Hur förbereder ni er för valet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter att ha snokat på en sida på nätet där sd-anhängare håller till så inser man hur sd kunnat få så många % i förra valet... skrämmande låg nivå på mänga av inläggen där.
Låg nivå är nog rätt universellt. Du kan ju snoka på V's sidor för en jämförelse.
AFA mobben är alltid redo.
 
Jag börjar seriöst känna mig helt förstörd av den här valrörelsen. Så mycket vidriga åsikter, trollsvansar, offentliga samtalet uppskruvat till volym 190, inget fokus på viktiga frågor, politikerförakt, idiotiska tomtars utspel stjäl rampljuset etc etc. Nog första gången på länge jag undrar om jag orkar vara politiskt aktiv längre...

Mycket är ju pga sociala media hur folk använder det som sanning/nyhetsflöde/forum osv, att löpa amok ang sina egna åsikter osv.

Nu, fungerade det.

Såna här mer seriösare även om det kunde vara mer info om vad som är dåligt med deras klimat, kvinnopolitik med mera. Men antar att dom här i tråden ändå är instatt och förstår redan vad som är så fel med deras politik men många gånger när man diskuterar med någon som ska rösta på sd så vet dom inte alls så mycket om vars dom står i viktiga frågor så som klimat, jämställdhet osv. Annars skulle väl inte en helt vanlig kvinna eller karl heller för den delen välja att sympatisera med sd?

Jag har svårt , trots att jag läst dina inlägg noga, att förstå vad det är du vill få fram med det du skriver .
 
Tillägg: min tid håller på att rinna ut dock om jag ska rösta... poströsta lär ju ta minst en vecka att skicka brevet till sverige. Måste ha 2 vittnen med...
 
Mycket är ju pga sociala media .


Jag har svårt , trots att jag läst dina inlägg noga, att förstå vad det är du vill få fram med det du skriver .

Jag vill få fram att man ska försöka förklara vad som är skit med sd och gärna få folk att inte rösta på sd men tror inte det räcker med att bara säga att dom är dåliga och rasister utan mer fakta för att folk ska förstå hur dåliga dom skulle vara för Sverige i riksdagen och hålla fram andra partier som är bra för Sverige. Nog tydligt?
 
Jag vill få fram att man ska försöka förklara vad som är skit med sd och gärna få folk att inte rösta på sd men tror inte det räcker med att bara säga att dom är dåliga och rasister utan mer fakta för att folk ska förstå hur dåliga dom skulle vara för Sverige i riksdagen och hålla fram andra partier som är bra för Sverige. Nog tydligt?

Jaha ok .
Hur du tycker att argumenten mot SD inte är tillräckligt tydliga överallt har jag jättesvårt att förstå 😳

Fö så är SD i riksdagen redan ?
 
Jaha ok .
Hur du tycker att argumenten mot SD inte är tillräckligt tydliga överallt har jag jättesvårt att förstå 😳

Fö så är SD i riksdagen redan ?

Ja för dom flesta är dom nog tydliga men uppenbarligen inte för alla.
Absolut är dom det men dom har inget att säga till om i nuläget som tur är, menade naturligtvis ifall dom får mer att säga till om.
Nu tror jag inte att dom vinner eller kommer att få några tyngre poster.
 
Ja för dom flesta är dom nog tydliga men uppenbarligen inte för alla.
Absolut är dom det men dom har inget att säga till om i nuläget som tur är, menade naturligtvis ifall dom får mer att säga till om.
Nu tror jag inte att dom vinner eller kommer att få några tyngre poster.

Förlåt, men jag har verkligen jättesvårt att förstå vad du menar i sammanhanget med alla de inlägg, påståenden och kommentarer du gjort i denna debatt 🙄

Att SD har en stor roll och chans att få stora röster i detta val är ju högst aktuellt , därav alla reaktioner och uppmärksamhet från alla håll inför valet ?
 
Förlåt, men jag har verkligen jättesvårt att förstå vad du menar i sammanhanget med alla de inlägg, påståenden och kommentarer du gjort i denna debatt 🙄

Att SD har en stor roll och chans att få stora röster i detta val är ju högst aktuellt , därav alla reaktioner och uppmärksamhet från alla håll inför valet ?
Det är väl en existentiell fråga, vilket land vill vi bo i ?
Om allt är hunky-dory så ska man rösta på 7-klövern. Allt är toppen, livet leker, vårdköerna finns inte och finns dom så tillsätter vi en utredning som kommer med sitt utlåtande om 5 år. Varpå den kastas i papperskorgen.
 
Det är väl en existentiell fråga, vilket land vill vi bo i ?
Om allt är hunky-dory så ska man rösta på 7-klövern. Allt är toppen, livet leker, vårdköerna finns inte och finns dom så tillsätter vi en utredning som kommer med sitt utlåtande om 5 år. Varpå den kastas i papperskorgen.

Jag vet inte vad du svarar på faktiskt .
Existensiell fråga ?
Ja ok 👍 Då kvarstår min reflektion vad det är som anses och vad för samhälle man ser framför sig med SD .
 
Förlåt, men jag har verkligen jättesvårt att förstå vad du menar i sammanhanget med alla de inlägg, påståenden och kommentarer du gjort i denna debatt 🙄

Att SD har en stor roll och chans att få stora röster i detta val är ju högst aktuellt , därav alla reaktioner och uppmärksamhet från alla håll inför valet ?

Jag har lite svårt att kunna få fram i i skrift ibland vad jag menar så ber om ursäkt för om jag varit otydlig.
Jag förstår oron för att sd kommer att få en betydande roll i riksdagen, men jag hoppas och tror att många kommer att backa när är dags för att rösta. Kanske har jag helt fel men det är vad jag hoppas/tror på.
 
Det är väl en existentiell fråga, vilket land vill vi bo i ?
Om allt är hunky-dory så ska man rösta på 7-klövern. Allt är toppen, livet leker, vårdköerna finns inte och finns dom så tillsätter vi en utredning som kommer med sitt utlåtande om 5 år. Varpå den kastas i papperskorgen.

Jag förstår inte vad du menar om jag ska vara ärlig?
 
Varför ska man vara tyst? Man kan diskutera på en vuxen nivå och inte sänka sig till dagisnivå.
Det är inte normalt med rassism och kommer aldrig heller bli det i Sverige som tur är.
Fast det görs ju, om än väldigt ofta för döva öron som antingen inte lyssnar för att rasisternas förklaringar är så mycket lättare att förstå eller som slänger sig med att man är en antivit pk-hora.

Att påstå att rasism inte är eller kommer bli normalt i Sverige känns för övrigt väldigt naivt. Rasism är väldigt normaliserat redan nu - det ser vi bland annat på att vi har ett rasistiskt parti i riksdagen som får allt fler möjligheter till samarbete med andra partier, att man gått från att kalla de rasister till främlingsfientliga till invandringskritiska och på att nazister tillåts demonstrera.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det kanske låter fruktansvärt, men jag ska förklara hur jag menar. Så håll i hatten för ett väldigt personligt och blottande inlägg...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp