Hur förbereder ni er för valet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon mer än jag som läst om könsroller inom islam (wikipedia)?

Vad tycker bukefolket om det som skrivs? (Om vi nu ändå är inne på SD och vad de "predikar" ang muslimska invandrare och varför det motstrider svensk kultur)

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Könsroller_inom_islam

Är wikipedia en trovärdig källa? Det länkas ju till andra fakta på wiki om andra frågor tex?
Vad har detta med valet att göra?

Men lite kort. Ett av mina ex är muslim från mellanöstern och har bättre kvinnosyn än många svenska män jag träffat på. Problemet med en såpass statisk syn på islam som bl a SD representerar är islamofobin det innebär och särskilt tydligt blir det förstås om man inte har samma statiska syn på exempelvis kristendom. Nu har visserligen SD utöver sin islamofobi också starka gemensamma intressen med de konservativa kristna, inskränkt aborträtt, kvinnohat osv, så kanske har just SD inga problem med att statiskt konservera även den kristna tron och möjligtvis även backa tillbaka den några år till när kvinnan skulle tiga i församlingen.
 
Är det någon mer än jag som läst om könsroller inom islam (wikipedia)?

Vad tycker bukefolket om det som skrivs? (Om vi nu ändå är inne på SD och vad de "predikar" ang muslimska invandrare och varför det motstrider svensk kultur)

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Könsroller_inom_islam

Är wikipedia en trovärdig källa? Det länkas ju till andra fakta på wiki om andra frågor tex?
Vad har detta med valet att göra?

Men lite kort. Ett av mina ex är muslim från mellanöstern och har bättre kvinnosyn än många svenska män jag träffat på. Problemet med en såpass statisk syn på islam som bl a SD representerar är islamofobin det innebär och särskilt tydligt blir det förstås om man inte har samma statiska syn på exempelvis kristendom. Nu har visserligen SD utöver sin islamofobi också starka gemensamma intressen med de konservativa kristna, inskränkt aborträtt, kvinnohat osv, så kanske har just SD inga problem med att statiskt konservera även den kristna tron och möjligtvis även backa tillbaka den några år till när kvinnan skulle tiga i församlingen.
Jag rekommenderar att den som vill diskutera det här vidare skapar en ny tråd, eftersom det inte har någonting med nuvarande tråds ämne att göra.

/mod
 
1. Mitt sätt att tala om för andra partier att dom misslyckats med lag och ordning och att jag är trött på deras lögner.
2. Nu provar vi något nytt och så får vi se om det blir bättre eller ännu sämre

1. Hur ska SD själva ändra lagar menar du?
2. Ännu sämre. Kommunerna får sämre dvs alla skola, äldreomsorg osv får det sämre. Varför? För SD vill minska utbetalningarna till kommunerna.
 
Jag rekommenderar att den som vill diskutera det här vidare skapar en ny tråd, eftersom det inte har någonting med nuvarande tråds ämne att göra.

/mod
Moderatorer här på buke är ju redan väldigt duktiga på att bryta ut ämnen ur trådar vare sig man vill eller inte :angel: men tackar som frågar (säger till).

Over and out på denna.
 
Jag planerar att rösta idag. Den enda lilla detaljen är vem av tre jag ska kryssa i riksdagsvalet. I övrigt är jag helt på det klara med vilket parti jag ska rösta på och vem jag ska kryssa i region- och kommunval.
 
Moderatorer här på buke är ju redan väldigt duktiga på att bryta ut ämnen ur trådar vare sig man vill eller inte :angel: men tackar som frågar (säger till).

Over and out på denna.
Nåja, det är heller ingen nyhet att moderatorerna kan säga till i en tråd för att undvika mer omfattande moderering, oavsett om det handlar om utbrytning eller annat.
 
Varför är det inte praktiskt genomförbart?
Att lära sig sköta renar tror jag inte är svårare än att lära sig vara tex köttbonde?
Det gränsar till trådkap att utveckla det också eftersom det är ett stort ämne, men det märks att SD inte har någon direkt erfarenhet av hur renskötselområdet fungerar, att det för deras del bara handlar om populism. Det (som så mycket annat i deras repertoar) säger något om vilken inkompetens de kommer undan med.
 
Jag börjar närma mig ett beslut, men det har varit det svåraste valet hittills, det blir nog som jag gissade tidigare i tråden tre olika partier i kommun, landsting och riksdag.
 
Läste idag en artikel om hur SD vill släppa renskötseln fri som en näring att bedrivas av vem som helst dvs även av icke-samer. Det verkar vara ännu ett exempel på hur verklighetsfrånvänt partiet är. Det är inte praktiskt genomförbart ens om det hade varit önskvärt, men önskvärt är det förstås inte heller med tanke på vilka konsekvenser det skulle få.
Jag lyssnade på det här igår (inte bara videon, utan hela intervjun). Satt bara och gapade O_o :banghead:.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2327&artikel=7020869
 
Varför får man aldrig förklarat för sig av SD-väljare varför de tycker deras politik är bra och vilka förslag det är som man tycker är bra?
Varför blir tunghäftan total när man frågar efter vad konkret som de vill ska hända när de hävdar att de missnöjesröstar på SD?
Varför blir tunghäftan total när man ställer konkreta frågor?

Frågar man andra partiers anhängare brukar de ofta komma med vinklar och sedan ett gäng konkreta förslag som de tycker är bra i olika sakfrågor med partiet ifråga. Saker som man kan diskutera och tycka är bra eller mindre bra.

Vi hade tidigare en tråd där det ojades över att andra partier svartmålar SD istället för att föra fram sin egen politik. Givet de senaste veckornas eftertanke i frågan så är det nästan det enda jag hört från SD-håll, klagomål på andra partiers ställningstaganden, ett hejdlöst virkande av offerkoftor och därtill företrädare som förnekar väl kända sanningar i sina väl avgränsade svenskbubblor- och total avsaknad av egna förslag. "Rösta på oss om du är missnöjd med de andra" - hejkon bejkon, platt fall. De andra partierna tycker jag nästan desperat försöker föra fram konkreta förslag på extremt viktiga samhällsproblem.
 
Jag lyssnade på det här igår (inte bara videon, utan hela intervjun). Satt bara och gapade O_o:banghead:.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2327&artikel=7020869

Breaking news, Björn Söder startar renskötsel och har gjort en intensiv jojk för att göra reklam för det.

sodersame.webp


Sanning är inte sanning.
 
Jag förbereder mig genom att kolla på och läsa Marcus Oscarssons information om alla partier och ska gå förbi stan och valstugorna för kommun och landstingsinformation.
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Varför rösta på ett extremt konservativt parti om man vill ha förändring? Vad menas med utveckling av jävlar anamma och vilka konkreta politiska förslag har du identifierat som stödjer det? Nyfiken.

Precis, det står ju inte för utveckling utan tillbakagång i många fall!
 
Kanske tjatar jag men...

Jag jobbar i ett parti som för en politik som jag känner mig delaktig och besjälad av.
Jag jobbar för dem. Inte mot något annat.

Jag har en innerlig tro att det enda sättet vi kan sköta det här landet är att jobba vidare, jobba framåt. Lösa problem och jobba för utveckling. Mitt parti har en metod för det som jag tror på. Andra partier har andra.
Men de flesta av oss jobbar FÖR något.

Det sorgliga är att det finns politiker som mest jobbar mot.
Och de är oftast samlade i ett och samma parti.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det kanske låter fruktansvärt, men jag ska förklara hur jag menar. Så håll i hatten för ett väldigt personligt och blottande inlägg...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp