Hur förbereder ni er för valet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte vad du svarar på faktiskt .
Existensiell fråga ?
Ja ok 👍 Då kvarstår min reflektion vad det är som anses och vad för samhälle man ser framför sig med SD .
Kanske att du kan gå ut ensam varsomhelst mitt i natten som kvinna, även hem från krogen dyngrak. Du vet, sådär som alla kunde göra för 40 år sen.
 
Vad föranleder det, utifrån hur röstningsproceduren allmänt ser ut att rösta från utlandet inkl NZ /AU ?

https://www.swedenabroad.se/sv/utla...a/aktuellt/nyheter/valmyndigheten-informerar/


För att jag enbart kan brevrösta. Närmsta plats att rösta personligen för mig är Brisbane och det tar 2-3 dagar (beroende på om du vill köra mer än 8h per dag) att köra dit (enkel resa. Sen ska man hem igen) alternativet är att flyga t/rt då :rofl:

Liknande sträcka att köra från Helsingborg till Piteå för att rösta ;)
 
Senast ändrad:
Det svarade jag på i första inlägget. Ingen avgör det. Vad får du det ifrån att någon skulle "besluta" huruvida du eller någon annan har upphört vara svensk? Om du är seriös i tron om att SD tänkt att det är praktiskt möjligt, eller ens önskvärt, att syssla med sådant är det extremt märkligt...
Vi kommer inte längre. Du kan inte svara tydligen. Och det är helt okej. Jag får ringa till SD;s kansli och fråga. Jag har frågat andra som ska rösta på SD men ingen kan svara.

Eftersom det står i SD:s principprogram förutsätter jag att de vill ha det så. Annars kan ju ingen rösta på de för då röstar folk utan att veta vad de röstar på?
 
Fine !!

Rösta SD så slipper ni överfalls och gruppvåldtäkter.

58 procent av de dömda är födda utrikes, varav merparten utanför Europa.
Gällande överfallsvåldtäkter var 110 av 129 dömda födda utomlands – 97 av dem utanför Europa.
I gruppvåldtäktsfall var 70 av 94 dömda födda utanför Europa.
https://www.expressen.se/gt/utlandsfodda-en-majoritet-bland-domda-i-valdtaktsfall/

Vilket förslag i SDs valmanifest skulle eliminera 100% av alla överfallsvåldtäkter menar du?
 
Jag tycker det är trist när nästan all debatt går ut på att tala om hur dåliga de andra partierna är istället för att tala om hur BRA det egna partiet är! :mad:

Jag har bara hittat ett enda parti som verkligen värnar landsbygden. Tyvärr så är dom små och "nya", vilket innebär att dom inte har svar på alla frågor. Men dom har vunnit mitt hjärta ;)
Landsbygdspartiet oberoende :heart

Problemet är att en röst på dem i riksdagsvalet är ett indirekt stöd till partier man inte önskar ska få inflytande alls. Precis som blankrösten och soffliggandet.
 
Självklart är det rätt att kunna diskutera vad som är dåligt med sd och andra partier såklart men att bara upprepa att dom är rasister och att man är dum om man röstar på sd är det jag är så less på att höra/läsa på diverseställen. Själv tycker jag sd har mer fel än många andra partier, men jag vet att många är less på att bara bli idiotförklarade för att dom tänkt rösta på sd eller hur sd är ett gäng värdelösa rasister (gillar verkligen inte personligen mycket av deras invandrarpolitik) och inte kommer konkreta saker som är fel med sd.
Även jag har fått några att tänka om, men jag valde att visa fakta om sd och andra partier och framhålla vad som är bra med andra partier så det fungerar utan att bara kasta skit.

Fast att de har ett rasistiskt partiprogram är ett av många stora fel hos SD.
 
Det är väl en existentiell fråga, vilket land vill vi bo i ?
Om allt är hunky-dory så ska man rösta på 7-klövern. Allt är toppen, livet leker, vårdköerna finns inte och finns dom så tillsätter vi en utredning som kommer med sitt utlåtande om 5 år. Varpå den kastas i papperskorgen.

Och tror man att alla dessa problem löses genom stoppad invandring, hat mot muslimer och borttagen asylrätt och ett evigt tjat om vem som egentligen ska få kalla sig svensk, röstar man SD?

Tror man att lösningar kräver annat, rösta inte SD.
 
Så att man blir kallad lilla hora och riskerar få ett järnrör i skallen, tänker du?
Sånt händer inte om du bara stannar hemma och tar hand om din Äkta Make. Om man dessutom lägger ner arbetet för att hjälpa kvinnor ur våldsamma relationer och hindrar dem från att göra abort kanske ingen vågar anmäla några våldtäkter. Då sjunker anmälningarna och allt är frid och fröjd! :idea:
 
"MSB varnar för ökad desinformation under valrörelsens sista veckor

– Illasinnade rykten är den option som finns kvar om någon vill påverka valet, det är för sent för annat långsiktigt arbete som ger allvarliga konsekvenser. Det som kan ske nu är att man med ganska grov vilseledning och desinformation försöker rycka ned trovärdigheten för ett politiskt parti eller en person, säger Mikael Tofvesson, operativ chef för MSB:s särskilda organisation för valet.

Var källkritisk
Han råder alla väljare att vara källkritiska till uppgifter som sprids på sociala medier. Kontrollera källan innan du delar eller blockerar något, så att du inte blir förd bakom ljuset.

– Det vi bör vara rädda för nu är att det kommer något saftigt som vi inte hinner reda ut om det är sant och som påverkar valresultatet – och att vi efter valet ångrar att vi blev lurade. Det värsta som kan hända är att trovärdigheten minskar för den som kommer till makten.

Följer valrörelsen
I somras sade Säpochefen Klas Friberg att myndigheten hade sett möjliga tecken på otillbörliga påverkansförsök från främmande makts sida inför valet. Mer än så vill Säpo i nuläget inte säga.

– Dolda påverkansoperationer där andra stater ligger bakom pågår ständigt och jämt och vi kan se att det intensifierats i samband med val i andra länder. Säkerhetspolisen kommer att fortsätta följa valrörelsen och lägger ett pussel för att bilda oss en uppfattning om det förekommer, säger pressekreterare Gabriel Wernstedt."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/...esinformation-under-valrorelsens-sista-veckor
 
Så kan det gå.


"EN JÄMSTÄLLD RIKSDAG?

Sveriges riksdag är speciell jämfört med andra länder. Vi har länge haft nästan lika många kvinnor som män i riksdagen. I de flesta länder är det många fler män än kvinnor bland de styrande politikerna. Ett tag hade Sverige världens mest jämställda riksdag. Men senare har flera länder haft mer jämställdhet i riksdagen än Sverige.

Just nu har 197 män och 152 kvinnor platser i riksdagen. Men kvinnorna har blivit färre efter de två senaste valen. Det beror bland annat på att Sverigedemokraterna kommit in i riksdagen. Mindre än en fjärdedel av partiets politiker i riksdagen är kvinnor."

https://www.mtm.se/globalassets/tillgangliga-medier/bilder_lattlast/valskola_2018_webb.pdf
 
Det är väl en existentiell fråga, vilket land vill vi bo i ?
Om allt är hunky-dory så ska man rösta på 7-klövern. Allt är toppen, livet leker, vårdköerna finns inte och finns dom så tillsätter vi en utredning som kommer med sitt utlåtande om 5 år. Varpå den kastas i papperskorgen.

Så hur ska ditt parti ta bort vårdköerna?
 
En bra liten skrift, som förklarar saker och ting så att det går att förstå. Rekommenderas varmt. Gå och rösta.


"SÅ BLEV SVERIGE EN DEMOKRATI

Sverige har inte alltid varit en demokrati. Länge var det de som hade mycket pengar som hade mest makt. I de flesta val fick bara rika män rösta.

De rika tyckte att vanliga män visste för lite för att hålla på med politik. Kvinnor skulle sköta hemmet. Därför behövde inte kvinnorna heller rösta, tyckte de som bestämde. Många mäktiga och rika män tyckte faktiskt att det var rättvist att de bestämde mest. De betalade ju mest i skatt.

I slutet på 1800-talet började människor i Sverige protestera. De demonstrerade för att alla människor skulle behandlas lika. De ville vara med och bestämma i Sverige. Men det tog lång tid innan lagarna ändrades.

År 1909 fick de flesta män i Sverige rätt att rösta. Svenska kvinnor fick vänta tio år till innan de fick rösträtt. Men alla vuxna svenskar fick fortfarande inte rösta i valen. Den som var fattig och behövde bidrag fick inte rösta. Den som inte kunde betala sina skulder fick inte rösta.

För ungefär 70 år sedan togs de reglerna bort och nästan alla fick rösträtt. Fortfarande fanns det en grupp som inte fick rösta. Det var personer med vissa funktionsnedsättningar eller sjukdomar. Lagen sade att de inte kunde ta hand om sig själva. Då fick de inte heller rösta. Den lagen ändrades år 1989. Då fick alla vuxna börja rösta."

https://www.mtm.se/globalassets/tillgangliga-medier/bilder_lattlast/valskola_2018_webb.pdf
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det kanske låter fruktansvärt, men jag ska förklara hur jag menar. Så håll i hatten för ett väldigt personligt och blottande inlägg...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp