Hur förbereder ni er för valet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilka proklamationer hör du i klockringningen? Kan du översätta för oss som bara hör klockringning vid de sällsynta tillfällen vi befinner sig nära en kyrka/klockstapel när klockorna ringer?

Att det är kristet. Och att kyrkor finns över hela landet/städer betydligt, betydligt fler är moskéer. Och att de ringer mer ofta. Vid gudstjänster, bröllop, begravningar osv, osv, osv. Klockringning = kallelse till en kristen ceremoni liksom kallelser varje fredag är = kallelse till en muslimsk ceremoni. Dessutom hör man inte kallelsen om man inte bor relativt när. Vad låter mest? Kyrkklockor eller en mansröst, även om den förstärks av en högtalare.
 
Tycker inte du har lyft så många fel som sd har eller framhållit ditt pari utan mer att påpeka att sd är rasister. Jag skulle kunna lägga fram många fel med sd men väljer att inte göra det här.
 
Jag uppfattar inte att du blir hånad, däremot är det något man hör överallt. Att man liksom sks behandla sd-väljarna med silkesvantar och LYSSNA på dem och TA DERAS ORO PÅ ALLVAR. Nä. Röstar man på ett rasistiskt part får man se i vitögat att de är rasister.

Som dessutom är klimatförnekare och för en fruktansvärt unken kvinno- och jämställdshetspolitik och är anti LGBT.

Ärligt, just nu är nästan SD:s rasism av underordnat intresse jämfört med deras klimatpolitik, kvinnopolitik och finanspolitik, som är helt orealistisk och bygger på hur mycket som ska 'sparas' med minskad migration. Dessutom får inte jag ihop sänkta skatter, populistiska förslag och ökning av den offentliga sektorn. Bara det att de vänder kappan efter vinden och inte har någon klar politik förutom anti-migration och anti-demokratiska förslag gör mig förundrad att någon skulle rösta på dem. De förespråkar @swexit när Sverige är ett litet land som är beroende av export och vars största marknad är EU.

Hur någon kan vara klimatförnekare efter den sommar vi haft, inte bara extrem som den i år, utan hur vi ser hur vegetation förändras och temperaturen stiger. Att då lägga fram förslag som helt ignorerar klimatet eller tom aktivt förespråkar en politik som förstärker klimatförändringar är för mig helt otroligt. Även de som röster på SD antar jag har barn och barnbarn och deras avkommor kommer att förbanna sina förfäder för vad de var med och röstade fram när svenskar sitter här i samma klimat som i Alaska eller tagits över av desperata klimatmigranter. Då kommer det verkligen inte finnas mycket kvar av varken 'svenskar' eller svenskhet, vad det nu är.
 
Jag gillar inte sd och kommer inte att rösta på sd! Förstår inte varför du antyder det?
Jag uppfattar ändå inlägget hånfullt.
 
#tanten, citatet kom inte med.

Antar att det går åt båda hållen, jag har aldrig blivit hotad för att jag säger att jag inte röstar på sd eller tror på det dom står för. Helt klart skulle det vara en katastrof för Sverige om dom fick styra Sverige.
 
Jag börjar seriöst känna mig helt förstörd av den här valrörelsen. Så mycket vidriga åsikter, trollsvansar, offentliga samtalet uppskruvat till volym 190, inget fokus på viktiga frågor, politikerförakt, idiotiska tomtars utspel stjäl rampljuset etc etc. Nog första gången på länge jag undrar om jag orkar vara politiskt aktiv längre...
 
Som dessutom är klimatförnekare och för en fruktansvärt unken kvinno- och jämställdshetspolitik och är anti LGBT.

Ärligt, just nu är nästan SD:s rasism av underordnat intresse jämfört med deras klimatpolitik, kvinnopolitik och finanspolitik, som är helt orealistisk och bygger på hur mycket som ska 'sparas' med minskad migration. Dessutom får inte jag ihop sänkta skatter, populistiska förslag och ökning av den offentliga sektorn. Bara det att de vänder kappan efter vinden och inte har någon klar politik förutom anti-migration och anti-demokratiska förslag gör mig förundrad att någon skulle rösta på dem. De förespråkar @swexit när Sverige är ett litet land som är beroende av export och vars största marknad är EU.

Hur någon kan vara klimatförnekare efter den sommar vi haft, inte bara extrem som den i år, utan hur vi ser hur vegetation förändras och temperaturen stiger. Att då lägga fram förslag som helt ignorerar klimatet eller tom aktivt förespråkar en politik som förstärker klimatförändringar är för mig helt otroligt. Även de som röster på SD antar jag har barn och barnbarn och deras avkommor kommer att förbanna sina förfäder för vad de var med och röstade fram när svenskar sitter här i samma klimat som i Alaska eller tagits över av desperata klimatmigranter. Då kommer det verkligen inte finnas mycket kvar av varken 'svenskar' eller svenskhet, vad det nu är.

Nu, fungerade det.

Såna här mer seriösare även om det kunde vara mer info om vad som är dåligt med deras klimat, kvinnopolitik med mera. Men antar att dom här i tråden ändå är instatt och förstår redan vad som är så fel med deras politik men många gånger när man diskuterar med någon som ska rösta på sd så vet dom inte alls så mycket om vars dom står i viktiga frågor så som klimat, jämställdhet osv. Annars skulle väl inte en helt vanlig kvinna eller karl heller för den delen välja att sympatisera med sd?
 
Jag ogillar skarpt att du som Centerpartist gnäller oupphörligt över andra partier. Ska du kampanja så gör det på gator och torg. Inte här.

På riktigt så när jag först läste detta antog jag att det var ett försök till ngt internt skämt som säkert några fattade osv.

När jag läser vidare ter det sig som att det inte var något skämt .
 
Annars skulle väl inte en helt vanlig kvinna eller karl heller för den delen välja att sympatisera med sd?

Jo, det är just de "helt vanliga" och politiskt oinsatta/likgiltiga som SD gillar att ragga, för de genomskådar inte det dåliga med deras ideologi lika lätt. :idea:
 
Jo, det är just de "helt vanliga" och politiskt oinsatta/likgiltiga som SD gillar att ragga, för de genomskådar inte det dåliga med deras ideologi lika lätt. :idea:

Så sant, därför känns det viktigare att förklara deras politik än att bara säga att som är rasister och att man verkligen inte ska rösta på dom.
 
Så sant, därför känns det viktigare att förklara deras politik än att bara säga att som är rasister och att man verkligen inte ska rösta på dom.

Efter att ha snokat på en sida på nätet där sd-anhängare håller till så inser man hur sd kunnat få så många % i förra valet... skrämmande låg nivå på mänga av inläggen där.
 
Så sant, därför känns det viktigare att förklara deras politik än att bara säga att som är rasister och att man verkligen inte ska rösta på dom.

Fast vem som helst kan ju googla och hitta information om det, inklusive deras partiprogram ifall man vill ha det "from the horse's mouth" så att säga. Har man lite kunskap i att läsa mellan raderna så är det ännu lättare att genomskåda pladdret och se det för vad det är. Eller är din tanke att vi alla alltid ska gå omkring med en färdig lista av argument att plocka fram utifall att man skulle springa på en potentiell SD-röstare som måste omvändas? :confused:
 
Va?

I min egen verklighet är det snarare så att om man visar att man har motsatta åsikter mot SD så får man utstå både hot och trakasserier. Det är väl rätt välkänt? :confused:
Så du lever i din bubbla och tror SD anhängare är förskonade från hot och trakasserier???
Kort fråga .... Hur många C valstugor har blivit uppeldade?
Nää just det ..
 
Just nu har jag upptäckt att jag kan se SVT's Utfråågningen här i Aus. Så det förbereder jag mig just nu med.
Hittills har jag sett MP och S.
Intressant att se HUR de svarar på frågor.
Det är bra att de blir grillade men vissa frågor förstår till och med jag hur partiledarna "menar" men inte lyckas uttrycka i ord medan programledarna bara vill ha ett konkret ja eller nej eller förslag i vissa frågor.

Löfven gjorde bättre ifrån sig än jag trodde han skulle göra. Men det är ju sant att när bara han får prata blir det lättare för honom än i debatter då han sjunker ofta till sandlådenivå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det kanske låter fruktansvärt, men jag ska förklara hur jag menar. Så håll i hatten för ett väldigt personligt och blottande inlägg...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp