Hur förbereder ni er för valet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Senaste veckan har ju skandalerna duggat tätt med reseräkningar o fiffel med skattebetalarnas pengar för att finansiera politikers privatekonomi, KD och M. Till detta lägger vi till UG:s granskning om våldtäkter. Bara för väljarna att vältra sig i politikernas lögner när dom försöker komma undan. För SD får ytterligare ett draglok eller två att tuffa på ändå in i kaklet då spelbolagen nu sätter SD som största parti den 10 sep.
 
Orkar inte leta efter fler än denna charmiga serievåldtäktsman som härjade för 38 år sedan i Stockholms söderförort.
Senaste veckan har ju skandalerna duggat tätt med reseräkningar o fiffel med skattebetalarnas pengar för att finansiera politikers privatekonomi, KD och M. Till detta lägger vi till UG:s granskning om våldtäkter. Bara för väljarna att vältra sig i politikernas lögner när dom försöker komma undan. För SD får ytterligare ett draglok eller två att tuffa på ändå in i kaklet då spelbolagen nu sätter SD som största parti den 10 sep.

Eller så bryr man sig mindre om vad enskilda partiföreträdare gör utan väljer att titta på partiet som helhet.
SD:s totalt undermåliga budget tycker jag säger en hel del om deras kompetens att göra annat än att sprida propaganda.
 
Orkar inte leta efter fler än denna charmiga serievåldtäktsman som härjade för 38 år sedan i Stockholms söderförort.


Eller så bryr man sig mindre om vad enskilda partiföreträdare gör utan väljer att titta på partiet som helhet.
SD:s totalt undermåliga budget tycker jag säger en hel del om deras kompetens att göra annat än att sprida propaganda.
Så jag börjar nu förbereda mig för att rösta SD i alla 3 val
 
Sverigedemokrat förnekar kriget i Syrien. Skönt med alternativa sanningar.

”Ingen av de här som kommer hit har ju flytt nåt krig. Det är jag övertygad om.

Så du tror inte på det här kriget i Syrien? undrar SVT:s reporter Carl Bruno Tersmeden.
– Absolut inte.

Är det ett bluffkrig?
– Ja, det är klart att de har krigat lite grann mot varandra.

Lite grann?
– Ja.
"


https://www.svt.se/nyheter/val2018/har-fornekar-sd-politikern-syrienkriget
 
Vad är ditt mål med att rösta på SD? Vad gör de som inte de andra partierna kan göra?
1. Mitt sätt att tala om för andra partier att dom misslyckats med lag och ordning och att jag är trött på deras lögner.
2. Nu provar vi något nytt och så får vi se om det blir bättre eller ännu sämre
 
1. Mitt sätt att tala om för andra partier att dom misslyckats med lag och ordning och att jag är trött på deras lögner.
2. Nu provar vi något nytt och så får vi se om det blir bättre eller ännu sämre

Inget parti har haft ensam makt att bestämma något alls.

Men Feministiskt Initiativ, Kalle-Anka partiet, partiet "vi som gillar talet 42" och Knasdemokraterna är alla partier som också aldrig haft makten - varför inte prova nåt av dem istället?

 
1. Mitt sätt att tala om för andra partier att dom misslyckats med lag och ordning och att jag är trött på deras lögner.
2. Nu provar vi något nytt och så får vi se om det blir bättre eller ännu sämre
Vad tänker du då om de människor det definitivt blir sämre för med en röst på Sverige demokraterna? Till exempel asylsökande? Är det rätt att slänga dem under vagnen för att "missnöjesrösta"?
 
Att det är kristet. Och att kyrkor finns över hela landet/städer betydligt, betydligt fler är moskéer. Och att de ringer mer ofta. Vid gudstjänster, bröllop, begravningar osv, osv, osv. Klockringning = kallelse till en kristen ceremoni liksom kallelser varje fredag är = kallelse till en muslimsk ceremoni. Dessutom hör man inte kallelsen om man inte bor relativt när. Vad låter mest? Kyrkklockor eller en mansröst, även om den förstärks av en högtalare.

Om man ska vara korrekt med svenska språket och semantiken kan inte en kallelse kallas för en proklamation, ("tillkännagivande, kungörelse, dekret, .... "). Du tycks anse att decibelnivån har något att göra med om ett ljud ska klassas som en proklamation eller ej, vilket är en felaktig uppfattning.

Ett muslimsk böneupprop däremot, innehåller flera proklamationer, (citat från Wikipedia) : 1) "Gud är störst." 2) "Jag vittnar att det inte finns någon annan gudom än Gud." 3) "Jag vittnar att Mohammed är Guds sändebud."....

Om det är religiösa proklamationer som stör dig, borde du verkligen reagera mot muslimska böneupprop. Om det är bullerföroreningar från kyrkklockor och böneupprop som du inte gillar, bör de här inläggen brytas ut av moderator, och läggas i en egen tråd.

Och jag vill lägga till att du tekniskt sett inte svarade på min fråga.
 
För egen del ser jag ingen större skillnad att kalla till en helgedom med klockringning eller böneutrop. Samma syfte, olika klanger. Kom och tillbe guden.

Syftet är inte detsamma. Mycket klockringning sker efter den religiösa sammankomsten i kyrkan. Och hur klassar du en själaringning, vilket syfte ser du där som är detsamma som i ett böneupprop? Uppriktigt intresserad av dina svar hälsar okonfirmerad, icke-troende medlem i Svenska kyrkan.
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Läste idag en artikel om hur SD vill släppa renskötseln fri som en näring att bedrivas av vem som helst dvs även av icke-samer. Det verkar vara ännu ett exempel på hur verklighetsfrånvänt partiet är. Det är inte praktiskt genomförbart ens om det hade varit önskvärt, men önskvärt är det förstås inte heller med tanke på vilka konsekvenser det skulle få.
 
Är det någon mer än jag som läst om könsroller inom islam (wikipedia)?

Vad tycker bukefolket om det som skrivs? (Om vi nu ändå är inne på SD och vad de "predikar" ang muslimska invandrare och varför det motstrider svensk kultur)

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Könsroller_inom_islam

Är wikipedia en trovärdig källa? Det länkas ju till andra fakta på wiki om andra frågor tex?
 
Läste idag en artikel om hur SD vill släppa renskötseln fri som en näring att bedrivas av vem som helst dvs även av icke-samer. Det verkar vara ännu ett exempel på hur verklighetsfrånvänt partiet är. Det är inte praktiskt genomförbart ens om det hade varit önskvärt, men önskvärt är det förstås inte heller med tanke på vilka konsekvenser det skulle få.


Varför är det inte praktiskt genomförbart?
Att lära sig sköta renar tror jag inte är svårare än att lära sig vara tex köttbonde?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det kanske låter fruktansvärt, men jag ska förklara hur jag menar. Så håll i hatten för ett väldigt personligt och blottande inlägg...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp