om allt bra andra partier är och vad dom står för. Utöver det får man nog låta andra människor få rösta som dom vill utan att man ska nervärdera dom och dumförklara deras val då vi alla har rätt att rösta precis som vi vill och dom har också yttrandefrihet för den gäller inte bara media. Sen kan man självklart tycka vad man vill om dom som sympatiserar med sd men jag ser verkligen ingen poäng med att idiotförklara dom.

Jag vet att det är många med mig som är så trött på allt tjat om sd både från politiker, press och andra människor som angagerar sig i valet. Kanske ska tillägga att ingen av dom är ens i närheten av att rösta på sd.
Tystnad bidrar till normalisering. Att normalisera rasism är farligt.
 
Men varför det? Alla har lika rätt att ha sina kampanjer i vilka kanaler de vill? Det är en sak som är bra med olika kanaler och medier. Alla kan göra det.
Fine !!

Rösta SD så slipper ni överfalls och gruppvåldtäkter.

58 procent av de dömda är födda utrikes, varav merparten utanför Europa.
Gällande överfallsvåldtäkter var 110 av 129 dömda födda utomlands – 97 av dem utanför Europa.
I gruppvåldtäktsfall var 70 av 94 dömda födda utanför Europa.
https://www.expressen.se/gt/utlandsfodda-en-majoritet-bland-domda-i-valdtaktsfall/
 
Jag ogillar skarpt att du som Centerpartist gnäller oupphörligt över andra partier. Ska du kampanja så gör det på gator och torg. Inte här.
Och jag föredrar en som kommer med tankar, idéer och fakta istället för att se dina nid-bilder och andra bilder utan ett ord.
Fine !!

Rösta SD så slipper ni överfalls och gruppvåldtäkter.

58 procent av de dömda är födda utrikes, varav merparten utanför Europa.
Gällande överfallsvåldtäkter var 110 av 129 dömda födda utomlands – 97 av dem utanför Europa.
I gruppvåldtäktsfall var 70 av 94 dömda födda utanför Europa.
https://www.expressen.se/gt/utlandsfodda-en-majoritet-bland-domda-i-valdtaktsfall/
Va? Vaddå fine? Du har lika mycket rätt att diskutera det du tycket är viktigt? Skillnaden i denna tråd är att du diskuterar aldrig utan lägger bara in bilder eller länkar men diskuterar inte.
 
Jag tycker det är trist när nästan all debatt går ut på att tala om hur dåliga de andra partierna är istället för att tala om hur BRA det egna partiet är! :mad:

Jag har bara hittat ett enda parti som verkligen värnar landsbygden. Tyvärr så är dom små och "nya", vilket innebär att dom inte har svar på alla frågor. Men dom har vunnit mitt hjärta ;)
Landsbygdspartiet oberoende :heart
 
Läste en intervju med Ebba Busch Thor där hon pratade om hur hon visst har läst en massa svenska klassiker :grin: (KD kräver att barn ska ha läst svenska klassiker innan de går ur skolan men när hon tillfrågades själv så bommade EBT själv grovt). Men hon säger också,



https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/kd-ledaren-det-blir-en-overklassklimatpolitik/

https://www.expressen.se/nyheter/busch-thor-vill-se-barn-lasa-klassiker-kan-dem-inte-sjalv/

Men vad är då söndagens klockringning om inte just att hörbart proklamera sin tro över ett bostadsområde vare sig människor där delar tron eller inte. Här rings det just för fullt så jag antar att det var bröllop/begravning på gång. Som icke-kristen ska jag behöva tolerera det?
Vilka proklamationer hör du i klockringningen? Kan du översätta för oss som bara hör klockringning vid de sällsynta tillfällen vi befinner sig nära en kyrka/klockstapel när klockorna ringer?
 
Centerpartiets andreman på Göteborgslistan, Mikail Yüksel, får sparken - inte bara på grund av att han har storslaget kampanjat i Turkiet, så stort att misstanke om han hade kopplingar till president Erdogan väcktes. Det visades sig vara mycket värre. Mikail Yüksel hade samröre med högerextrema Grå Vargarna.
 
Självklart är det rätt att kunna diskutera vad som är dåligt med sd och andra partier såklart men att bara upprepa att dom är rasister och att man är dum om man röstar på sd är det jag är så less på att höra/läsa på diverseställen. Själv tycker jag sd har mer fel än många andra partier, men jag vet att många är less på att bara bli idiotförklarade för att dom tänkt rösta på sd eller hur sd är ett gäng värdelösa rasister (gillar verkligen inte personligen mycket av deras invandrarpolitik) och inte kommer konkreta saker som är fel med sd.
Även jag har fått några att tänka om, men jag valde att visa fakta om sd och andra partier och framhålla vad som är bra med andra partier så det fungerar utan att bara kasta skit.
 
Självklart är det rätt att kunna diskutera vad som är dåligt med sd och andra partier såklart men att bara upprepa att dom är rasister och att man är dum om man röstar på sd är det jag är så less på att höra/läsa på diverseställen. Själv tycker jag sd har mer fel än många andra partier, men jag vet att många är less på att bara bli idiotförklarade för att dom tänkt rösta på sd eller hur sd är ett gäng värdelösa rasister (gillar verkligen inte personligen mycket av deras invandrarpolitik) och inte kommer konkreta saker som är fel med sd.
Även jag har fått några att tänka om, men jag valde att visa fakta om sd och andra partier och framhålla vad som är bra med andra partier så det fungerar utan att bara kasta skit.
Jag är less på att höra hur less en del är på att höra att SD är rasister. Att man ska förklara lite lagom snällt liksom, annars är det ju inte konstigt att folk röstar på SD!
 
Fast nej, du svarar inte på frågan....Jag menar att VEM avgör om du får tillhöra den eller ej. ...Och jag vill veta hur SD tänkt att detta praktiskt ska gå till för då måste ju någon ta ett beslut att jag har varit illojal och förlorar att vara svensk.

Det svarade jag på i första inlägget. Ingen avgör det. Vad får du det ifrån att någon skulle "besluta" huruvida du eller någon annan har upphört vara svensk? Om du är seriös i tron om att SD tänkt att det är praktiskt möjligt, eller ens önskvärt, att syssla med sådant är det extremt märkligt...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det kanske låter fruktansvärt, men jag ska förklara hur jag menar. Så håll i hatten för ett väldigt personligt och blottande inlägg...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp